مهدی عبدی مهاجم پرسپولیس می‌گوید: برخی‌ها فکر می‌کنند ما فوتبالیست‌ها ماشین یا آدم آهنی هستیم اما این طور نیست. گاهی یکسری مشکلات شخصی روی عملکرد ما تأثیر می‌گذارد.

تیم پرسپولیس در چارچوب هفته بیست و هشتم لیگ برتربه مصاف ماشین سازی در تبریز رفت و موفق شد این حریف را با نتیجه ۵ برصفر در خانه خودش پشت سر بگذارد. بدون کوچک‌ترین تردیدی بهترین بازیکن زمین بازی ماشین‌سازی و پرسپولیس مهدی عبدی بود.

مهاجم ۲۲ ساله مازندرانی در این دیدار ۲ گل زد و یک پاس گل هم داد تا آمادگی فراوان خودش را به رُخ بکشد. در همین ارتباط تازه‌ترین صحبت‌های مهدی عبدی با خبرورزشی را بخوانید که خواندنی است.

با دبل کردن در بازی با ماشین سازی ۶ گله شدی و حالا بعد از احمد نوراللهی بهترین گلزن پرسپولیس در فصل جاری محسوب می‌شوی؟

به نظرم کار بزرگی در تبریز انجام دادیم. واقعا شایسته کسب برد برابر ماشین سازی بودیم که خیلی می‌تواند در بدست آوردن پنجمین قهرمانی به تیم ما کمک کند.

به لحاظ آوراژ گل؟

بیشتر به لحاظ ۳ امتیازی که بدست آوردیم اما به هرحال آوراژ گل هم می‌تواند مهم باشد.

ماشین سازی تبریز را چطور دیدی؟

ماشین سازی تیم خوب و با انگیزه ای بود اما گل دقیقه ۱۹ ما که شهریار مغانلو به ثمر رساند هم شیرازه تیم حریف را به هم ریخت و هم اعتمادبه‌نفس تیم ما را بالا برد.

گلی که پاس آن را تو به زیبایی دادی. لذت پاس گل به اندازه گلزنی است؟

خوشحالم شهریار گل زد و تیم موفق شد. برای یک هافبک شاید پاس گل مهم‌تر از گلزنی باشد اما اگر یک مهاجم بگوید پاس گل را بیشتر از گلزنی دوست دارد راستش را نگفته است. با این وجود پاس گلی که دادم شروع یک بازی توفانی و خوب از پرسپولیس بود و از این بابت خیلی خوشحالم.

این ششمین گلی بود که تو در فصل جاری در پرسپولیس زدی. این درحالی‌ست که خیلی‌ها معتقدند می‌توانستی گل‌های بیشتری هم بزنی اما… چرا نشد؟

شاید برخی‌ها فکر می‌کنند ما فوتبالیست‌ها ماشین یا آدم آهنی هستیم اما این طور نیست. گاهی یکسری مشکلات شخصی روی عملکرد ما تأثیر می‌گذارد. گاهی نمی‌شود که بشود و این مسائل را شاید کسی نبیند ولی روی کارمان تأثرگذار است.

تو به عنوان یک جوان به پرسپولیس آمدی و حالا خودت چهره شناخته شده‌ای در فوتبال ایران هستی. در این رابطه صحبتی نداری؟

بازی کردن در کنار بهترین‌های ایران همیشه باعث افتخارو خوشحالی من است. من خوش شانس بودم که با چنین بازیکنانی همبازی شدم و در تیم بزرگی مثل پرسپولیس بازی می‌کنم.

بعد از بازی با ماشین سازی، یحیی گل محمدی به تو حرفی نزد یا تعریف و تمجیدی نکرد؟

ادامه صحبتم این بود که خوش‌شانس بودم که خدا یک مربی مثل آقا یحیی سر راه من قرار داد. او و آقا حمید و آقا کریم و سایر اعضای کادرفنی که همیشه این اطمینان را به من می‌دهند که همه چیز دارم تا در میان بهترین‌ها باشم.

