پرسپولیس نیوز : کریم باقری در جلسه آسیب‌شناسی مشکلات یک دهه اخیر باشگاه پرسپولیس گفت: 13 سال افراد مختلف در پرسپولیس مدیریت کردند. یک سال هم پرسپولیس را به پیشکسوتانش واگذار کنند.

نشست آسیب‌شناسی باشگاه پرسپولیس با حضور امیر عابدینی، افشین پیروانی و کریم باقری و نمایندگان رسانه‌های گروهی برگزار شد.

کریم باقری درباره صحبت‌های مطرح شده مبنی بر این که او قصد دارد، باشگاه پرسپولیس را خریداری کند با بیان این که من به همراه جمعی از دوستان پیشنهاد این امر را به مسئولان داده‌ایم، گفت: قرار نیست تنها پرسپولیس را بخرم اما حرف من این است 13 سال افراد مختلف بر باشگاه مدیریت کرده‌اند. حالا یک سال هم این کار را به ما بسپارند. قول می‌دهیم وضعیت تیم از این بدتر نشود.

امیر عابدینی، مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس نیز با بیان این که پرسپولیس به جایگاهی برای منفعت‌طلبی برخی سیاست‌مداران تبدیل شده است، گفت: ما از سال 72 تا 80 این باشگاه را به نحو احسن مدیریت کردیم و زمانی که رفتیم حتی به یک نفر هم بدهکار نبودیم.

وی افزود: در آن دوران من به همراه آقای محلوجی و عباس انصاری فرد مالکیت باشگاه را در طول آن چند سال در اختیار داشتیم و توانستیم باشگاه را با درآمدهایی که از طریق ترانسفر بازیکنان‌مان به دست می‌آوردیم اداره کنیم و به هیچ کس بدهکار نشدیم.

عابدینی با اشاره به مشکلات به وجود آمده درباره نحوه واگذاری و خصوصی سازی باشگاه پرسپولیس در طول سال‌های گذشته افزود: در سال 79 آقای زم و محلوجی بر سر مشکلات مالکیتی دعوا داشتند و آقای مهرعلیزاده وارد دعوای این دو نفر شدند و شرایط به گونه‌ای پیش رفت که مالکیت این باشگاه از بخش خصوصی به دولت بازگشت. متاسفانه بعد از این اتفاق دیگر هیچ گاه دولت‌هایی که روی کار آمده‌اند عزم جدی برای واگذاری استقلال و پرسپولیس را نداشته‌اند؛ در حالی که کم شدن تصدی گری دولت در اصل 44 قانون اساسی به صراحت ذکر شده است و در قانون وزارت نیز هیچ جایگاهی برای دخالت دولت در باشگاه‌داری وجود ندارد.

مدیرعامل اسبق پرسپولیس درباره نحوه واگذاری باشگاه نیز اضافه کرد: اگر دوستان می‌خواهند باشگاه را واگذار کنند 3 روش برای این کار وجود دارد. مزایده، مناقصه یا پذیره نویسی در سیستم بانکی و اگر بخواهند از این 3 حالت فراتر بروند باید باشگاه را به عنوان یک شرکت سهامی وارد بورس کنند.

وی با بیان این که باید خصوصی سازی انجام شود نه خودمانی سازی گفت: نمی‌دانم چرا آقایان اصرار دارند که رقم بدهی‌های باشگاه را افزایش دهند. تا کسی جرات نکند برای خرید باشگاه اقدام کند. آقایان قرار بود تا پایان آذرماه پرونده واگذاری را ببندند ولی باز هم گویا قرار نیست این کار را انجام دهند و گفته‌اند شرایط مهیا نیست.

عابدینی در این نشست که در خبرگزاری فارس برگزار شد، خاطرنشان کرد: دوستان پرسپولیس را یک الماس در دست خود می‌دانند ولی باید توصیه کنم که تا این الماس به زغال تبدیل نشده آن را به بخش خصوصی واگذار کنند.

وی ادامه داد: در سال 79 بنیاد مستضعفان باشگاه را مصادره کرد و حق الامتیاز آن را به سازمان تربیت بدنی واگذار کرد. ولی چون سازمان نمی‌توانست هزینه باشگاه را بدهد آن را به آقایان محلوجی و منتظرالموعود دادند و این‌گونه شد که این الماس به دست دولت بازگشت.

عابدینی به عدم ثبات مدیریتی در پرسپولیس اشاره و خاطرنشان کرد: در طول 9 سال پرسپولیس تنها یک مدیرعامل را به خود دید ولی در 13 سال اخیر پرسپولیس 15 مدیرعامل را به خود دیده است.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس افزود: اگر آقایان از دیکته کردن دست بردارند و همین الان اعلام کنند که باشگاه را واگذار می کنند بسیاری از مردم حاضر به خریداری آن هستند. این باشگاه 30 میلیون هوادار دارد اگر دولت از سرانه هرکدام از آن‌ها 3 هزار تومان کم کند می‌تواند باشگاه را مجانی واگذار کند.

افشین پیروانی نیز درباره مشکلاتی که طی سال‌های گذشته تاکنون گریبان پرسپولیس را گرفته است خاطرنشان کرد: اگر پرسپولیس این تماشاگران را نداشت عملا ورشکسته بود در حال حاضر می‌بینیم که باشگاه به همه بدهکار است و صورت‌های مالی مشخص نیست. خود من جزء طلبکاران پرسپولیس هستم.

وی افزود: متاسفانه باشگاه سکوی پرتابی شده است برای یک سری افراد سیاسی که در کنار پرسپولیس پول و شهرت به دست بیاورند. متاسفانه دولتی‌ها با یک امضا به راحتی وارد فوتبال می‌شوند و این موضوع بسیار نگران‌کننده است. اگر می‌خواهند مشکلات پرسپولیس را حل کنند این تیم را سهامی و یک قیمت عادلانه برای آن تعیین کنند تا مردم بیایند و باشگاه خودشان را اداره کنند.

پیروانی با اشاره به نبود ثبات مدیریتی در پرسپولیس اضافه کرد: شرایط آن قدر بد شده است که هیچ اسپانسری قبول نمی‌کند از پرسپولیس حمایت کند و می‌بنیم که بعد از مدت کوتاهی دست از حمایت پرسپولیس می‌کشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)