امید عالیشاه با رکورد ۲۶۴ بازی به دومین بازیکن باسابقه تاریخ پرسپولیس تبدیل شد.

این رکوردی جاودانه و شگفت‌انگیز برای امید عالیشاه خواهد بود. بازیکنی که ۱۱ سال پیش با موهای تراشیده از راه‌آهن به پرسپولیس پیوست و بی‌خستگی با پیراهن سرخ دوید تا حالا به عنوان قدیمی‌ترین بازیکن تیم خوان کارلوس گاریدو، جایگاهی بی‌بدیل را به دست بیاورد.

رکورد عالیشاه را مصدومیت عقب انداخت. او می‌توانست در هفته نخست به ۲۶۴ بازی برسد، اما اولین هفته لیگ نخبگان با این رکوردشکنی بزرگ برای کاپیتان سرخپوشان همراه شد و او بر جایگاه دومی تاریخ پرسپولیس ‌بوسه زد.

کاپیتان پرسپولیس که با مصدومیت نابهنگام در پیش فصل روبه‌رو شد، بعد از ۱۰۷ روز برای سرخ‌ها به میدان رفت. آخرین بازی کاپیتان به آخرین بازی فصل گذشته مقابل مس رفسنجان مربوط می‌شد، همان بازی منجر به قهرمانی که ۱۲ خرداد انجام شد.

امید که مورد علاقه کارلوس گاریدو قرار دارد و احتمالا به زودی وارد ترکیب اصلی پرسپولیس هم خواهد شد، ۹ فصل در ترکیب پرسپولیس حضور داشته و اگر دوران سربازی نبود، حالا احتمالا جشن ۳۰۰ بازی در پرسپولیس را می‌گرفت.

با این حال عالیشاه حالا به آمار محمد پنجعلی، کاپیتان پیشین سرخپوشان رسیده و جایگاهی را لمس کرده که برای چهار دهه و توسط بزرگان این باشگاه دست‌نیافتنی بود.

عالیشاه در ذهن هواداران پرسپولیس بیش از آنکه با فرارهای سریع و درس‌های بلند برای ضربات سر ماندگار شده باشد، با دوری از حواشی و تمرکز روی حوزه مسئولیت کاپیتانی ماندگار شده است. بازیکنی که بعد از سیدجلال حسینی این موقعیت خطیر را به دست آورد و به بهترین شکل ممکن از آن نگه‌داری کرد.

اما این تازه آغاز راه برای عالیشاه است. او در ۳۲ سالگی به چهره محبوب سرمربی جدید تبدیل شده و احتمالا با پایان قراردادش، برگه تازه را برای تمدید پیش روی خود خواهد دید و حالا هدف جدید یک رکورد بزرگ و تاریخی است؛ عبور از علی پروین که ۳۴۱ بازی داشته و امید عالیشاه ۲۶۴.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)