پرسپولیس نیوز : سخنگوی باشگاه پرسپولیس گفت:شاید تلاش‌های هیات مدیره الان نمود پیدا نکند ولی در هفته های آینده شاهد خواهیم بود که به ثمر می‌نشیند.

حسین عبدی در نشست خبری در باشگاه پرسپولیس در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه خروجی جلسات هیات مدیره باشگاه چیست،گفت: در رابطه با جلسات باید بگویم که این دو جلسه آخر که خیلی طولانی شده خیلی پرباربوده است و شاید تلاش‌های هیات مدیره الان نمود پیدا نکند ولی در هفته های آینده شاهد خواهیم بود که به ثمر می‌نشیند و در این جلسات بیشتر به دنبال بعد کاربردی آنها هستیم تا بعد تبلیغاتی آن، این جلسات سنگین و بسیار حیاتی بوده و باید مسایل قدم به قدم جلو برود و درست به گوش شما خبرنگاران برسد.

وی ادامه داد: در دو جلسه اخیر باشگاه پرسپولیس مصوباتی داریم که می‌تواند به باشگاه کمک کند و از نظر کاربردی می‌تواند به باشگاه کمک کند تا بعد تبلیغاتی.

حسین عبدی تصریح کرد: کاشانی کار فوری داشته است و می‌دانیم که جلسات هیات‌ مدیره باید با اکثر نفرات تشکیل شود و گاهی اوقات کارهای حقوقی و شخصی پیش می‌آید و ما مصوبات جلسات را هم به اطلاع اعضایی که نبودند می‌رسانیم.

عبدی در مورد اینکه کاشانی گفته 30 سال است جلسات هیات مدیره پرسپولیس خروجی نداشته است و باشگاه مشکل اسپانسر و انتخاب مدیرعامل دارد و هیات مدیره در این دو سه ماه چه بیلان کاری داشته است، گفت: در رابطه با صحبت اول شما باید بگویم که صحبت کاشانی را نمی‌توانم اظهار نظر کنم و او بزرگتر از ماست و رئیس هیات مدیره است و خودش باید پاسخگو باشد. اگر بخواهم بیلان کاری بدهیم از حوصله شما خارج است. در سه ماهی که ما به هیات مدیره باشگه آمده‌ایم سه ماه بحرانی داشتیم و تمرینات شروع نشده بود و همه چیز را در حد یک ماه شروع کردیم و یکی از بزرگترین نکات هیات مدیره بی‌حاشیه بودن آن است و برخلاف تبلیغات برخی که انجام می‌دهند و هیات مدیره صبر پیشه کرده است و بیشترین ابهامات باشگاه برطرف شده از انعقاد قرارداد سرمربی و بازیکنان و مسایل راهبردی و مالی هم حل شده است.

وی ادامه داد: در مورد مسایل مالی و انتخاب مدیرعامل باید بگویم باید از زمانی گذار را پشت سربگذاریم و باید با تامل تصمیم بگیریم. افراد زیادی در مورد اسپانسر هم آمده‌اند و مذاکراتی انجام شده که این مسایل حیاتی است اما باید قرارداد با اسپانسر اجرایی شود و اگر قرار باشد در درگیری‌های حقویی گیر کنیم بهتر است که قراردادی امضا نشود. شاهد هستیم که باشگاه پرسپولیس خیلی از مسایل مالی روی آن سایه افکنده است که به صورت درست باید انجام تعهد شود. هم ما و هم سایرین می‌دانند که در هیات مدیره بحث و جدل زیاد می‌شود درمورد حتی کوچکترین موارد که اگر هیات مدیره بتواند بخشی از بدهی‌های گذشته را پرداخت کند فوق العاده عمل کرده و اگر بدهی به بدهی‌های انباشته اضافه نکند خیلی خوب است.

عبدی در مورد اینکه شرکت بهنام پیشرو کیش می‌تواند با حکم قضایی هر پولی که به حساب پرسپولیس واریز شود را دریافت کند، گفت: اینطور نیست. اینکه آنها چه حکمی دارند من واردش نمی‌شوم و اینها مسایل حقوقی باشگاه است. باید در قراردادها خیلی دقت کنیم و قراردادی منعقد شود که برای طرف مقابل انجام پذیر باشد و این شرکت این توانایی را داشته باشد که آن را اجرایی کند. وقتی یک شرکت بتواند مبلغ کلان پرداخت کند اما نتوانیم ظرفیت‌های کامل را بدهیم فایده‌ای ندارد و ما به دنبال قرارداد برد- برد هستیم.

عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا شرکتی نیست که به تعهداتش پایبند باشد و به نظر می‌رسد که باشگاه پرسپولیس به  حمیدرضا سیاسی احساس دین می‌کند، گفت: مسایل ژورنالیستی در این جلسات مطرح نیست اما این هم نیست که هیچ شرکتی نتواند به تعهداتش پایبند باشد اما دو طرف باید بتواند سود ببرند و آن شرکت راهکار اقتصادی ایجاد کند. این یک شرکت وابسته به دولت است و از یک طرف خصوصی است و باید روی پای خودش بایستد بنابراین با هرکسی نمی‌شود قرارداد بست. باید با نکته سنجی جلو برویم. با این مبالغ به هر کدام از شما بگوییم شما می‌گویید تبلیغات داریم اما هزینه‌های اسپانسر و در آمد بالانس نیست و باید بین هزینه‌ و درآمدها را بالانس کنیم و شیب تند بدهی‌ها را به سمت کندی ببریم.

