مرجع خبری پرسپولیس : مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: برای قهرمانی در لیگ برتر 30 بازی و 90 امتیاز پیش رو داریم و نباید از الان خودمان را تضعیف کنیم.


محسن عاشوری بازیکن سال های نه چندان دور پرسپولیس و کمک مربی فعلی این تیم در گفتگویی به سوالات پاسخ داد که متن آن را در ذیل می خوانید:

 

*وضعیت فعلی تیم و بازیکنان را چطور ارزیابی می‌کنید؟
-نظر من به عنوان کسی که سال ها در فوتبال حضور داشته، هم در نقش بازیکن و هم مربی این است که تیم پتانسیل و بازیکنان خیلی خوبی دارد. بازیکنان ما فوتبال را می فهمند. وقتی در جلسه آنالیز، آنها را وارد بحث و کار می کنیم، می بینیم که خیلی خوب فوتبال را درک می کنند و این نشانگر آن است که کار ما زیاد سخت نیست. سختی ما فقط یک بازی حتی یک گل آن هم گل اول است که این اتفاق باید حتما رخ دهد تا ما به نتایج لازم برسیم. ضمن اینکه حریفان ما با انگیزه مضاعفی برابر ما ظاهر می شوند و انرژی زیادی می گذارند و زمانی که حمله می کنند، شرایط برای تیم ما مهیا می شود، چون ما مهاجمان سرعتی خوبی داریم که توان عبور از بازیکنان مستقیم را به صورت تک به تک دارند و اگر فضا داشته باشند به سادگی استفاده می کنند اما حریفان ما فضاها را می بندند و بازی بسته را در دستور کار خود قرار می دهند. امیدوارم برابر صنعت نفت آبادان بتوانیم گل اول را در دقایقی ابتدایی بزنیم و ببینیم شرایط فرق می کند یا باز هم همان شرایط روی سکوها بوجود می آید.

 

*سکوها چه تاثیری بر عملکرد تیم دارند؟
-همانطور که آنها با تشویق های خود نیرو و انرژی بازیکنان پرسپولیس را دو چندان می کنند، با عدم حمایت و شعارهای منفی توان بازیکنان و کادر فنی را تضعیف می کنند. مشکل ما بازی بسته حریفان است نه توانایی آنها، چرا که ما فوتبال قابلی را ارائه می دهیم.

 

*اختلاف عملکرد بازیکنان در تمرین و مسابقات چقدر است؟
-بازیکنان ما کلیه خواسته ها و تاکتیک های مورد نظر کادر فنی را هم در تمرینات و هم در مسابقات پیاده می کنند اما در لحظاتی از بازی تمرکزشان را از دست می دهند که سعی می کنیم این ضعف را هم رفع کنیم. بچه های ما باید بدانند یک بازی کامل از ثانیه یک تا سوت پایان بازی ادامه دارد و باید تمرکز خودشان را حفظ کنند.

 

*در مورد افزایش تغییرات و عدم شناخت ترکیب اصلی په نظری دارید؟
-ما باید هر چه سریعتر به ترکیب اصلی برسیم و این موضوع مستلزم استفاده از بازیکنان است. ما بدلیل عدم در اختیار داشتن بازیکنان نتوانستیم قبل از آغاز مسابقات به این مهم برسیم و این چهار بازی برای ما حکم دیدارهای تدارکاتی را داشت. اما مطمئن باشید شرایط از این به بعد تغییر خواهد کرد و ما به خواسته هوادارانمان جامه عمل می پوشانیم.

 

*فکر نمی‌کنید این تغییرات پرسپولیس را از نظر امتیاز و جدول عقب می‌اندازد؟
-انجام چهار بازی نمی تواند محک جدی و عادلانه ای برای توانایی یک تیم باشد. پرسپولیس برای قهرمانی 30 بازی و 90 امتیاز پیش رو دارد و نباید ما از الان خودمان را تضعیف کنیم. تجربه به ما ثابت کرده که خیلی از تیم ها، یک فصل را خوب شروع کردند، اما بد تمام کردند یا بالعکس، امیدوارم ما حالت دومی باشیم. فصل را بد شروع کرده و خوب تمام کنیم.

 

*حضور مربیان خارجی در کادر فنی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
-کادر فنی ما کامل و خوب است اما به زمان نیاز داریم تا داشته هایمان را در اختیار بازیکنان قرار دهیم. همه تجربیات خوبی دارند. از سرمربی گرفته تا دیگران، خودم نیز 10 سال سابقه کار دارم. بعضی ها ایراد می گیرند در لیگ سابقه کمی داشته ام اما فکر می کنم اطلاعات شان در این مورد ضعیف است چرا که من چهار سال است که در لیگ برتر کار می کنم و چند سال هم با تیم های پایه کار کرده ام. مربیان می دانند که اصول فوتبال در همه جای دنیا یکی است. فرق نمی کند در چه رده ای کار کنید، تیم پایه آسیایی باشد یا تیم بزریل، اصول فوتبال در کل دنیا یکی است. آقای سومدیک نیز کارنامه درخشانی دارد و در تیم های مطرحی مثل تیم ملی غنا، دورتموند، هامبورگ، بوخوم و یکی از تیم های ترکیه کار کرده و فکر نمی کنم سطح عملکردش پایین باشد. گمالوویچ هم چند سال در فوتبال ایران حضور داشته و با فوتبال ایران آشناست. من هم سال گذشته با ایشان کار کردم. وی فوق العاده آدم مطلع و سخت کوشی است و تمام وقت در اختیار تیم است. مثلا وقتی راجع به زارع صحبت می کردیم، با مازیار دوید و ضربان قلبی او را گرفت و فهمید که یک مقدار مشکل دارد و گفت: اگر قرار باشد من شب ها در محل تمرین بخوام، این کار را می کنم و صبح زود، مازیار را به محل تمرین می آورم و با او کار می کنم تا به شرایط آرمانی برسد. کادر فنی ما کادر خوبی است و اضافه شدن آقای عزیزی که از اساتید هستند و مشاوره های خوبی را به آقای استیلی می دهند از نظر ایشان استفاده و تبادل نظر می کنیم. ایشان خیلی به روز هستند و مطلع از فوتبال روز دنیا و کمک زیادی به کادر فنی تیم می کنند.

 

*مشکل عدم گلزنی پرسپولیس را خط حمله این تیم می‌دانید یا عدم تغذیه مهاجم‌هان از سوی هافبک‌ها؟
-هر دو مورد می تواند باشد. ما تمرینات ویژه ای را برای گلزنی انجام داده ایم و راه هایی پیدا کرده ایم. با رفتن در فضای های مناسب و استفاده از مهاجمان و اضافه شدن هافبک ها راهکاری هایی است که می تواند برای گلزنی به ما کمک کند. ما در حملات مان نیاز به سرعت داریم. سرعت زمانی بدست می آید که بازیکن در شرایط صد در صد آمادگی باشد.

 

*حرف آخر…
-من از هواداران می خواهم تا پایان بازی تیم خودشان را مورد تشویق قرار دهند تا با کمک همدیگر به صدر جدول صعود کنیم.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)