پرسپولیس نیوز : ملی‌پوش اسبق فوتبال ایران معتقد است که فوتبال پایه ایران با روند کنونی در آینده مشکل‌های بیشتری خواهد داشت مگر آن که اندیشه دست اندرکاران در ابعاد فنی، اجتماعی، روحی و روانی تغییر کند.

حسین عبدی  درباره عملکرد ضعیف تیم ملی امید در اینچئون، اظهار کرد: از روی نتایج بازی‌ها می‌شود فهمید که فوتبال ایران چقدر ضعیف ظاهر شده است. تیم ملی امید می‌توانست با برنامه‌ریزی بهتری در این بازی‌ها شرکت کند تا اگر نتیجه‌ را از دست می‌دهد، دست کم آینده را بسازد.

وی ادامه داد: اگر بگویم حضور هفت بازیکن زیر 23 سال در تیم ملی، آن هم در آستانه شروع بازی‌ها در این نتیجه‌گیری تاثیر داشت، یک حدس است، اما آن چه کاملا مشخص است این که قرار است این تیم بعد از سال‌ها ایران را به المپیک ببرد.

عبدی افزود: این تیم برای رسیدن به المپیک کار خیلی سختی دارد. بهتر بود برنامه‌ریزی بهتری برای این تیم صورت می‌گرفت و کسانی به همراهش به کره می‌رفتند که می‌توانند در المپیک بازی کنند. حضور بازیکنان زیر 23 سال فقط "اندیشه نتیجه‌گرا" را تداعی می‌کند.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس همچنین گفت: برای آ‌ماده کردن تیم امید برای رسیدن به المپیک همین حالا هم دیر است. باید قبل از بازی‌های آسیایی برای انتخابی المپیک برنامه‌ریزی می‌کردیم و تیم جوان‌تری را می‌فرستادیم. اگر آن تیم برابر ویتنام و قرقیزستان می‌باخت، باز هم نتیجه‌ به این بدی که حالاست نمی‌شد.

وی ادامه داد: نباید فقط به دنبال نتیجه‌ باشیم و به خاطرش ریسک‌هایی کنیم که جواب نمی‌دهد. مربیان تیم‌های پایه، نخستین هدفشان باید این باشد که آینده فوتبال ایران را بسازنند. حالا هم دیگر بازی‌های آسیایی برای فوتبال تمام شده و بهتر است دیگر به آینده فکر کنیم.

ملی‌پوش اسبق فوتبال ایران در ادامه به شکست ایران از ویتنام اشاره کرد و گفت: ویتنام در اندازه‌ای نبود که چنین شکستی را به ما تحمیل کند. این نتیجه‌ نشان می‌دهد که فوتبال ما در آسیا خواب است، در حالی که سایرین در حال پیشرفت هستند.

وی افزود: بهبود کیفیت فوتبال فقط به مربی بستگی ندارد، بلکه باید نگرش بازیکنان هم تغییر کند. آنها باید بدانند که چطور بازی کنند، چطور در خدمت تیم باشند و چطور اعصاب خود را کنترل کنند. مشخص است که این تحول در تیم امید هنوز رخ نداده است.

حسین عبدی همچنین گفت: باید آینده فوتبال ایران از نظر فنی، اجتماعی، روحی و روانی تغییر کند تا نتیجه‌گیری هم به سمت مطلوب پیش برود. تمام تلاش تیم‌های پایه به خاطر این است که تیم بزرگسالان قدرتمندی داشته باشیم، اما با روندی که فعلا داریم تیم ملی در آینده پشتوانه‌ای نخواهد داشت.

وی درباره نلو وینگادا و ادامه کارش در ایران هم گفت: قرارداد او بندهای مشخص و شروط معین دارد، اما حقیقت این است که تاثیر حضور یک مربی با اندیشه‌ای جدید در یک تیم باشگاهی تا یک ماه و در تیم ملی پس از یک اردو باید مشخص شود. تیم ملی باید تغییرات محسوس داشته باشد در غیر این صورت باید تصمیم دیگری در باره‌اش گرفت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)