محرومیت دایی کاملا قانونی است

مرجع خبری پرسپولیس : عضو كميته انضباطي فدراسيون فوتبال گفت: فردوسي‌پور بهتر است اول تكليف خودش را مشخص كند، بعد درباره محروميت دايي حرف بزند.

 

حسين عبداللهي درباره برنامه شب گذشته نود و واكنش‌هاي مجري اين برنامه نسبت به راي كميته انضباطي مبني بر ممنوع المصاحبه شدن دايي عنوان كرد: پوست كميته انضباطي از ديدن اين واكنش‌ها كلفت شده است. روزي كه وارد اين كميته شديم انتظار اين را نداشتيم كه همه از كارمان راضي باشند. ما صلاحيت اين را نداريم كه در كار آقاي عادل فردوسي‌پور دخالتي داشته باشيم اما اگر صلاحيت آن را داشتيم او را محروم مي‌كرديم.

وي گفت: نبايد به همين راحتي زحمت كساني كه مي‌خواهند خدمت كنند را زير سؤال برد. وقتي يك مرجع قضايي در حال پيگيري رعايت قانون است نبايد به راحتي مورد انتقاد قرار گيرد. كميته انضباطي مثل هميشه نسبت به اين گونه قضاوت‌ها گذشت مي‌كند.


 

اين عضو كميته انضباطي تصريح كرد: فردوسي‌پور قبل از اينكه علي دايي روي خط بيايد در مورد راي كميته انضباطي نظر مثبتي داشت اما بعد از صحبت‌هاي دايي نظرش عوض شد و از آزادي بيان صحبت كرد. او بهتر است اول تكليف خودش را مشخص كند. يا از اول مي‌گفت راي كميته انضباطي درست نيست يا نظرش را در ادامه تغيير نمي‌داد.

عبداللهي در مورد اينكه در قوانين بين المللي جريمه‌اي مبني بر ممنوعيت مصاحبه وجود ندارد اظهار داشت: اگر قوانين فيفا را به طور دقيق بررسي كنيد متوجه مي‌شويد كه فيفا تكاليفي را برعهده فدراسيون‌هاي عضو گذاشته تا آنها بر اساس رويه و عرف خودشان به تخلفات رسيدگي كنند. فيفا تصريح كرده با محروميت، توبيخ، جريمه نقدي يا هر روش ديگري به تخلفات اهالي فوتبال رسيدگي شود.

وي يادآور شد: علي دايي نيز يكي از اهالي فوتبال است و حرف‌هايي را بيان كرده كه طبق مقررات فيفا تخلف محسوب مي‌شود پس چگونه بايد با اين تخلف برخورد شود كه ضمانت اجرايي داشته باشد؟ يك راه آن است كه بگوييم براي مدتي مصاحبه نكند و اگر اين كار را انجام داد جريمه نقدي و سپس از همراهي تيم محروم مي‌شود. اين مسئله كاملا مطابق با قوانين فوتبال است.

عضو كميته انضباطي در مورد اينكه علي كريمي گفته بايد شان و منزلت علي دايي به عنوان يك اسطوره فوتبال حفظ شود به فارس گفت: مي‌گويند حرمت امام‌زاده به متولي آن است، قبول داريم علي دايي يك اسطوره و چهره شناخته شده فوتبال ايران در عرصه بين المللي است اما از ايشان انتظار مي‌رود كه حرمت و احترام داوران و مقامات فدراسيون فوتبال را حفظ كند. ايشان جزيي از خانواده فوتبال هستند و از فدراسيون به همين كميته انضباطي شكايت كردند و ما هم راي صادر كرديم. ما براي دايي احترام قايل هستيم اما اين احترام دليل نمي‌شود كه تكاليف خود را انجام ندهيم.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)