مدیرعامل باشگاه داماش گیلان با بیان اینکه گفت: هم مایلی‌کهن و هم دایی سوابق درخشانی در فوتبال ما دارند و حیف است به مسائلی که به فوتبال ربطی ندارد، بپردازند.

امیر عابدینی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره جلسه روز گذشته با کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کمیسیون 90 یکی از کمیسیون‌های ارزشمند مجلس و جایی است که به شکایت‌های مردم و دستگاه‌ها رسیدگی می‌کند. این کمیسیون کاملا مستقل درباره تنش‌های موجود راهکار می‌دهد و آن را به مراجع ذی‌ربط ابلاغ می‌کند.

وی تصریح کرد: مفهوم جلسه روز گذشته بدین معنا نیست که فوتبال ما ناپاک است و نباید نگران بود. این جلسه خیلی خوب بود و می‌تواند برای فوتبال ما نقطه عطفی باشد. اگر قرار است به فوتبال به عنوان هنجار نگاه کنیم معنا و مفهوم الگوسازی در آن شکل می‌گیرد. جلسه روز گذشته هم به این سمت سوق پیدا کرد نه اینکه بیایند بپرسند چرا مثلا این کار را در فوتبال انجام دادید.

عابدینی درباره مسئله تبانی داوران و صحبت‌هایی که در این باره در این جلسه مطرح شده است، خاطرنشان کرد: حیف است که  فوتبال‌مان را به خاطر اشتباه داوران زیر سوال ببریم. روز گذشته بحث‌های ریز و درشتی صورت گرفت و عنوان کردیم زیر 3 درصد مشکلات و گرفتاری در فوتبال‌مان وجود دارد. در داوری هم 99 درصد هم به اشتباهات داوری برمی‌گردد.

وی ادامه داد: در این جلسه برخی نمی‌پذیرفتند که زیر 3 درصد مشکل داریم و معتقد بودند بالای 30 درصد در فوتبال ما اشکالاتی وجود دارد. من و امیر قلعه‌نویی این مسئله را رد کردیم و ادعای آنها را قبول نداشتیم.

مدیرعامل باشگاه داماش با اشاره به اشتباهات داوری گفت: هر هفته در لیگ برتر چند بازی انجام و در یک بازی تصمیمات داور تنش‌ساز می‌شود ولی اتهاماتی زده می‌شود که هنوز به آن رسیدگی کامل و اتهامات مسجل نشده است. از این مسائل سوء برداشت‌های متفاوتی می‌شود و ممکن است در این سوء برداشت‌ها اشتباهاتی به وجود بیاید.

عابدینی تاکید کرد: در جلسه روز گذشته با کمیسیون اصل 90 به این موضوع نظر داشتیم که جامعه فوتبال نباید اجازه ورود پلشتی‌ها را دهد. ضمن اینکه این جلسات ادامه باید تداوم داشته باشد.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود، در این جسله صحبت‌هایی درباره عدم شفافیت در قراردادهای مربیان و بازیکنان، حقوق و دستمزدها مطرح شده، عنوان کرد: چنین چیزی مطرح نشد چون این مسئله جزو قوانین داخلی است و کسی به آن ورود نمی‌کند.

مدیرعامل داماش اظهار داشت: قبول داریم مشکلاتی در فوتبال ما از جمله تطبیق دادن هزینه‌ها وجود دارد. به عنوان مثال فلان باشگاه از برند خاصی استفاده کند ولی باشگاهی که در یک استان حضور دارد نمی‌تواند از آن بهره ببرد. باشگاهی بازیکن میلیاردی می‌گیرد که هم آن باشگاه حق دارد پول میلیاردی بدهد و هم بازیکن حق دارد پول میلیاردی بگیرد ولی باشگاه داماش باید دو بازیکن خود را ترانسفر کند تا بتواند به حیات خود ادامه دهد.

عابدینی درباره محرومیت محسن قهرمانی، علی مولایی مربی بدنساز پرسپولیس و علی حاتم از نزدیکان علی دایی به تسنیم گفت: نمی‌توانیم بر اساس آن چیزی که نقل می‌کنیم حکم صادر کنیم. اعتقاد دارم نه محسن قهرمانی و نه آن شخص نزدیک دایی محروم نشده‌‌اند، بلکه تا اطلاع ثانوی نمی‌توانند فعالیت کنند.

وی افزود: اگر ثابت می‌شد که قهرمانی پولی دریافت کرده‌ باید محکوم می‌شد. کسانی که می‌گویند قهرمانی پول گرفته باید تاریخ دریافت این پول، پرینت واریز پول و یا هر چیزی دیگری را نشان می‌دادند.

مدیرعامل داماش در مورد اینکه قهرمانی گفته پیش از آغاز فصل برای شخصی که در مشهد از علی دایی تقاضای پول کرده بود ولی سرمربی پرسپولیس نپذیرفته است، خاطرنشان کرد: این اظهار نظرها ربطی به فوتبال ندارد. ما انسان هستیم و عواطف داریم. وقتی فرزند کسی از دوستان‌مان سرطان می‌گیرد همه گلریزان می‌گیرند و پول جمع می‌کنند تا به او کمک کنند. محسن قهرمانی هم شاید به این دلیل درخواست پول کرده است.

عابدینی در خصوص اظهارات محمد مایلی‌کهن و علی دایی عنوان کرد: مایلی‌کهن بازیکن بزرگی در پرسپولیس بود. او مربیگری را در تیم صنایع دفاع آغاز کرد و زمان هاشمی‌طبا سرمربی تیم ملی شد. خود من همراه پرسپولیس در جام باشگاه‌های آسیا از مایلی‌کهن دعوت کردم به پرسپولیس کمک کند که او خداداد عزیزی را معرفی کرد تا همراه پرسپولیس در جام باشگاه‌های آسیا حضور داشته باشد. بنابراین اگر به عقب برگردیم می‌بینیم او در فوتبال ما نقش داشته است.

وی اضافه کرد: از طرفی درباره علی دایی هم نباید وارد مسائلی شویم که به فوتبال ربطی ندارد. آیا ایرادی دارد که دایی هکتار هکتار زمین داشته باشد؟ دایی یکی از پول‌ساز ترین آدم‌های داخل کشور است. در این فوتبال به بزرگان آن می‌رسند ولی چرا نباید به دایی برسند؟

عابدینی یادآور شد: زمانی که دایی در حال رفتن به لیگ قطر بود 40 هزار دلار به باشگاه پرسپولیس داد یا در دوران حضورش در پرسپولیس باید به او آپارتمان می‌دادیم که نتوانستیم بدهیم ولی با جان و دل برای تیمش بازی کرد.

مدیرعامل داماش گفت: هم مایلی‌کهن و هم دایی سوابق درخشانی در فوتبال ما دارند و حیف است به این مسائل بپردازند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)