پرسپولیس نیوز :  کارشناس فوتبال کشورمان گفت: در بازی با کره‌جنوبی دوندگی بازیکنان باید بیشتر از قبل شود تا تیم حریف نتواند برنامه‌های خود را پیاده کند.

حسین عبدی درخصوص شرایط تیم ملی، بازی با کره جنوبی و شانس صعود به جام جهانی گفت‌وگویی انجام داده است که متن آن را در زیر می‌خوانید.

* وضعیت تیم‌ملی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
– تیم ملی در دو بازی قبلی خود برابر قطر و لبنان توانست نتایج خوبی بگیرد و هر 6 امتیاز را به‌دست آورد. بازی با قطر به‌گونه‌ای بود که تیم ملی باید منطقی‌تر و صبورانه‌تر به زمین می‌رفت و همین اتفاق هم افتاد. شرایط آب و هوایی دوحه در اکثر مواقع به‌گونه‌ای بوده که باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود. مقابل لبنان هم بازیکنان با توجه به امتیاز میزبانی و این که چیزی برای ازدست دادن نداشتیم، بازی تهاجمی را در دستور کار خود قرار دادند.

* دیدار با کره جنوبی را که سرنوشت ایران را مشخص می‌کند، چطور می‌بینید؟
– کره تیم باتجربه‌ای است و سال‌های متوالی است که راهی جام جهانی می‌شود. فوتبال و امکانات آن‌ها به معنای واقعی کلمه حرفه‌ای است و در این زمینه جای هیچ‌گونه شک و تردیدی وجود ندارد. در بازی با کره، بازیکنان باید نظم و دیسپلین توانایی‌های خود را به اجرا بگذارند و تمرکز خود را حفظ کنند. ملی‌پوشان نباید اجازه بدهند که حریف بتواند حملات زیادی انجام بدهد و باید از همان خط حمله میزیان را تحت کنترل خود داشته باشند.

* کره در بازی‌های اخیر خود، به‌ویژه در دیدار با ازبکستان از توپ‌های هوایی استفاده می‌کرد. فکر نمی‌کنید نوع فوتبال کره با آن چیزی که شناخت داشتیم متفاوت شده است؟
– فلسفه فوتبال کره بازی سرعتی و پاسکاری‌‌های روی زمین است و درواقع خودشان را این‌گونه به فوتبال دنیا معرفی کرده‌ اند. با این حال در مسابقات مقدماتی جام جهانی آن‌ها بازی هوایی را هم انجام داده‌اند و «کیم شین ووک» مهاجم 198 سانتیمتری کره در رأس برنامه بازی‌های مستقیم و توپ‌های هوایی قرار دارد. مطمئناً مربیان تیم ملی از این موضوع به خوبی آگاه هستند و تدابیر وِیژه‌ای را برای آن اتخاذ خواهند کرد.

* تیم ملی در بازی با قطر از نفراتی همانند سیدجلال حسینی و امیرحسین صادقی در میانه میدان و پژمان منتظری و هاشم بیک‌زاده استفاده کرد. از نظر شما استفاده از این ترکیب می‌تواند نتیجه‌‌بخش باشد؟
– به نظرم این ترکیب می‌تواند خوب و مفید باشد؛ اما باید در کنار این موضوع، باید به بازی سرعتی آن‌ها نیز توجه داشته باشیم تا دچار غافلگیری نشویم. آن‌ها از کناره‌ها و حرکات در عمق بسیار خطرناک هستند و به هیچ عنوان نباید تنها به فکر بازی هوایی کره‌ای‌ها باشیم.

* با این اوصاف، شما نقطه ضعف کره را در کدام زمینه می‌دانید؟
– تیم ملی می‌تواند با پاس‌های در عمق و حرکات سرعتی بازیکنانی نظیر رضا قوچان‌نژاد و محمدرضا خلعتبری برای کره دردسر ایجاد کند و کادر فنی می‌تواند در این زمینه تمرینات ویژه‌ای انجام بدهد. اینکه در چه دقیقه‌ای از بازی بتوانیم به گل هم برسیم، اهمیت زیادی دارد و جریان مسابقه هم مطمئناً دچار تغییراتی خواهد شد. البته آن طرف قضیه نیز احتمال دارد چنین چیزی رخ بدهد و باید برای تمامی دقایق برنامه‌های ویژه‌ای داشت تا بتوانیم به خواسته‌های خود دست پیدا کنیم.

* کدام بازیکنان می‌توانند در این رقابت مهم فریادرس تیم ملی شوند؟
– همه بازیکنان می‌توانند به تیم ملی کمک کنند؛ اما نفراتی که در خط میانی هستند و بیشتر نقش تدافعی و جنگنده‌ای دارند، می‌توانند کلیدی‌تر باشند. البته باید بدانیم از همان خط حمله خود باید به‌خوبی کارهای دفاعی را آغاز کنیم و فکر هم نکنیم این کار شعار است و نمی‌شود آن را انجام داد. دوندگی بازیکنان باید بیشتر از قبل شود تا تیم حریف نتواند برنامه‌های خود را پیاده کند.

* صحبت‌های سرمربی کره هم جنجال‌های زیادی به وجود آورد. با توجه به شناختی که از کشورهای شرق آسیا داریم، این کار می‌تواند چه توجیهی داشته باشد؟
– تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده بود و برای خودم نیز جای تعجب داشت که چرا چنین صحبت‌هایی مطرح شده است. با این حال صحبت‌های سرمربی کره به سود بازیکنان ایران تمام می‌شود و انگیزه آن‌ها را بیشتر می‌کند.

* همزمان با این دیدار، تیم‌‎های قطر و ازبکستان در تاشکند به مصاف هم می‌روند. خیلی‌ها نگران هستند تا اتفاقات غیرطبیعی در این بازی رقم بخورد. شما چه نظری دارید؟
– عقیده‌ام بر این است که نباید به آن بازی توجه کنیم و بازیکنان بدانند سرنوشت صعود در دستان خودشان است. در شرایط عادی که تفاوت چندانی میان فوتبال ازبکستان و قطر وجود ندارد و بازی نزدیکی خواهد بود و نباید نتیجه حیرت آوری ثبت شود. امکان هم دارد نتیجه غیرفوتبالی رقم بخورد؛ ولی من می‌گویم نباید به این موارد توجه کرد.

* تا چه اندازه احتمال دارد در کره جشن صعود به جام‌جهانی را برپا کنیم؟
– مطمئناً این کار  شدنی است و اگر بازیکنان بخواهند، این اتفاق شیرین رخ خواهد داد. صعود تیم ملی به جام جهانی می‌تواند گره‌گشای خیلی از مشکلات فوتبال ایران باشد و باید آن رابه فال نیک گرفت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)