نمی دانستم لیسانس اروپا را در ایران قبول ندارند!

مرجع خبری پرسپولیس : انگلیسی ها شاید در جام جهانی قافیه را ببازند اما در فوتبال بسیار سختگیر هستند.

 

شاید حضور مربیان انگلیسی در این کشور نمود داشته باشد اما سختگیرانه ترین شرایط برای اعطای مدرک مربیگری مربوط به فدارسیون فوتبال انگلیس است.از این رو حتی بسیاری از انگلیسی ها ترجیح می دهند برای اخذ مدرک به کشورهای دیگر بروند.

 

 

از این جهت اخذ بالاترین مدرک مربیگری از فدراسیون فوتبال انگلیس توسط حسین عبدی افتخار بزرگی برای جامعه فوتبال و مربیان ایران محسوب می شود.

 

حسین عبدی در پایان دوره ای که در آن حضور داشت بالاخره موفق به اخذ مدرک لیسانس حرفه ای مربیگری یوفا از کشور انگلستان شد. عبدی در خصوص این مسئله چنین توضیح می دهد: بحث نمره و رتبه نبود، دو حال وجود داشت، ما یا کارمان را درست انجام می دادیم که منجر به اخذ مدرک می شد یا راه اشتباه را می رفتیم که در این صورت باید همه چیز را از صفر شروع می کردیم.

 

خوشحالم که این دوره را که یکسال طول کشید با موفقیت پشت سرگذاشتم. برای سپری کردن دوره های قبلی هم مجموعا 6 سال وقت صرف کردم و در نهایت به بالاترین مدرک مربیگری دنیا رسیدم.


عبدی در پاسخ به سئوال ما درباره درجه اعتبار این مدرک می گوید: البته همه چیز مدرک نیست اما برای کار در تیم های درجه اول از ملزومات است. با این مدرک می توان در تیم ملی انگلیس یا برزیل هم سرمربیگری کرد. البته ما را در فوتبال ایران تحویل نمی گیرند و تنها در ایران است که این مدرک ارزشی ندارد!


عبدی در مورد پایان نامه خود گفت: موضوع پایان نامه برنامه و مصاحبه ای بود که با آقای کی روش داشتم و به بحث تیم بیلدینگ یعنی چگونگی قراردادن ارکان و اعضای یک تیم در کنار هم می پرداخت. مثلا اینکه چطور می توان یک تیم را سخت و سپس در مقطعی 5 یا 6 بازیکن جدید به آن اضافه کرد.


می پرسیم دقیقا موضوع پایان نامه شما باعث نگرانی هواداران پرسپولیس است! عبدی می گوید: تقریبا همینطور است. این مقوله در فوتبال امروز دنیا بسیار مهم است. این که چطور بتوانید ساختار تیم را شکل بدهید و آن را با وجود تغییر نفرات حفظ کنید.


از عبدی در این مورد سئوال می کنیم که می گویند جریمه 10 درصدی سرخپوشان در لیگ دهم به استناد نامه او بوده است: این ادعا صحت ندارد. مگر در حضور علی دایی که سرمربی تیم بود ممکن است من نامه زده باشم؟ اصلا چنین نامه ای وجود ندارد و این ادعا نمی تواند اعتباری داشته باشد. تیم سرمربی داشت و چنین درخواستی می توانست از سوی او مطرح شود، تازه مگر من دیوانه ام که نامه بزنم و خودم هم جریمه شوم؟! چه کسی چنین کاری می کند؟


عبدی در مورد آن جریمه می گوید: یک بحثی شده بود، اگر تصمیمی هم بود بین دایی و کاشانی گرفته شد. تا جایی که من در جریان بودم بحث بر سر این بود که در صورت نتیجه نگرفتن تیم، این مبلغ از قرارداد کسر شود، حالا که تیم قهرمان شده یعنی تیم نتیجه گرفته و فکر می کنم کل بحث منتفی باشد!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)