پرسپولیس نیوز : مربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس عملکرد شاگردان کی‌روش مقابل قطر را خوب ارزیابی کرد و گفت: اگر بازیکنان ایران استرس نداشتند حتی بهتر از این هم می‌توانستند بازی کنند.

حسین عبدی درباره پیروزی یک بر صفر تیم ملی ایران برابر قطر اظهار داشت: بهترین موقعیت‌های بازی در نیمه اول برای هر 2 تیم رقم خورد که از دست رفتند اما در ادامه بازی موقعیت آنچنانی نصیب آنها نشد.

وی افزود: مسئله‌ای که در مورد این بازی می‌توان به آن اشاره کرد این است که بازی در زمین قطر برگزار می‌شد و به دلیل شرایطی که به وجود آمده بود حساسیت بالایی هم داشت. استرس این بازی باعث شده بود که کمی عملکرد 2 تیم تحت تاثیر قرار بگیرد. همچنین غیبت اشکان دژاگه که در مرحله رفت کمک زیادی به ما کرده بود روی تفکر تهاجمی ما تاثیر گذاشته بود.

مربی پیشین پرسپولیس با اشاره به فیزیک بازیکنان تیم ملی ایران عنوان کرد: فیزیک بازیکنان ما در این دیدار بهتر از قطری‌ها بود و اگر نتایج دیدارهای قبلی هم طوری رقم می‌خورد که استرس در کار ما تاثیر نمی‌گذاشت می‌توانستم نتیجه بهتری هم کسب کنیم. با این حال بازیکنان ما کار بزرگی انجام دادند.

عبدی همچنین عملکرد مدافعان تیم ملی را ستود و گفت: قطر و ایران تمرکز خوبی در این بخش داشتند، به همین دلیل هم بود که هر 2 تیم یک بار توانستند در نیمه اول روی دروازه رقیب‌شان شانس گلزنی داشته باشند. تنها زمانی که شجاعی آمد که به دفاع کمک کند و روی بازیکن حریف خطا کرد امکان داشت که اشتباه او منجر به پنالتی برای قطر شود که خوشبختانه این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: نوع چیدمان مدافعان ما نیز نسبت به گذشته تفاوت زیادی داشت و امیرحسین صادقی و هاشم بیک‌زاده در ترکیب تیم ملی مقابل قطر حضور داشتند. آنها توانستند بازی خوبی از خود ارائه کنند و به خوبی در دفاع ظاهر شدند.

عبدی در ادامه خاطر نشان کرد: در این دیدار برنامه تیم ملی بیشتر به این شکل بود که خسرو حیدری توپ را از سمت راست روی دروازه ارسال کند و مسعود شجاعی نیز به عنوان تنها بازیکن سرعتی تیم ملی در عمق دفاع قطر حرکت می‌کرد. قوچان‌نژاد هم در صحنه‌ای که توانست گل بزند عملکرد خوبی داشت.

این ملی‌پوش پیشین فوتبال ایران ادامه داد:‌ در بازی سه‌شنبه شب پژمان منتظری و هاشم بیک‌زاده بیشتر روی دفاع تمرکز داشتند و سعی می‌کردند اگر شجاعی و حیدری دچار مشکل شوند از پشت آنها را حمایت کنند.

وی درباره نیمه دوم بازی نیز گفت: در نیمه دوم تیم ملی معقول‌تر بازی کرد و قطری‌ها هم سعی کردند  فشار بیشتری روی دروازه ما بیاورند اما این توان را نداشتند. آنها غیر از صحنه‌ای که خطای شجاعی ممکن بود مشکل‌ساز شود و یک ضربه کرنری که رحمان احمدی برای دفاع آن از دروازه بیرون آمده بود موقعیت دیگری نداشتند.

مربی پیشین پرسپولیس همچنین تصریح کرد: تیم‌هایی چون قطر نمی‌توانند برای ما مشکل‌ساز باشند و اگر ملی‌پوشان استرس نداشتند حتی بهتر از این هم می‌توانستند بازی کنند. در هر صورت خوشحالیم که 3 امتیاز بازی را به دست آوردیم و بازیکنان باید خودشان را برای دیدار مقابل لبنان در ایران آماده کنند. با این پیروزی آنها از نظر روحی آمادگی خوبی برای رویارویی با لبنان دارند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)