مرجع خبری پرسپولیس : مربی موقت تیم پرسپولیس گفت: هوادار نباید برای تیم مربی انتخاب کند و مدیر عامل هم نباید ترکیب بچیند.

محسن عاشوری در نشست خبری پیش از بازی فردا با فولاد خوزستان گفت: تیم ما در دیدار با راه‌آهن به غیر از 10 دقیقه ابتدایی بازی خوبی انجام داد و گل هم زد. ما به بازی ریتم دادیم و با پاس‌های در عرض، مسابقه را کنترل کردیم اما در نیمه دوم عقب‌نشینی کردیم که دلیل آن افت چند مهره تاثیر گذار بود.

وی ادامه داد: وقتی یک تیم 6 روز بعد از بازی 120 دقیقه‌ای نمی‌تواند ریکاوری کند، جای صحبت دارد و به مسئله آماده سازی تیم در ابتدای فصل برمی‌گردد. حالا به هر دلیلی که بوده یا مربی بدنساز به طور کامل در اختیار نبوده یا زمان بدنسازی کم بوده یا نفرات به طور تمام و کمال در اختیار تیم نبوده همه اینها و حتی شرایط سنی ممکن است باعث افت تیم شود.

عاشوری با توجه به حضورش در پرسپولیس عنوان کرد: 6 ماه است که در کنار تیم هستم. هواداران حق دارند ناراحت باشند آنها قهرمانی می‌خواهند و حتی دومی هم راضی‌شان نمی‌کند. فکر نمی‌کردم شرایط اینگونه پرفشار باشد. من این وسط به فکر استیلی هستم چون او سوخت شد. فوتبال باید شرایطی را فراهم کند تا او برگردد. خود حمید هم باید تلاش کند. افتخار می‌کنم کنار چنین انسان شریف و متواضعی کار کردم. چند نکته را هم به طور خصوصی به او گفتم. من در فوتبال فرد کوچکی هستم و باید خیلی چیزها یاد بگیرم اما در فوتبال ما او نباید سوخت شود زیرا با روحیه پاکی که دارد به دنبال فوتبال پاک است.

وی ادامه داد: در نیم فصل دوم کار سخت‌تر می‌شود من چه باشم و چه نباشم نظرات خود را به طور شفاهی و یا کتبی به رویانیان می‌دهم. کار راحتی نیست. برای موفقیت یک باشگاه همه عوامل آن از مسئولان باشگاه، کادر فنی، بازیکنان و هواداران باید به هم کمک کنند. یک مربی هر چقدر هم توانا باشد، نمی‌تواند به تنهایی موفق شود. باید کار به طور اصولی و زیربنایی باشد وگرنه مقطعی است. من به رویانیان گفتم تصمیمی که گرفته خوب است اما باید برای 6 ماه دیگر برنامه‌ریزی کند.

عاشوری در مورد اینکه در دیدار با فولاد به پیروزی و کسب سه امتیاز فکر می‌کند گفت: ما در تمام بازی‌ها به برد فکر می‌کنیم. فکر کردن یک قضیه است و توانایی تیم یک قضیه دیگر. برای من به عنوان مربی مهم آن است که بازیکنان در میدان تلاش‌شان را بکنند و از این تلاش به پیروزی برسیم. ما می‌خواهیم توانایی‌ها را بالا ببریم.

وی یادآور شد: یک نرم‌افزار از سوی باشگاه به من پیشنهاد شده که مربوط به باشگاه منچستریونایتد است. در بازی با نفت آبادان که از آن در آنالیز تیم استفاده کردیم آمار خیلی خوبی به من داد. بالاترین نفر تیم که در آن مسابقه حسین بادامکی بود، با استانداردهای جهانی فاصله زیادی داشت. مثلا در آن مسابقه ما 102 کیلومتر دویدیم در حالی که بارسلونا در یک بازی 130 کیلومتر می‌دود. این فاصله را با فکر نمی‌شود درست کرد و باید برایش برنامه‌ریزی کرد. سخت است به آن برسیم.در آنجا هر بازیکن مربی اختصاصی دارد اما می‌توان با کار و تلاش به استانداردهای روز دنیا نزدیک شد.

