مرجع خبری پرسپولیس : محسن عاشوري مي گويد بازي پرسپوليس و نفت مي تواند ديداري سرنوشت ساز براي كادر فني سرخ‌ها باشد.

 

مربي تيم فوتبال پرسپوليس كه به جاي حميد استيلي در نشست خبري پيش از بازي سرخپوشان مقابل نفت تهران در هفته يازدهم ليگ برتر شركت كرده بود، اظهار كرد: قبل از هر چيز بايد از طرف استيلي از شما عذرخواهي كنم، چرا كه او به دليل كسالتي كه براي مادرخانمش پيش آمد، نتوانست در اين نشست حضور داشته باشد. 

عاشوري درباره بازي فردا گفت: اين كه تيم فوتبال نفت پس از 10 هفته در صدر جدول است، نشان دهنده اين است كه اين تيم پتانسيل‌هاي زيادي دارد، اما خود شما هم مي دانيد كه اختلاف 9 پله‌اي نفت و پرسپوليس در حال حاضر فاصله واقعي اين دو تيم نيست. با اين حال من فكر مي كنم كه بازي من و نفت بازي خوبي از كار در آيد. حسين فركي از مربيان شناسنامه دار فوتبال ما است و بازيكنان خوبي هم دارد.

 

 

 

مربي پرسپوليس درباره آخرين وضعيت مصدومان اين تيم گفت: حميدرضا علي عسگری و عليرضا محمد، قطعا به اين بازي نمي‌رسند، اما هادي نوروزي و مهرداد اولادي براي اين بازي مشكلي ندارند. وضعيت علي كريمي را هم امروز بايد پس از معاينه‌اي كه روي پايش انجام مي شود، متوجه شويم.

 

عاشوري همچنين درباره نشست روز گذشته سرخپوشان با روانشناس كه در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت : جلسه خيلي خوبي بود، البته روانشناس تيم ما خودش شاگرد دكتر افروز بوده است ، فكر مي كنم جلسه مفيدي بود و كادر فني در اين موقعيت تشخيص داده بود كه اين نشست انجام شود. بازيكنانم هم به اين گونه نشست‌ها نه به خاطر وضعيت فعلي پرسپوليس ، بلكه براي آينده فوتبال شان نياز دارند و فكر مي كنم پايه گذار اين كار در فوتبال يورگن كلينزمن بوده است كه در جام جهاني 2006 توانست آلمان را به رده سوم دنيا برساند.

 

وي درباره اين كه برخي رسانه‌ها به بي حوصلگي و عدم تمايل بازيكنان پرسپوليس به نشست با روانشناس اشاره كرده بودند، گفت: بازيكنان به تمرين كردن هم زياد علاقه‌اي ندارند، مهم اين است كه كادر فني تشخيص داده كه اين نشست برگزار شود و طبيعي است كه بازيكنان هم دوست دارند با توجه به شرايط خودشان براي خود برنامه ريزي كنند. البته من به آنها گفته ام كه اگر پول حرفه اي مي گيريد بايد حرفه اي‌ام عمل كنيد.

 

محسن عاشوري در پاسخ به اين سوال كه آيا قبول دارد پرسپوليس مشكلات فني زيادي دارد، گفت: 100 درصد ما هم در كارمان نقطه ضعف‌هايي داريم، اما يك تيم فوتبال براي اين كه به مرز آمادگي كامل برسد، به يك پروسه زماني نياز دارد كه خود من فكر مي كنم اين پروسه شش ماهه است. من به خاطر ندارم كه هيچ تيمي در دنيا از روز اول با عدم حمايت هوادارانش مواجه شود، البته استيلي پيش از شروع فصل به من گفت كه امسال كار سختي را در پيش داريم و ما خودمان را براي يك سال دشوار آماده كرده بوديم، اما ديگر فكر نمي كردم كه كارمان اين قدر سخت شود و نه از سوي هوداران به ما كمك شود و نه پيشكسوتان قديمي پرسپوليس از ما حمايت كنند.

 

مربي پرسپوليس افزود: از خدا مي خواهم هيچ كس را جاي حميد استيلي قرار ندهد، چرا كه او واقعا شرايط سختي دارد. من و ديگر همكارانم خيلي تلاش مي كنيم كه به حميد كمك كنيم، خود من از نظر فني به كار استيلي اعتقاد دارم.

 

محسن عاشوري در ادامه درباره صبحت‌هاي علي پروين كه گفته بود «اگر پرسپوليس به نفت به بازد، احتمال دارد علي دايي به اين تيم برگردد» و همچنين صحبت دايي كه از مذاكره هيات مديره پرسپوليس با او براي بازگشت به اين تيم خبر داده بود، گفت : من اطلاعي از اين مسايل ندارم و درباره آن‌ها صحبتي نمي‌كنم. متاسفانه روزنامه ها به جاي اين كه به پرسپوليس كمك كنند به مسايل حاشيه اي دامن مي زنند. من هم علاقه اي به صحبت درباره اين حاشيه ها ندارم و فقط درباره مسايل فني بحث مي كنم.

 

عاشوري در پاسخ به اين سوال كه آيا قبول دارد بازيكنان پرسپوليس بي انگيزه بازي مي كنند، گفت: اصلا اين موضوع را قبول ندارم، درست است كه ما در بازي با مس زياد خوب بازي نكرديم، اما شما هيچ تيمي را پيدا نمي كنيد كه از همه نظر در سطح اول باشد. مطمئنا بازيكنان ما هم انگيزه لازم را دارند، اما ما در بازي قبل شش نفر از بازيكنان اصلي‌مان را در اختيار نداشتيم. به ويژه در خط دفاع كه پس از دو بازي به آرمش رسيده بوديم، مجبور شديم مجتبي شيري را يك خط جلوتر بياوريم و همين كار را براي ما سخت كرد. من در آن بازي هم به بازيكنانم گفتم كه مسئوليت خود را به درستي انجام دهند و بيشتر از قبل روز بازي خود تمركز داشته باشند.

 

عاشوري در ادامه با انتقاد از برخي از پيشكسوتان پرسپوليس، گفت: پرسپوليس مديري داشته كه در زمان مديريتش كادري را براي اين تيم انتخاب كرده است و تا زماني كه اين كادر فعاليت مي كند، مديريت به آن اعتماد دارد. اگر هم بازي‌هاي قديمي من صحبت و مشاوره اي دارند بهتر است كه سر تمرين ما بيايند و نقاط ضعف‌مان را به خودمان بگويند، نه اين كه به طريق ديگر و در روزنامه‌ها از پرسپوليس انتقاد كنند. حميد استيلي فردي است كه بسيار با اطرافيانش مشاوره مي كند و ساعت‌ها هم براي اين مشورت‌ها وقت مي گذارد. مي خواهم به هم بازي‌هاي قديمي‌ام بگويم كه كارشما اصلا درست نيست و كمكي به پرسپوليس نمي كند، ممكن است جاي شما با ما عوض شود و متوجه شويد كه چقدر كار كردن در زير اين فشارها سخت است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)