پرسپولیس نیوز :  مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اگر مسائل و مشکلات باشگاه برطرف شود قرعه خوبی در لیگ قهرمانان آسیا نصیب‌مان شده است.

حسین عبدی در مورد وضعیت این روزهای پرسپولیس، بحث جذب و جدایی بازیکنان برای ادامه لیگ، حضور سرخپوشان در لیگ قهرمانان آسیا، برنامه اردویی پرسپولیس برای تعطیلات نیم‌فصل صحبت‌های زیر را انجام داد:

 

ابتدا در مورد شرایط این روزهای پرسپولیس صحبت کنید.

من چند روزی به انگلستان سفر کردم و وقتی برگشتم دیدم اتفاقات عجیب و غریبی رخ داده است، مسائلی که می‌تواند به روند پرسپولیس در آینده لطمه بزند. الان هر کاری که بخواهیم انجام دهیم به بودجه نیاز داریم ولی می‌بینید شرایط کاملاً غیرمتعارف شده است.

 این وضعیت نگران‌کننده نیست؟

دقیقاً همینطور است. این روزها همه چیز ساکن شده و هیچ کاری نمی‌شود، انجام داد. امیدوارم هرچه زودتر این مشکلات برطرف شود و تیم به شرایط عادی خود بازگردد.

 با این شرایط چطور می‌خواهید بازیکن جذب کنید؟

ببینید همانطور که گفتم شرایط پرسپولیس کاملاً‌ غیرمتعارف است و هیچ بودجه‌ای هم وجود ندارد. حالا در این وضعیت چطور بازیکن بگیریم؟! البته ارائه فهرست بازیکنان مورد نیاز در دایره اختیارات درخشان است و او باید با مدیران باشگاه در این مورد صحبت کند.

 رضا حقیقی اعلام کرده می‌خواهد از پرسپولیس جدا شود، واکنش کادر فنی به این مسئله چیست؟

مطمئناً در این وضعیت باید دید که نوع قرارداد بازیکن با باشگاه چطور است و نسبت به آن عکس‌العمل نشان داد. در این شرایط باید منتظر ماند و دید که چه اتفاقی رخ می‌دهد. جذب یا قطع همکاری با بازیکنان زمانی صورت می‌گیرد که مشکلات مدیریتی باشگاه برطرف شود.

 یعنی تمام مسائل باشگاه پرسپولیس منوط به حل شدن مشکل مدیریتی است؟

دقیقاً‌ همین است. ما چند ماه دیگر میزبان تیم‌های آسیایی در لیگ قهرمانان هستیم و باید آنقدر آماده باشیم که اعتبار کشورمان زیر سؤال نرود. ما در این وضعیت نه پولی برای جذب بازیکن داریم، نه پولی است که بخواهیم با آن از تیم‌‌های خارجی استقبال کنیم و حتی به اردو برویم.

 در این وضعیت اگر بازیکنی بخواهد از پرسپولیس جدا شود شرایط چگونه خواهد بود؟

همانطور که گفتم شرایط پرسپولیس متعارف نیست که بخواهیم در مورد این مسائل صحبت کنیم. همه چیز، تأکید می‌کنم همه چیز تحت‌الشعاع مسائل و مشکلات مدیریتی قرار دارد.

 

 این روزها از دروازه‌بانان پرسپولیس انتقادات زیادی انجام می‌گیرد، در این بین مکانی و نیلسون به صورت جداگانه اعلام کردند می‌خواهند از پرسپولیس جدا شوند.

ببینید بازیکن وظیفه دارد در زمین کارهایی انجام دهد و از نظر انضباطی هم وضعیت خوبی داشته باشد، باشگاه هم تعهداتی نسبت به بازیکن دارد که باید انجام دهد. همانطور که باشگاه باید تعهداتش را انجام دهد بازیکن هم باید بهترین عملکرد را در زمین داشته باشد.

 ما که پاسخ سؤال‌مان را نگرفتیم.

من پاسخ سؤال شما را دادم!

 بگذریم، برنامه کادر فنی برای اردوی نیم‌فصل چیست؟

(باخنده) ما الان تصمیم‌ می‌گیریم به اردو برویم اما باید با کدام بودجه این کار را انجام بدهیم؟!

 وضعیت تیم‌های پایه چطور است؟

اتفاقات خوبی رخ نمی‌دهد. تمام باشگاه پرسپولیس تیم بزرگسالان نیست و بخش دیگری از باشگاه را تیم‌های پایه و آکادمی تشکیل می‌دهند. نزدیک به 200 نفر در تیم‌های پایه مشغول به کار هستند ولی نه پولی داریم، نه لباس داریم و نه چیز دیگری! می‌ترسم برای بازی‌های آخر هفته تیم‌های پایه با مشکل روبه‌رو شویم، چون احتیاج مبرمی به پول داریم.

 کمی در مورد قرعه پرسپولیس در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا صحبت کنید، به موفقیت پرسپولیس در آسیا امیدی هست؟

اگر تیم تقویت شود برای موفقیت امید زیادی وجود دارد. ما در گروه خوبی قرار داریم و امیدواریم که از بین نماینده ازبکستان و امارات در پلی‌آف، تیم اماراتی صعود کند. ما اگر خودمان باشیم و خوب آماده شویم می‌توانیم نماینده موفقی برای کشورمان باشیم.

 منظور از خوب آماده شدن چیست؟

ما نیاز مبرمی به بازیکن خوب و جدید، بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های عربی و اردو آماده سازی نیاز داریم. مسلماً اگر مسائل مربوط به مدیریت و بودجه باشگاه برطرف شود، قرعه خوبی نصیب‌مان شده است اما اگر مشکلات پابرجا بماند، قرعه سختی داریم.

 در مورد سفرتان به انگلیس صحبت می‌کنید؟

گرفتن مدرک مربیگری که من دارم، کار بسیار سختی است. من سال 2011 مدرک مربیگری لیگ برتر انگلیس را گرفتم که فکر نکنم شخص دیگری بتواند این مدرک را بگیرد. برای تمدید لیسانس این مدرک باید سالانه چند ساعت در سمینار ادامه پیشرفت و توسعه این مدرک شرکت کرد. در سمینار امسال بسیاری از مربیان لیگ برتر انگلیس هم حضور داشتند و ساعات خوبی را گذراندیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)