پرسپولیس نیوز : عضو کمیته فنی باشگاه پرسپولیس می‌گوید کار این کمیته موازی‌کاری و ایستادن مقابل سرمربی تیم فوتبال این باشگاه نیست. عبدی همچنین می‌گوید سرمربی یک تیم باید اختیار تام داشته باشد چون مسئولیت نتایج خوب و بد با وی خواهد بود.

حسین عبدی به دلایل حضورش در کمیته فنی پرسپولیس، احتمال موازی کاری کمیته فنی با سرمربی پرسپولیس، ماهیت فعالیت کمیته فنی و توضیح درباره وظایف سرمربی تیم پرداخت:

 

* شما هم مثل دیگر اعضای کمیته فنی پرسپولیس از انتخاب یکباره‌تان در این کمیته بی خبر بودید؟
– با من از قبل صحبت نشده بود. بعد از آنکه اسامی اعلام شد، به ما گفتند که در اولین جلسه کمیته فنی که احتمالا اوایل هفته بعد باشد چگونگی فعالیت و مشارکتمان را اعلام می‌کنند.

* شما هم به "کشک" بودن کمیته فنی اعتقاد دارید؟
– به هر حال باید توجه داشت که همه مسائل اجرایی فنی، دست سرمربی است. سرمربی مسئولیت برد و باخت و نتایج خوب و بد را بر عهده دارد نه کمیته فنی. در بیشتر کشورهای دنیا، مربی فوتبال را به عنوان منیجر (manager) می‌شناسند؛ بخصوص در فوتبال انگلستان که حتی چگونگی هزینه کردن تیم هم بر عهده سرمربی است ولی متاسفانه چنین چیزی را در ایران نمی‌بینیم. با این تفاسیر کمیته فنی نه تنها به کادر فنی تیم بزرگسال که به کل باشگاه کمک می‌کند.

* ممکن است این کمک کردن به تداخل منجر شود؟
– من اعتقاد شدیدی دارم که فاصله دخالت کردن و کمک کردن به اندازه یک خط باریک است. اگر شما پایتان را یک مقدار آنطرفتر بگذارید دخالت می‌شود. با این حال اگر همه ارکان باشگاه با همدیگر تعامل داشته باشند و در راستای اهداف باشگاه حرکت کنند، این به موفقیت تیم ختم می‌شود.

* یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه در جلسه چند شب پیش و قبل از انتخاب شما به عنوان عضو کمیته فنی تاکید کرد بود "آدم‌هایی را در کمیته فنی می‌گذاریم که بتوانند حرف بزنند و مقابل سرمربی کم نیاورند". شکل گیری کمیته فنی با این ماهیت چه کمکی می‌تواند به باشگاه داشته باشد؟
– من بعید می‌دانم چنین چیزی مطرح شده باشد. این واقعا خارج از ذهن است چون دایی کارش را انجام می‌دهد! مگر باشگاه باید چوب لای چرخ خودش بگذارد؟ اینها گمانه‌زنی‌های خارج از باشگاه است که قصد دارد فضا را قبل از شروع فصل جدید برای پرسپولیس متشنج کند!

* اما این صحبت از طرف حمید استیلی مطرح شده است.
– فکر نمی‌کنم منظور استیلی این بوده است! در پرسپولیس همه در کنار هم هستند نه مقابل هم. البته من مسئول صحبت و عملکرد خودم هستم نه دیگران ولی در باشگاه پرسپولیس هیچ کس مقابل دیگری قرار ندارد.

* اگر واقعا ماهیت تشکیل کمیته فنی همان باشد که در جلسه هیات مدیره مطرح شده، ممکن است از فعالیت در کمیته فنی انصراف بدهید؟
– این بحث را قبول ندارم. غیر از من اسم چند نفر دیگر هم در کمیته فنی مطرح شده است. اینکه بخواهیم روی یک نفر زوم کنیم درست نیست! در یک باشگاه کمیته‌های مختلفی وجود دارد که همه برای کمک به نتیجه گیری تیم فعالیت می‌کنند.

* با این حال تصمیمات کمیته فنی ممکن است با فعالیت سرمربی موازی کاری شود.
– مطمئنا نمی‌شود. سرمربی در یک تیم باید اختیار تام داشته باشد که از نظر فنی کارش را جلو ببرد. نتیجه کار چه خوب و چه بد بر گردن سرمربی است. با این شرایط موازی کاری امکان ندارد! البته کمیته فنی نقاط ضعف و قوت را بررسی و نکات لازم را گوشزد می‌کند ولی این موازی کاری نیتس.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)