نکته جالبی که پس از دبل کردن تو در تبریز مطرح شد ماجرای دربی حذفی بود. به فاصله چند روز پس از خراب کردن پنالتی پرسپولیس مقابل استقلال، برگشتی و ۲ گل به ماشین سازی زدی؟

ماهیت فوتبال همین است. گاهی یک ویدیو و یک صحنه حال شما را خراب می‌کند و گاهی هم حال شما به عنوان فوتبالیست پس از گلزنی به ماشین سازی خوب می‌شود. این مسائل در فوتبال وجود دارد اما من بازیکن نباید خودم را ببازم.؟

دربی البته یک بازی معمولی نیست؟

این را قبول دارم. دربی یک بازی خاص است که می‌تواند زندگی شما را زیر و رو کند. از شما یک قهرمان بسازد یا اینکه همه چیز را برای شما تیره و تار کند.

مثل اولین گلی که در دربی زدی و تبدیل به قهرمان پرسپولیسی‌ها و به ویژه مردم روستای قراخیل مازندران (حوالی قائم‌شهر) شدی. درست است؟

بله، یک لحظه استثنایی بود. خودم لحظه گلزنی شاید متوجه نشدم اما ساعاتی پس از آن دربی ناگهان همه چیز عوض شد. سیل تماس‌ها و پیام‌ها به سوی من روان شد و باور نمی‌کردم با یک گل این همه مورد توجه قرار گرفته‌ام.

تو دو روی سکه را در دربی تجربه کردی. از قهرمان شدن پس از گلزنی در اولین دربی تا پنالتی که هفته گذشته در دربی حذفی خراب کردی. این دومی‌را چطور پشت سرگذاشتی و مهیای بازی با ماشین سازی شدی؟

خیلی مسائل دست به دست هم داد. مربیان و همبازیانم خیلی کمک کردند تا دربی را فراموش کنم. هواداران پرسپولیس هم همین طور و همسر و خانواده‌ام که واقعا کمکم کردند. جا دارد از همه این عزیزان تشکر خالصانه‌ای داشته باشم. باید به تیم برمی‌گشتم چون بازی بسیار حساسی در تبریز داشتیم و به خاطر موفقیت پرسپولیس آن پنالتی را فراموش می‌کردم.

فیکس بودن در بازی با ماشین سازی چقدر به درخشش تو در تبریز کمک کرد؟

همه بازیکنان دوست دارند فیکس و در ترکیب اصلی باشند. هر فوتبالیستی هم غیر از این بگوید دروغ گفته است اما اینکه چه کسی در ترکیب اصلی باشد و چه کسی نیمکت‌نشین مستقیم مربوط به سرمربی تیم است. این سرمربی است که تصمیم می‌گیرد و من بازیکن وظیفه ام فقط و فقط خوب تمرین کردن است و بس.

باز هم به جواب خودمان نرسیدیم. فیکس بودن چقدر به تو کمک کرد؟

اینکه هر هفته بازی کنی و گل بزنی خوشحال کننده است اما شما باید در تمرینات خوب باشید. باید حرفه‌ای زندگی کنید و با نیمکت نشینی هم کنار بیایید چون فوتبال یک ورزش گروهی است. باید خودتان را با تیم وفق دهید و همواره آماده باشید که اگر یک دقیقه هم بازی کردید بتوانید مفید و مؤثر نشان دهید.

بی‌تعارف در پرسپولیس به عنوان یک مهاجم چقدر خوشحالی؟

من در پرسپولیس خوشحالم. خیلی هم خوشحالم که در این تیم بزرگ توپ می‌زنم. اینجا همه از هم حمایت می‌کنند و منم وجود ندارد. من یکی عاشق پرسپولیس هستم و خداوند خیلی مرا دوست داشته که توانستم به رؤیای دوران کودکی‌ام برسم.

