مرجع خبری پرسپولیس : كادرفني تيم پرسپوليس در اردوي كيش برنامه‌هاي متنوعي را براي آمادگي و رفع نقاط ضعف تاكتيتي بازيكنان تيم در نظر گرفته است. با حسين عبدي مربي تيم فوتبال پرسپوليس درباره آيتم‌هاي تمريني اين تيم مصاحبه‌اي انجام داديم.

در بخشي از تمرين‌ها يك يا چند بازيكن به سمت دروازه تيم مدافع حمله مي‌كنند، هدف از اين تمرين چيست؟

برنامه‌اي در ذهن من بود و آقاي دايي هم روي آن تكيه دارد كه انجام بشود اين است كه ما بتوانيم اولا روي كارهايي كه قبلا بايد انجام داده بوديم يك مروري انجام شود و بعد مواردي كه مي توانيم بهبود ببخشيم در مورد آن‌ها كارهاي جديدي انجام دهيم. اولا روي مسايل دفاعي خودمان كار كنيم و به طور همزمان تمريني براي بازيكناني حمله‌اي تيم براي ضربه زدن نهايي به دروازه طراحي كنيم.

 

كه اين كار به صورت حمله انفرادي و بعد به صورت زوج انجام شد. در مرحله آخر اين تمرين، بازيكنان دفاعي كمتر از بازيكنان حمله‌اي خواهند بود كه بتوان فشار بيشتري را روي آنها وارد آورد اما آنها سربلند از اين آيتم بيرون بيايند البته همه اينها به اضافه يك دروازه‌بان است. امروز اين آيتم ها انجام شد تا بازيكنان بتوانند بادي شيپ خودشان را درست حفظ كنند اين يعني جايگيري بدني و زاويه بندي خود را به درستي انجام بدهند در واقع هدايت آنها و تغيير جهت مسير حمله آنها به نقاط كم خطرتر باشد و مساله بعدي دفع قطع و يا دزديدن توپ بود. وقتي زوج شدند بايد به اين نكته دقت مي‌كردند كه باز هم هدايت مهاجمان به نقاط كم خطر‌تر يا همان بادي شيپ آن‌ها اين را نشان مي‌داد. قطع كردن توپ، تاخير و خراب كردن توپ مهاجمان هم در اولويت بعدي قرار مي‌گرفت مساله بعدي پوشش اين مدافع توسط يار ديگر دفاعي بود با يك فاصله مناسب كه در صورت ارسال پاس به مهاجم ديگر امكان پس گرفتن توپ از حريف به وجود آيد. در اين تمرين دروازه‌بان هم وظايف سوييپرينگ خود را انجام مي‌داد و مانع باز شدن دروازه خود مي‌شد. اين تمرين‌ها پايه‌هايي را تقويت مي‌كند كه براساس آن بازيكنان بتوانند در حين بازي، يك نفره از پس يك يا دو نفر برآيند و در كار گروهي نيز هماهنگ عمل كنند.

 

از نظر حمله‌اي اين تمرين چه فايده‌هايي داشت؟
نفرات حمله كننده ما هم در اين تمرينات روي اين مساله تمركز مي‌كنند كه اگر يار دفاع كننده‌شان فاصله داشت و يا اينكه بد عمل مي‌كرد بتوانند سريعا توپ را به گل تبديل كنند.

 

در تمرين‌هاي پرسپوليس كار با توپ بخش مهمي از تمرين را شامل مي‌شود.

بله. بيشترسعي كرده‌ايم كه تمرين‌هاي بدني را با توپ انجام دهيم شايد يكي از حقه هاي تمريني اين است كه ما بتوان بازيكن را در حالي كه با توپ كار مي‌كنند مشغول تمرين هاي بدني نيز كرد. اين خيلي خوب است كه بازيكنان 30 تا 40 دقيقه بدون توپ بدوند اين لازمه كار است اما از نظر رواني براي يك فوتباليست ايده‌ال نيست چون او يك فوتباليست است و نه يك دونده. پس بسيار خوب خواهد بود اگر با توپ و وسايل كمكي اين كار انجام شود همان فشار و شدت را در همان مدت زماني به بازيكنان وارد مي‌آيد اما همراه با پيشرفت تكنيكي و فشار رواني كمتر.

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)