پرسپولیس تیم خود من است

مرجع خبری پرسپولیس : حالا او پس از چند سال دوباره به پرسپوليس رسيده است. اما نه به عنوان مدير بلكه به عنوان يك رقيب! داماش گيلان در مرحله يك هشتم جام حذفي بايد به مصاف پرسپوليس برود و اين ديدار براي مرد شماره يك باشگاه داماش خيلي مهم است.

 

او هنوز خودش را پرسپوليسي مي‌داند با امير عابديني به اين بهانه از هر دري صحبت كرديم و او مثل هميشه به نكات جالب توجه‌اي اشاره دارد.

دوباره به پرسپوليس رسيديد اما اين‌بار به عنوان يك رقيب.‌
من به پرسپوليس نرسيدم، پرسپوليس مال خود ماست. سال‌ها در اين تيم زحمت كشيده‌ام و يك جورايي خودم را جزو اين باشگاه مي‌دانم.

 

منظور ما اين بود كه بايد با آن همه خاطره‌هاي خوب و بدي كه داشتيد حالا مقابل تيم سابق خود مي‌ايستيد چه احساسي داريد؟

پرسپوليس متعلق به ما بوده و هست اين تيم مال پيشكسوتان است. مال آنهايي است كه سالها برايش زحمت كشيده‌اند تنها بحث من نيست، بحث پروين‌ها، جاسمي‌ها،‌ بهزادي‌ها، كاشاني‌ها و …

بازي در جام حذفي بايد برنده داشته باشد ارزيابي شما از اين بازي چيست؟‌
مطمئن باشيد اين بازي براي پرسپوليس راحت نخواهد بود چرا كه بازي در رشت براي هر تيمي سنگين است. البته اين بازي براي ما هم سنگين است و به قول شما از آنجايي‌ كه بايد حتما برنده وجود داشته باشد بسيار زيبا خواهد شد.

امتياز ميزباني چقدر به پيروزي داماش كمك مي‌كند؟‌
اين بازي از آن دسته از بازي‌هاست كه از قبل نمي‌توان گفت كدام تيم برنده مي‌شود. اما شما مسلم بدانيد ما از امتياز ميزباني خودمان به بهترين نحو براي شكست پرسپوليس استفاده مي‌كنيم.

پرسپوليس را چگونه ارزيابي مي‌كنيد آنها در آخرين بازي خودشان در ليگ شكست خورده‌اند؟‌
پرسپوليس هميشه پرسپوليس است. حتي اگر در بدترين وضعيت هم باشد بازهم خطرناك است. ما بايد مقابل آنها بسيار فكورانه بازي كنيم تا بتوانيم شكستشان دهيم.

تيم شما هم وضعيت خوبي نداشت ولي برعكس پرسپوليس آخرين بازيش را برده است؟‌
تيم ما با يك بحران ارتباطي ميان مربي و بازيكنان روبه‌رو بود براي همين تعويض سرمربي تاثير مثبت بر روي تيم داشت براي همين اين شوك جواب داد و ما با اين پيروزي خانگي روحيه گرفتيم.

وضعيت و سرنوشت پوشنيك چه مي‌‌شود؟
ابتدا بايد بگويم پوشنيك در بازي آخر به عنوان سرمربي حضور داشت باز هم مي‌برديم چرا كه بازي آنطور نبود كه نتيجه نگيريم ولي همانطور كه گفتم آثار تعويض مربي براي ما مثبت بود و آقاي پوشنيك در حال حاضر به عنوان مشاور و طراح تاكتيكي و تكنيكي در كنار تيم باقي ماندند و به ما كمك مي‌كنند.

چرا وقتي به او اعتقاد داريد بركنارش كرديد؟
پوشنيك در طراحي و كارهاي تاكتيكي بسيار عالي و قوي است اما از لحاظ ارتباط با بچه‌ها مشكل داشت. با تعويض او و آوردن مربي جديد اين مشكل حل شد او در كارهاي تخصصي و فني كه توانايي بالا دارد به تيم مشاوره و طرح مي‌دهد و مربي آنها را با ارتباط خوب انتقال مي‌دهد و نتيجه هماني مي‌شود كه ديديد و از اين به بعد بهتر مي‌شويم.

تيم‌هاي داماش در اين فصل خوب نتيجه نگرفته‌اند علت آن چيست؟ و جاي اميدواري هست كه اين نتايج جبران شود و به رده‌هاي بالا صعود كنند؟
به اعتقاد من هر سه تيم داماش گيلان، دورود و تهران به وضعيت خوب و مطلوب مي‌رسند. داماش دورود كادرفني مجربي دارد و با اينكه گروه آنها خيلي سخت و سنگين است مطمئنا به روزهاي اوج مي‌رسد شما نگاه كنيد تمام صاحب‌نام‌ها در گروه ب هستند. شاگردان داركو و پنجعلي در بيرون از خانه هم برده‌اند و هم مساوي گرفته‌اند و اگر بحث شما باخت به شيرين‌فراز است كه بايد بگويم در يك اشتباه بچگانه دروازه‌باني بازي را واگذار كردند و شيرين‌فراز هم شما مي‌بينيد الان صدر جدول است.