وی در مورد اینکه این نرم‌افزار همان نرم افزار تیم ملی است گفت: من از بحث نرم افزار تیم ملی بی‌اطلاع هستم.

عاشوری در مورد مشکل گلزنی در پرسپولیس و احتمال تغیر سیستم این تیم در بازی با فولاد گفت: سیستم را با توجه به توانایی بازیکنان انتخاب می‌کنیم. تیم ما مشکل گلزنی دارد که دلایلش غیبت وحید هاشمیان، در اختیار نداشتن هادی نوروزی گلزن ترین مهاجم‌مان، به شرایط آرمانی نرسیدن مهرداد اولادی است. این مسائل ناخواسته به وجود آمده است. وقتی تیم ما با این سیستم موقعیت گلزنی خلق می‌کند معنایش آن است که سیستم کارایی دارد اما در زدن ضربات آخر مشکل داریم.

وی ادامه داد: در مورد غلامرضا رضایی باید بگویم او گلزن است اما بیشتر از گلزنی خاصیت گل سازی دارد. برای گلزنی او تمرینات ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم.

عاشوری در مورد فولاد گفت: این تیم را آنالیز کردیم آنها جوان، دونده و تکنیکی هستند. با توجه به فاصله کوتاه دو بازی‌مان هنوز نتوانسته‌ایم مسائل آنالیز را به بازیکنان منتقل کنیم ولی تصویر کوتاهی از این تیم به بازیکنان نشان دادیم و روز گذشته بر آن اساس تمرین کردیم.

مربی پرسپولیس در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه تعیین سرمربی پرسپولیس از سوی هواداران باشگاه کار درستی است که سایت پرسپولیس انجام می‌دهد یا نه،‌ گفت: هواداران از ابتدا فصل چنین کاری می‌کردند. باید ببینیم وظیفه هر کسی چیست. در همه جای دنیا هوادار ناراحتی‌اش را در پایان مسابقه از تیم محبوبش نشان می‌دهد نه آنچه در نیمه اول یا در وسط بازی این کار را انجام دهد. هر کسی باید از خودش شروع کند و وظیفه خودش را انجام دهد. من نباید به مجتبی شیری یا حمید استیلی یا علی کریمی نگاه کنم. من باید مسئولیت خودم را درست انجام دهم.
هوادار نباید مربی انتخاب کند، مدیر عامل نباید ترکیب تیم را انتخاب کند، مربی نباید هتل انتخاب کند. هر کسی باید در جای خودش باشد پیشرفت می‌کنیم.

وی در مورد اینکه از بین گزینه‌های سرمربیگری پرسپولیس کدام یک گزینه بهتری هستند، گفت: من با هیچ کدام آنها کار نکردم اما طبق اطلاعاتی که گرفتم دنیزلی گزینه مناسبی است زیرا او هم به شرایط فوتبال ما آشنا است و هم به شرایط پرسپولیس.

عاشوری در مورد زمان استراحت بین دو نیم فصل بازیکنان این تیم گفت:‌ من نظرم را به باشگاه و علی پروین گفتم. وقتی سرمربی جدید می‌آید تاریخ آخرین بازی نیم فصل و اولین بازی نیم فصل دوم را به او بگویند تا او نظرش را بدهد اما من متعقدم 4 روز استراحت برای بازیکنان با توجه به فشردگی مسابقات زمان مناسبی است.

وی در مورد جذب بازیکن گفت: در این مورد باید باشگاه زودتر اقدام کند زیرا زمان نقل و انتقال بازیکنان خارجی محدودتر از بازیکنان داخلی است.(در این لحظه رضا ریاضتی مدیر رسانه‌ای پرسپولیس اعلام کرد ظاهرا برای جذب بازیکن خارجی تا 2 دی ماه فرصت است).

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)