مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با اشاره به مزیت‌های صدور مجوز حرفه‌ای ورزشگاه آزادی بعد از نیم قرن، گفت: استقلال و پرسپولیس دیگر مشکلی با AFC نخواهند داشت.

شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی اعلام کرد مجوز حرفه‌ای و گواهینامه انطباق با الزامات AFC برای استادیوم ورزشی آزادی صادر شد.

علیرضا عاصم‌یوسفی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا با تشریح روند صدور این مجوز بعد از گذشت ۵۰ سال گفت: سال گذشته مطابق با دستور وزیر ورزش و جوانان، به‌روزرسانی و دفع نواقص مجموعه ورزشی آزادی را در دستور کار قرار دادیم. از جمله اقداماتی که صورت گرفت، تعویض برق استادیوم آزادی بعد از نزدیک به ۵۰ سال، بازسازی، مقاوم سازی و بهسازی ۱۵ زون از سکوهای استادیوم بود. در مرحله بعدی رفع نواقص برای دریافت مجوز حرفه‌ای را در اولویت قراردادیم که از الزامات مورد نظر AFC بود.

وی افزود: بعد از ۱۵ ماه تلاش شبانه‌روزی همکاران خوبم در شرکت توسعه، به لطف خداوند و حمایت مسئولانه سجادی وزیر ورزش، خدا را شکر بعد از نیم قرن این گواهی برای استادیوم آزادی صادر شد و انشاا… از این پس خیال استقلال و پرسپولیس راحت است و دیگر مشکلی با AFC برای دریافت مجوز نخواهند داشت.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با اشاره به مزیت‌های صدور این مجوز افزود: از مزیت‌های صدور این گواهی می‌توان به رفع شدن مشکل سرخابی‌ها برای دریافت مجوز حرفه‌ای اشاره کرد. شرکت پینکو که عضو مرکز ملی تایید صلاحیت سازمان استاندارد ایران نیز هست، مجوز حرفه‌ای استادیوم آزادی را از IAF (انجمن جهانی اعتباردهی جهانی International Accreditation Forum) به‌عنوان مرکز تایید صلاحیت جهانی، گرفته است. همان‌طور که قبلا هم اشاره کردم، این مجوز بعد از ۱۵ ماه بررسی در خصوص ورزشگاه آزادی، روز پنج‌شنبه صادر شد و در اختیار شرکت توسعه قرار گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا باید گواهینامه انطباق با الزامات AFC جهت تایید نهایی به این کنفدراسیون ارسال شود گفت: بله. پینکو و IAF شرکت‌های مورد تایید AFC هستند. بنابراین وقتی مجوزی را این دو شرکت تایید می‌کنند، عملا AFC هم نکته‌ای نخواهد داشت. فکر می‌کنم دریافت تایید نهایی از سوی AFC چیزی حدود ۱۵ الی ۲۰ روز به طول بینجامد. ما طی هفته جاری گواهینامه انطباق با الزمات را به AFC ارسال می‌کنیم و زمان کوتاهی خواهد برد تا تاییدیه نهایی صادر شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)