مرجع خبری پرسپولیس : بازي سپاهان مقابل بنيادكار فرصتي بود تا كادر فني پرسپوليس حريف روز يكشنبه خود را به خوبي رصد كند اما حتي آناليزور تيم هم موفق نشد بازي را ببيند.

 

مسعود عالي‌پور مي‌گويد: از آنجايي كه تمرين ما ساعت 18 تازه شروع شده وقتي ما به منزل رسيديم اواخر بازي بود و موفق نشديم مسابقه را تماشا كنيم. با اين وجود امروز (ديروز) حتما فيلم‌بازي را مي‌گيريم و تماشا خواهيم كرد.»

وي درباره اين ديدار حساس مي‌گويد: ما دوبار در بازي‌هاي اصفهان با شرايط خاصي روبرو شديم اما هر بار سربلند از زمين بيرون آمديم. در مقطعي ذوب‌آهن بعد از 5- 4 برد و پيروزي خوب در ليگ قهرمانان مقابل ما قرار گرفت اما باخت و بار دوم مقابل سپاهاني كه 4 گل به الجزيره زده بود نمايش قابل قبولي ارائه داديم.

 

وي ادامه مي‌دهد: فكر مي‌كنم مسائل قبل از بازي در مورد تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال صدق نمي‌كند. ما در اصفهان با نفراتي مثل سيف‌اللهي و ابراهيمي روي نيمكت به مصاف سپاهاني رفتيم كه يانوش، عنايتي و پاپي را روي نيمكت داشت. ما در آن بازي با همان 11 بازيكن ابتدايي به ميدان رفتيم و در حالي كه قبل از بازي همه مي‌گفتند حداقل 4 گل مي‌خوريم، حريف كار خاصي انجام نداد و نفر به نفر خوب كار كرديم. در هر حال مي‌خواهم بگويم سپاهان تيم شكست ناپذيري نيست.» آناليزور پرسپوليس مي‌گويد:«بازي‌هاي حذفي هميشه شرايط خاص خودش را مي‌طلبد. شما ملوان را ببينيد اين تيم تا حالا در ليگ چه مقامي به دست آورده اما سه بار قهرمان حذفي شده و دو سه بار به فينال آمده. يا مثلا شاهين اهواز را ببينيد كه قهرمان حذفي شد و به باشگاه‌هاي آسيا رفت اما الان كلا محو شده.

 

عالي‌پور درباره تغيير سيستم از 1-3-2-4 به 1-4-1-4 براي اينكه نوري و بادامكي كنار هم بازي كنند مي‌گويد: یك مساله كلي را مي‌توان گفت و آن اينكه در يك تيم سيستم‌ها بازي نمي‌كنند مثلا همه مي‌دانيم كه ذوب‌آهن سه سال است در تمام بازي‌ها 1-4-1-4بازي مي‌كند يا تراكتورسازي 3-3-4 بازي مي‌كند چه در داخل و چه خارج از خانه، ملوان هم 1-4-1-4 بازي مي‌كند كه تبديل مي‌شود به 3-3-4 اما همه اينها مهم نيست مهم اين است كه يك تيم با تمام نفرات حمله و با تمام نفرات دفاع كند و بازيكنان شرح وظايفشان را به خوبي انجام دهند.

 

وي ادامه مي‌دهد: يلي‌ها مي‌گويند چرا با سيستم 1-3-2-4 بازي مي‌كنيد و فقط يك مهاجم داريد اما در همين سيستم هم مي‌توان با تغيير مهره‌ها و شرح وظايف بازيكنان نسبت به شرايط بازي تيم را تهاجمي يا تدافعي به ميدان فرستاد.

 

عالي‌پور كه مخالف تغيير سيستم پرسپوليس براي بازي با سپاهان است مي‌گويد:«به اعتقاد من يك تيم بايد تا انتهاي فصل از يك سيستم تبعيت كند. ما هم فقط يك بار در تبريز مقابل تراكتورسازي 2-4-4 بازي كرديم كه باختيم. ما مي‌توانيم نفرات را جابجا كنيم اما تيمي موفق خواهد بود كه بتواند همه سيستم‌ها را بازي كند. مثلا بارسلونا، تيمي است كه همه دنيا هر هفته بازي‌هايش را مي‌بينند. وقتي مورينيو مي‌خواهد رودرروي اين تيم بايستد از خيلي‌ها درباره سيستم بارسلونا اطلاعات مي‌گيرد اما روز بازي شما از بارسلونا چيزهايي مي‌بينيد كه آدم شاخ در مي‌آورد.

 

وي ادامه مي‌دهد: البته آنها سيستم‌هايي را اجرا مي‌كنند كه ما نمي‌توانيم پياده‌اش كنيم. همه ما مي‌دانيم كه بارسلونا 3-3-4 بازي مي‌كند اما هافبك دفاعي اين تيم در جريان بازي مي‌آيد عقب و از بين دو مدافع مياني‌اش بازي‌سازي مي‌كند. در اين حالت آن دو مدافع مياني تبديل مي‌شوند به مدافع كناري، اين كاري است كه اصلا مربيان ما نمي‌بينند يا نمي‌توانند پياده‌اش كنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)