یعنی در حال حاضر اصلا به ترک کردن پرسپولیس فکر نمی‌کنی؟ اگر پیشنهاد خارجی برسد چه طور؟

باور کنید اصلا و ابدا به این موضوع فکر نمی‌کنم. در حال حاضر فقط می‌خواهم یک بازیکن مفید و تأثیرگذار در پرسپولیس باشم. مگر آن که پرسپولیس من را نخواهد!

(به شوخی) پس می‌خواهی سال آینده ششمین قهرمانی متوالی پرسپولیس را هم جشن بگیری؟

این یک هدف بزرگ است. بله، دوست دارم در پرسپولیس بمانم و ششمین قهرمانی متوالی این تیم را هم جشن بگیرم و به قول معروف در قهرمانی لیگ برتر ۶ تایی شویم!

یعنی این قدر مطمئنی که پنجمین قهرمانی را بدست می‌آورید؟

کار بسیار سختی است و هنوز دو بازی باقی مانده است اما همه ما پرسپولیسی‌ها برای رسیدن به پنجمین قهرمانی هم قسم شده‌ایم.

ولی دو جام قهرمانی هم در لیگ‌های اول و هفتم حرفه‌ای کشور کسب کرده اید؟

منظورم ۶ قهرمانی پشت سرهم و متوالی است.

قطعا پرسپولیس تو را به این راحتی از دست نمی‌دهد. بزرگ‌ترین درسی که از فوتبال گرفتی؟

خوب تمرین کنید، بهتر بازی کنید و با تمام وجود بجنگید!

جالب بود. این جملات را از زبان الگوی خودت زلاتان ایبراهیموویچ یاد گرفتی؟

نه! (می‌خندد و ادامه می‌دهد) این درس بزرگی است که در پرسپولیس یاد گرفته و می‌گیریم. شما در این تیم ناخودآگاه به این سمت می‌روید. در فوتبال شکست هم وجود دارد اما مهم این است که چگونه خودتان را برای بعد از آن آماده کنید.

منظورت شکست دربی بود؟

نه، کلی گفتم و منظور خاصی نداشتم. تیم‌های بزرگ و با شخصیت و البته قهرمان با چنین تفکری موفق می‌شوند و این موضوع دلیل موفقیت‌های پرسپولیس است.

مهدی عبدی در ۲۲ سالگی به حضور در جام جهانی قطر فکر می‌کند؟

چرا که نه؟ همان طور که خودتان گفتید من تازه ۲۲ ساله‌ام و در مقطع مهمی از زندگی‌ام به سر می‌برم. می‌دانم می‌توانم کارهای بزرگی انجام دهم و برای رفتن به جام جهانی هم ناامید نیستم. کافی است در پرسپولیس خوب باشم و مؤثر بازی کنم. آن گاه این شانس را دارم که مسافر جام جهانی هم شوم. هر چند می‌دانم کار بسیار سختی است و در حال حاضر مهاجمان بزرگی داریم اما من هم تلاش خودم را می‌کنم.

اصلا فکر می‌کنی تیم ملی به جام جهانی صعود کند؟

چرا که نه؟ تیم ایران در بحرین نشان داد هنوز هم بهترین تیم آسیاست. ما نتایج خوبی گرفتیم و حالا این فرصت را داریم که در مرحله نهایی جواز جام جهانی را کسب کنیم. این یک آرزوی بزرگ برای همه فوتبالدوستان و مردم ایرانی است. حضور تیم ملی در جام جهانی به سود همه اهالی فوتبال ایران است و از ته دل دعا می‌کنم تیم کشورم به این هدف بزرگ برسد.

راستی یادمان رفت درخصوص بازی با تراکتور بپرسیم؟

تراکتور تیم بزرگی است و قطعا بازی سختی پیش روی ماست اما پرسپولیس همان طور که گفتم محکوم به بردن است. انشالله برای این بازی هم با تمام وجود به زمین خواهیم رفت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)