مرجع خبری پرسپولیس : مربي پيشين تيم فوتبال پرسپوليس معتقد است كه اين تيم هم از نظر فني و هم از نظر مديريتي نياز به تغييرات و برنامه‌ريزي‌هاي مناسب دارد كه در صورت انجام نشدن آن‌ها ممكن است تيم با فاجعه روبرو شود.

 

حسين عبدي درباره وضعيت پرسپوليس در چند هفته‌ اخير رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال، اظهار كرد: فكر مي‌كنم نوع بازي و نتيجه‌گيري پرسپوليس ديگر جايي براي حرف زدن باقي نگذاشته است.

 

اين تيم نه تنها بهتر از سال گذشته نشد، بلكه ساختاري ايجاد شده در گذشته هم متزلزل شده است. پرسپوليس در فصل يازدهم در شرايطي قرار گرفت كه تغيير و تحول‌هاي زيادي را تجربه كرد. اين تيم در دو سال گذشته به دو قهرماني در جام حذفي و دو مقام چهارمي دست يافته بود و طبيعي بود كه امسال براي قهرماني تلاش كند، اما متاسفانه اين گونه شد و در نهايت كار به جايي رسيد كه سرمربي و مدير عامل تغيير كردند.

 

وي ادامه داد: تغيير در كادر فني و مديريتي باشگاه در مقطع خاص باعث كسب نتايج خوب شد، اما به نظر مي‌رسد كه اين مساله فقط يك جرقه بوده و تداوم نداشته است. يك تيم زماني خوب بازي مي‌كند، ولي مي بازد، اما پرسپوليس امروز هم به بازي مي‌كند و هم نتيجه‌ نمي‌گيرد. فكر مي‌كنم در 20 سالي حضورم در پرسپوليس كه دو شانس در كسوت مربي بوده، اين نوع بازي بي‌سابقه بوده است. به نظر من پرسپوليس با تغيير و تحول‌هايش گام‌هاي سريعي رو به عقب بر مي‌دارد، مگر آن كه هر چه سريع‌تر مسايل فني و مديريتي باشگاه بر طرف شوند. اگر اين مسايل حل نشوند و مسايلي از قبيل كسر امتياز به دليل بدهي گريبانگر تيم شود، فاجعه به بار مي‌آيد.

 

عبدي همچنين به نتايج پرسپوليس در چند هفته‌ اخير ليگ برتر اشاره و خاطر نشان كرد: در هفته‌‌هاي پاياني فصل بايد انگيزه بازيكنان را حفظ كرد تا بتوان از آن‌ها بازي گرفت. اين كه مصاحبه كنند و بگويند 10 بازيكن تيم را نمي‌خواهند فقط باعث تضعيف روحيه و انگيزه بازيكنان مي‌شود. هر بازيكن احساس كند كه ممكن است تيم او را نخواهد انگيزه‌اش را از دست مي‌دهد. بهتر است در اين مقطع مسئولان پرسپوليس حرفه‌اي‌تر عمل كنند و با دست خودشان حاشيه را وارد تيم نكنند. مسئولان تيم بايد همبستگي اعضاي تيم را بيشتر كنند و شايد حتي بهتر باشد نوع تمرين‌هاي تيم هم تغيير كند.

 

وي درباره تفاوت عملكرد پرسپوليس در ليگ برتر و ليگ قهرمانان آسيا گفت: پرسپوليس بايد علاوه بر آسيا در ديدارهاي داخلي هم خوب نتيجه‌ بگيرد. نظر من اين است كه كيفيت بازيكنان در چند پست بايد بالاتر از اين باشد و در كنار آن بايد عواملي مثل همبستگي تيمي، تمرين‌ها و نگرش‌ اعضاي مجموعه تقويت شود. پرسپوليس در برخي ناكامي‌ها تنها از ناحيه دفاع و دروازه‌بان لطمه نخورده است. به عنوان نمونه در شكست برابر فجرسپاسي يا تراكتورسازي علاوه بر خط دفاع و دروازه‌بان بازيكنان مياني كه اجازه سوت زني به حريف دادند هم مقصر بداند. اگر پرسپوليس در تركيبي از دو هافبك دفاعي كه يكي از آن‌ها قابليت نفوذ داشته باشد، استفاده كند بسيار بهتر است.

 

عبدي افزود: اگر كادر فني به اين نتيجه‌ برسد كه نوع تمرين با بازي تيم همخواني ندارد، بايد نوع تمرينات را تغيير دهد، ولي اگر مطمئن است كه نوع تمرين‌ها مناسب است بايد نفراتي را به تيم اضافه كند كه در اين نوع از تمرين عملكرد خوب داشته باشند. برنامه‌ريزي‌هاي تيم هم بايد يك ساله باشد و از سوي ديگر دنيزلي هم تمركزش را روي بازيكنان ليگ بيشتر كند. او همچنين بايد از دستيارهاي خوبي هم استفاده كند كه بتواند بخشي از مسئوليت كار را روي دوش آن‌ها بگذارد.

 

عبدي در پايان اظهار كرد: هنوز در بازي ديگر از فصل باقي مانده و من اميدوارم كه پرسپوليس در اين دو بازي نتايج خوبي بگيرد، تا با قرار گرفتن در رده‌هاي پايين، ركورد برعكس نزند! منظورم اين است كه خدا كند پرسپوليس از آن طرف بام نيفتد!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)