و تيم داماش گيلان؟
آنها هم از اين قانون تبعيت مي‌كنند مطمئن باشيد تيم داماش گيلان هم نوار ناكامي‌هايش پاره شده و از اين به بعد با بازي‌هاي خوب همه را متعجب خواهد كرد و از بازي پرسپوليس شروع مي‌كنيم.

كار شما با فيروز كريمي به كجا كشيد؟
من ديگر خودم دنبال اين كار نيستم بلكه ماجرا را به بخش حقوقي باشگاه واگذار كرده‌ام و آنها نيز پيگير اين تغيير هستند تا به نتيجه برسند. مطمئن باشيد ما حقمان را مي‌گيريم.

علي دايي ممنوع‌المصاحبه شده است از آنجايي كه در مقطع زماني رييس فدراسيون بوديد و نيز تجربه سال‌ها كار مديريتي داريد فكر مي‌كنيد اين حكم درست است و وجه قانوني دارد و اثرات و بازتاب آن در جامعه فوتبال داخلي و خارجي چيست؟
من وقتي اين خبر را شنيدم اصلا تصميم نداشتم صحبت كنم اما چند روز كه نشستم و فكر كردم ديدم كه متاسفانه آقايان دارند اسطوره‌كشي مي‌كنند!
به عقيده من واقعيت مطلب اين است كه كار فدراسيون و احكام صادره كميته انضباطي قابل رسيدگي است. چرا كه در نظام اسلامي و قوانين مدون جمهوري اسلامي چنين چيزي به اسم ممنوع‌المصاحبه شدن نداريم و به عبارتي نمي‌توانيم كسي را به اين حكم، محكوم كنيم.

اما آقايان براي اين كار ادله قانوني آورده‌اند؟
بله شما زماني مي‌توانيد محكوم كنيد كه با حكم قضايي و دلايل خاص داشته باشيد نه اينكه در فدراسيون بنشينيد و جواب قانع‌كننده نداشته باشيد حكم اينچنيني بدهيد!

داشتيد در خصوص بازتاب اين حكم صحبت مي‌كرديد لطفا ادامه دهيد؟
بله مي‌گفتم در نظام جمهوري اسلامي هركسي آزاد است كه نظراتش را بگويد و در مقابل آدم‌هاي روبه‌رو در خصوص مخالفت آن را نقد كنند اما نه اينكه وقتي نتوانستي پاسخ دهيد از اهرم قدرت استفاد كنيد. علي دايي يك حرف حق زد و مدعي شد كه مربي تيم ملي با لابي سرمربي شده است او يا درست گفته يا غلط شما اگر معتقديد كه دايي اشتباه كرده با دليل و مدرك به او ثابت كنيد كه حرف اشتباه زده نه اينكه با اهرم قدرت برعليه او كه اسطوره فوتبال ايران و چهره جهاني است، اقدام كنيد.

اين مساله بازتاب بدي در رسانه‌هاي دنيا دارد و همه به ما مي‌خندند و مي‌گويند با اسطوره‌شان چه كردند. من براي شما مثالي مي‌زنم مارادونا و پله بارها بر عليه فيفا و عليه هم حرف زده‌اند آيا فيفا آنها را ممنوع‌المصاحبه كرد!؟ مسلما اين كار را نكرده بلكه با دلايل منطقي و درست جواب آنها را دادند. دايي چهره جهاني است و بايد حرف بزند و فوتبال را نقد كند. شما نمي‌توانيد جواب او را بدهيد مي‌خواهيد با زور جلوي دهان او را بگيرد تا پته شماها را روي آب نريزد و دستتان رو نشود!

حالا من يك سوال از شما دارم.
چه سوالي آقا؟

چرا دايي درباره غلام پيرواني و يا اميرحسين پيرواني يا درباره علي دوستي حرف نزده است؟
به چه دليل؟ به خاطر اينكه اين مربيان كارنامه دارند چرا كه آنها دانش اين كار يعني فوتبال را دارند آنها هيچ وقت با لابي به جايي نرسيدند و اگر مربي بزرگي شدند با كار كردن و تلاش به همه چيز رسيدند.

حالا چه بايد كرد؟
ببينيد آدم با اين وضعيت از فوتبال بدش مي‌آيد فدراسيوني كه جواب منطقي ندارد بدهد آدم به آن فدراسيون شك مي‌كند. اين جواب ندادن معني‌دار است آنها به جاي جواب شمشير مي‌كشند. من خيلي از قضيه دايي ناراحتم و هر كاري بتوانم براي او مي‌كنم.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)