به جاى پاك كردن صورت مساله دنبال راه چاره باشيم

مرجع خبری پرسولیس : حسين عبدى مربى پرسپوليس معتقد است كه شاگردان على دايى در اولين بازى خود در ليگ دهم مقابل تراكتورسازى عاقلانه بازى كرده اند تا 3 امتياز بازى را بگيرند اما چون انتظارات مردم از اين تيم بالا است، بايد در ديدارهاى آينده  نمايش بهترى از خود ارائه كنند.

 

• بازى اول ليگ را با پيروزى شروع كرديد. در مورد بازى مقابل تراكتورسازى صحبت مى كنيد؟
– اين ديدار به لحاظ نتيجه مهم بود چون اول فصل هم مى شود خوب امتياز گرفت و هم مى شود خوب امتياز داد. همين مساله باعث شد كه عاقلانه تر بازى كنيم و
۳ امتياز بازى را بگيريم. اميدواريم در بازى هاى بعد بهتر كار كنيم چون انتظارات مردم از پرسپوليس بالا است. البته تيمى كه قرار است ۳۴ هفته در ليگ و چند بازى در جام حذفى بازى كند كمى زمان مى برد تا هماهنگ تر شود. بازى بدى مقابل تراكتورسازى انجام نداديم اما مى توانست بهتر هم باشد.

 
• تراكتورسازى را در اين ديدار چطور ديديد؟


– حريف خطر چندانى روى دروازه ما نداشت و مثل سال قبل نبود. آنها هم مشكلات ما را داشتند و كم كم هماهنگ تر شده و بدن بازيكنان شاداب مى شود تا شرايط عادى داشته باشند. فكر مى كنم از هفته سوم به بعد شرايط تيم ها خوب شود. به هر حال بازى هاى رسمى با دوستانه فرق مى كند.

 

 

• در مورد حاشيه هايى كه در هنگام انجام بازى در استاديوم به وجود آمد، چه صحبتى داريد؟
– فكر مى كنم همه بايد خودشان را كنترل كنند. بايد در زمين نمايش زيبايى داشته باشيم تا مردم راضى باشند اما مردم هم بايد خودشان را كنترل كنند تا اين اتفاقات نيفتد.

 

• مسئولان تراكتورسازى در مصاحبه هاى تلويزيونى طورى صحبت كردند كه انگار هيچ اتفاقى در استاديوم نيفتاده بود. در اين رابطه چه صحبتى داريد؟
– نمى دانم چه عرض كنم. هر اتفاقى كه مى افتد، بايد دنبال چاره آن گشت نه اينكه آن اتفاق را ناديده بگيريم. معمولا اين اتفاقات همه جاى دنيا هست اما آنها دنبال چاره مى گردند تا اينكه صورت مساله را پاك كنند. ما هم بايد دنبال علل اين اتفاق بگرديم تا از اين حوادث رخ ندهد.

 

• چه اتفاقى مى افتد كه جو آنقدر ملتهب مى شود تا صدا و سيما مجبور شود صداى استاديوم را ببندد؟
– هر چند كه مدعى فرهنگ سازى فوتبال هستيم اما در فوتبال ما اصلا فرهنگ سازى نمى شود. همه جاى دنيا اين مسائل هست اما خيلى كمتر شده چون نگاه آنها عوض شده است و حتى اگر تيم آنها خوب كار نكند، به تيم فرصت مى دهند چون مى دانند كه زحمت خودشان را كشيده اند اما در ايران اگر يك تيم دقيقه ۵ گل بخورد، انگار همه چيز تمام شده است. بايد بهتر عمل كنيم و كنترل بيشترى روى خودمان داشته باشيم. بايد راهكارهاى ديگرى را انتخاب كنيم. متأسفانه الفاظ ركيك خيلى زياد است و بايد اين مسائل كنترل شود. ۹۰ درصد از مردمى كه به استاديوم مى آيند دوست دارند فوتبال خوب ببينند اما ۱۰ درصد تماشاگرنماهايى كه بين آن ها هستند جو را به هم مى ريزند و تلويزيون مجبور مى شود صداى استاديوم را ببندد.


• محروميتى كه فدراسيون فوتبال در نظر گرفته، چاره ساز هست؟
– محروميت  يكى از راهكارها است كه يك تيم را تنبيه مى كنند و اين راهكار فقط باعث مى شود تيم ها ساپورت تماشاگران را نداشته باشند اما در آلمان يا انگليس اگر تماشاگران يك تيم را محروم كنند، باشگاه ضرر مالى خيلى سنگينى مى كند چون آنجا روى يك بليت هم حساب مى كنند اما اينجا چون باشگاه خصوصى نيست، با اين محروميت فقط حمايت و ساپورت تماشاگر را از ما مى گيرند كه براى ما مهم است. محروميت يكى از چاره ها است و اگر اين مسائل ادامه داشته باشد،تنبيه تيم ها سنگين تر مى شود اما محروميت همه چاره كار نيست. بايد با روانشناسان اجتماعى صحبت كرد تا به راهكار عملى رسيد كه چرا اين اتفاقات مى افتد و جلوى اين اتفاقات را گرفت.

 

• اين هفته بايد با صباى قم بازى كنيد. اين ديدار كه در خانه حريف برگزار مى شود را چطور پيش بينى مى كنيد؟
– هفته هاى اول فصل است و همه تيم ها به خصوص صبا دچار تغييرات زيادى چه در سطح كادر فنى و چه د رسطح بازيكنان بوده اند و نمى شود الان در مورد اين تيم ها دقيق صحبت كرد اما صبا مقابل پرسپوليس هميشه برنامه دارد و خوب هم كار مى كند و هميشه بازى با اين تيم ها با هيجان همراه بوده و با پختگى به اتمام مى رسد. فصل قبل در جام حذفى هم شاهد اين هيجان و در نهايت در ضربات پنالتى بوديم. اين بازى هم قطعا بازى سختى است و خيلى هيجان انگيز خواهد بود اما اميدواريم كه پيروز بازى باشيم.

 

• به اين پرسپوليس چقدر اميدوار هستيد؟
من يك مقدار دير به تيم اضافه شدم و در اين ۲-۳ هفته اى كه آمده ام، بازيكنان ملى پوش تيم را هم تازه در اختيار گرفته ايم و بايد بچه هاى ما هماهنگ تر شوند و همديگر را بهتر درك كنند تا تيم بودن را در تيم احساس كنيم و با رفاقت و همدلى بيشترى مثل پارسال يكى از جام ها را بگيريم. اگر همه ابزار و عوامل به درستى كنار هم باشند، كار چندان سختى براى رسيدن به جام نداريم.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)