در فهرست جدید تیم ملی فوتبال نکات جالب توجهی وجود دارد.

با نظر کارلوس کی روش 24 بازیکن حاضر در لیگ برتر فوتبال کشورمان به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

در این لیست 10 بازیکن به تیم ملی فراخوانده شدند که جایی در لیست دراگان اسکوچیچ در اردوی خرداد ماه (در قطر) نداشتند.

در میان نفرات لیگ برتری که در اردوی قبلی تیم ملی به میزبانی دوحه قطر حضور داشتند، تنها سروش رفیعی و عارف غلامی در فهرست جدید حضور ندارند. غلامی در دوره دراگان اسکوچیچ یکی از پای ثابت‌های اردو بود و حتی در دیدار مقابل کره جنوبی برای تیم ملی به زمین رفت. سروش رفیعی هم که از سال 95 مورد غضب کارلوس کی‌روش قرار گرفت و در مدت کوتاه سرمربیگری مارک ویلموتس نیز در فهرست بازیکنان دعوت شده غیبت داشت، با نظر اسکوچیچ به تیم ملی بازگشت که نامی از این بازیکن در فهرست جدید دیده نمی‌شود.

رامین رضاییان، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمد کریمی، یاسین سلمانی،‌ مهدی قایدی، رضا اسدی، شهریار مغانلو، محمد خدابنده‌لو و سامان فلاح، نام‌های جدیدی هستند که نسبت به اردوی قطر، به اردوی تیم ملی اضافه شده‌اند.

مهم ترین نکته اولین فهرست کی‌روش پس از بازگشت به تیم ملی، دعوت از رامین رضاییان است که آخرین حضورش در اردوی‌های ملی به دوران سرمربیگری مارک ویلموتس بازمی‌گردد. مرتضی پورعلی گنجی، دیگر بازیکنی است که پس از رهایی از مصدومیت و درخشش در بازی‌های اخیر پرسپولیس با ثبت رکورد کمترین گل خورده با شایستگی در جمع ملی پوشان قرار گرفت.

به جز یاسین سلمانی که در دوره اسکو چند باری به تیم ملی دعوت شد، محمد خدابنده‌لو و سامان فلاح دو بازیکن تیم مهدوی‌کیا هستند که برای اولین بار با نظر کی‌روش در اردوی تیم ملی بزرگسالان شرکت خواهند کرد.

سامان فلاح

مدافع دهه هشتادی پیکانی‌ها که در لیگ بیست‌ودوم بازوبند کاپیتانی تیمش را هم به بازو می‌بندد، فصل گذشته یکی از مدافعان شاخص لیگ بود و در لیگ بیست‌‌ودوم هم توانسته نمایش درخشانی را از خود نشان بدهد و یکی از پدیده‌های لیگ برتر به‌شمار می‌آید.

آرمین سهرابیان

مدافع سابق استقلال مجدداً با حضور کارلوس کی‌روش توانسته مجوز حضور در تیم ملی را به‌دست آورد. سهرابیان پیش از جام ملت‌های آسیا 2019 از سوی کی‌روش برای اولین‌بار به اردوی ملی فراخوانده شد و در لیگ بیست‌ودوم در 3 مسابقه توانسته همراه تیمش باشد و 3 بازی را هم به دلیل مصدومیت از دست داد اما با این‌حال، با بازگشت کی‌روش مدافع باتجربه گل‌گهر توانسته به فهرست تیم ملی بازگردد.

محمد خدابنده‌لو

پدیده لیگ بیست‌ویکم یکی دیگر از سوپرایزهای کارلوس کی‌روش است. محمد خدابنده‌لو که بعد از نمایش‌های درخشانش در ذوب‌آهن، در فصل جدید لیگ برتر برای گل‌گهر سیرجان به میدان می‌رود، توانسته نظر کارلوس کی‌روش را جلب کند.

مهدی حسینی

هافبک 28 ساله مس رفسنجان حضوری غافلگیرکننده در فهرست کارلوس کی‌روش داشت. حسینی که ابتدای فصل مد نظر پرسپولیس هم بود در ترکیب مس رفسنجان همواره جایگاه ثابتی دارد و شب گذشته در مصاف با هوادار تهران موفق به گلزنی برای نارنجی‌پوشان شد.

محمد کریمی

در این میان دعوت محمد کریمی که به دلیل مصدومیت در پنج بازی اخیر سپاهان غایب بوده و شهریار مغانلو که به عنوان مهاجم اصلی تیم اصفهانی در این فصل فقط یک گل به ثمر رسانده، جزء نکات عجیب لیست جدید تیم ملی است. از آن عجیب‌تر دعوت مهدی مهدی پور هافبک استقلال که مورد انتقاد شدید هواداران خود این تیم هم بوده و خود این بازیکن هم به دور شدنش از آمادگی اعتراف کرده است.

مهدی شیری مدافع راست فولاد و رضا اسدی هافبک میانی تراکتور از دیگر بازیکنانی بودند که حضورشان در فهرست تیم ملی در نوع خود بسیار غیرمنتظره بود. رضا اسدی نیز به عنوان تاثیرگذارترین بازیکن تراکتور در فصل جدید، کادرفنی تیم ملی را مجاب کرد او را نیز در جمع بازیکنان ملی‌پوش محک بزند.

محمدرضا اخباری، دانیال اسماعیلی‌فر و سروش رفیعی هم از غایبان سرشناس فهرست کیروش هستند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)