وی افزود: بحث انتخاب مدیرعامل هم باید بگویم که می‌شود سرپرست شش ماه حضور داشته باشد. هر مدیرعاملی که بیاید اولین معضل ایجاد منابع مالی است و باشگاه باید بستری ایجاد کند که روند باشگاه را به طور دلخواه جلو ببریم.

عبدی در مورد اینکه اسپانسر غول چراغ جادوست که همه خواسته‌های شما را اجرایی کند و اسپانسر استقلال و پرسپولیس حدود 7- 8 میلیارد است و طاهری ظاهرا پیشنهاد دوبرابری داده و اسپانسر فرار می‌کند، گفت: گزارش‌های مالی خیلی مهم است و برای باشگاهی که باید برای هر یک میلیون تومانش برنامه ریزی شود گزارش مالی از اهم مسایل است. در مورد اسپانسر باید بگویم خیلی‌ها مبالغی را می‌گویند و اکنون زمان امور در اختیار سرپرست باشگاه است و در نهایت امیدوارم به منطقی برسیم که اجرایی شود و هر کسی در کارهایش منطق خودش را دارد.

وی در مورد اینکه اسپانسری با درخواست 15 میلیاردی طاهری از باشگاه دور شده است اما آن اسپانسر خواهان پرداخت 7 میلیارد بوده و آیا این زیاده خواهی به باشگاه لطمه نمی‌زند، گفت: خواهش می‌کنم از این اعداد و ارقام که نمی‌دانم از کدام منابع دارید بگذریم. یک هنجار مهم مثل استقلال و پرسپولیس در ورزش قرار است خصوصی شوند و باید نسبت به آن درست پیش برویم. هزینه‌های فوتبال از دو سال پیش خیلی بالا رفته است و شاید با 10-15 میلیارد می‌شد تیمی مثل پرسپولیس را روانه مسابقات کرد. باید منصفانه نگاه کرد و اکنون این هزینه ها زیاد شده است. حق می‌دهم که حوصله تان سر برود و دغدغه داشته باشید. فقط نباید ملاک عقد قرارداد باشد و انجام تعهد مهم است و اینکه باشگاه نیاز اسپانسر را برای یک سری مقاصد بتواند اجرایی کند اما اینکه در آینده چطور جلو برویم می‌توانم در موردش صحبت کنم.

عبدی در مورد انتخابات مجمع عمومی سازمان لیگ اما پرسپولیس هیچ جایگاهی در سازمان لیگ ندارد و مدیرعاملی ندارد، گفت: باید به رای دیگران احترام بگذاریم. ما نماینده داشتیم و این نشاندهنده این نیست که پرسپولیس تاثیرش در فوتبال کم شده است. تیم ما چه نماینده داشته باشد چه نداشته باشد تاثیرگذاری خودش را دارد و حساسیت نه فقط از مردم بلکه از طرف دولت هم هست چون اثرات دو باشگاه را درک می‌کنند اما ما در کشوری هستیم که دموکراسی هست. باید به رای مردم احترام گذاشت و شاید از یک طرف باید بگوییم در سازمان لیگ انصاف و عدالت برای همه باشگاه‌ها  رعایت می‌شود و تقسیم پول و مسایل دیگر برای همه باشگاه ها یکسان است اما تاثیرگذاری استقلال و پرسپولیس بیشتر است.

عبدی در مورد اینکه امکان دارد منتقمی و سیاسی مدیرعامل پرسپولیس شود،گفت: صحبتی در این زمینه نشده و هر کدام از این عزیزان می‌توانند مدیرعامل باشند یا نباشند. می‌شود طبق اساسانامه از داخل و یا یا خارج هیات مدیره مدیرعامل انتخاب کرد و نی‌توان همه مشکلات را روی دوش یک نفر ریخت. مگر شما انتقاد نمی کردید که پرسپولیس 7 مدیرعامل در مدت کمی داشت و آیا اینکار بهتر نیست که تیم را به سرمنزل مقصود برسانیم؟ تصمیم درست می‌تواند به سود باشگاه باشد چه از جهت مدیرعامل چه از نظر مسایل دیگر.

سخنگوی باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه انتخاب مدیرعامل و اینکه چه فردی باشد مهم نیست برخی از اسپانسر‌ها می‌ترسند پا پیش بگذارند تا بدانند با چه کسی طرف هستند، گفت: بحث اول انتخاب مدیرعامل یا انتخاب اسپانسر نیست. مدیرعامل مجری مصوبات هیات مدیره است نه تصمیم گیرنده صرف. طاهری همه اختیارات مدیرعامل را دارد و از همین جا اعلام می‌کنم بعد از اجرا شدن کارهای ما که به نتیجه هم خواهد رسید دلیل این همه تاخیربرای انتخاب را متوجه می شوید.

وی در مورد اجاره سه ساله پرسپولیس، گفت: چنین بحثی مطرح نیست و اگر این مساله مطرح بود در هیات مدیره مطرح می‌شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)