پاداش مصاحبه‌هاي قطبي عليه ايران، سرمربيگري تيم‌ملي بود / برای فدراسیونی که کفاشیان رئیس باشد متاسفم

مرجع خبری پرسپولیس : پس از پايان تمام درد دل‌ها و صحبت‌هاي گروهي از پيشكسوتان فوتبال در برنامه نود، كفاشيان يك SMS عجيب به موبايل فردوسي‌پور فرستاد… فيلم هندي!

 

عادل خيلي تلاش كرد تا منظور كفاشيان را از اين SMS كوتاه بپرسد، ولي كفاشيان نه با نود تماس گرفت و نه جواب تلفن اين برنامه را داد.ديروز پيشكسوتان فوتبال ما با وجود برنامه خوب نود و فردوسي‌پور، روز بدي را گذراندند كه يكي از آنها ضياء عربشاهي، هافبك اسطوره‌اي تيم پرسپوليس بود.

 

سينه سپر مي‌كنم تا حقم را بگيرم
برنامه فردوسي‌پور خيلي خوب بود. حداقل يك فرصتي درست شد تا بعضي از بازيكنان قديمي فوتبال بيايند و چند دقيقه‌اي حرف دلشان را بزنند. ما دنبال پول و مقام نيستيم، ما دنبال اين هستيم كه حقمان را بگيريم.

 

11 سال در سطح اول فوتبال اين مملكت بازي كرده‌ام. سال 2003 مدرك A آسيا گرفتم و پنج بار در كلاس‌هاي پيشرفته شركت كردم و هر بار مدرك گرفتم. چرا بايد وضعيت اين فوتبال طوري باشد كه امثال من تيم نداشته باشند؟ آنقدر عرضه و سابقه دارم كه سينه سپر كنم و حقم را بخواهم. البته آقايان راهش را ياد گرفته‌اند. تا اتفاق مافتد ، مي‌گويند فلاني منشوري است و نبايد باشد. اي كاش يك نفر پيدا مي‌شد و در مورد ما هم يك توضيحي مي‌داد.

 

به بهانه منشور، آقايي فوتبال آسيا را از دست داديم
از وقتي بحث منشور و اين‌جور چيزها را در فوتبال باز كردند، اوضاع بدتر شد. مگر آن قديم‌ها بحث منشور و اين‌جور چيزها بود؟ همه دنبال مشتي‌گري و فوتبال بودند و اين كثف كاري‌ها نبود. اصلا كجاي دنيا كسي كه بايد برنامه بازي‌ها را بنويسد، دنبال منشور و محروم كردن بازيكنان مي‌رود؟ اصلا اينها چه ربطي به هم دارند؟

اين آقايان اگر دنبال اين حرف‌ها هستند بگويند كه چطور يك آناليزور سرمربي تيم‌ملي شده است. اين آقايان فقط بگويند كه چرا فوتبال ما از آقايي آسيا به چنين روزي افتاده و محل رفت‌وآمد آناليزورها شده است.

 

فرق ما با آناليزورها در اين بود؛ ما از روي ساك مي‌پريديم اينها از روي قيف!
در برنامه نود فرصت كافي نداشتم تا در مورد چيزهاي ديگر صحبت كنم. بعضي‌ها مي‌آيند در تلويزيون و فقط با كلمات باز مي‌كنند. همين بيژن عزيزي را چه كسي در اين فوتبال مي‌شناسد كه هر هفته مي‌رود تلويزيون؟! هومن افاضلي كجا بوده كه مربي تيم‌ملي مي‌شود و به عنوان كارشناس و آناليزور به تلويزيون دعوت مي‌شود؟ اين هومن افاضلي كجا بازي كرده و آيا يك عكس با شورت ورزشي دارد؟ اينها فقط دنبال جزوه‌هاي AFC هستند. ترجمه مي‌كنند و از روي آن براي مردم مي‌خوانند.

علي پروين حرف خوبي مي‌زد، مي‌گفت زمان ما بچه‌ها از روي ساك مي‌پريدند، ولي حالا فوتبال پيشرفت كرده و آناليزورها از قيف به جاي ساك استفاده مي‌كنند!

اين هومن افاضلي رفته در تلويزيون و در مورد حركات كنار خط صحبت مي‌كند و مي‌گويد كه اين فوتبال مدرن است. يادش به خير كه پروين و آشتياني چطور اين كار را مي‌كردند. اصلا نامجومطلق و زرينچه را يادشان هست؟

خدا پدر حجازي را بيامرزد، آن موقع كه آقاي فوتبال آسيا بوديم اينها كجا بودند؟ حجازي راست مي‌گويد، اين تيم‌ملي اگر از گروهش در جام ملت‌ها بالا برود، شق‌القمر كرده است اما اينها حتي اندازه بحرين، عمان و كويت هم جرات نداشتند. عرب‌ها با تيم دومشان در بازي‌هاي غرب آسيا حاضر شدند، ولي ما با تيم اصلي رفتيم و به تيم دوم كويت باختيم.

 

آنهايي شب‌ها فيلم هندي مي‌بينند كه صبح‌ها در فدراسيون فيلم بازي مي‌كنند
واقعا براي اين فوتبال متاسفم كه كفاشيان رييس فدراسيون آن است. من از آقاي سعيدلو به عنوان يك بچه‌مسلمان و رييس سازمان تقاضا مي‌كنم كه هرچه زودتر فوتبال را از وجود اين آقا نجات دهد. من براي سعيدلو احترام خاصي قائل هستم، ولي آيا فقر مديريتي در فوتبال به جايي رسيده كه امثال كفاشيان رييس فدراسيون شوند؟ متاسفم كه امثال دادكان، جعفر كاشاني، عابديني و پيرواني بيرون گود هستند و يك غيرفوتبالي رييس مي‌شود.
كفاشيان هشت سال رييس دووميداني بود و هيچ كاري براي اين رشته انجام نداد. تا همين يك سال و نيم پيش چه كسي كفاشيان را مي‌شناخت و حالا چطور اين آقا براي خودش جولان مي‌دهد و به پيشكسوت‌ها مي‌گويد «فيلم هندي»؟!

آقاي كفاشيان، فيلم هندي كه مي‌گويي مال خانه‌تان است. همان فيلم‌هايي كه شب‌ها مي‌بيني و فردايش چهره عوض مي‌كني و اداي رييس‌ها را درمي‌آوري. من عاشق مملكتم هستم. از هفت، هشت سالگي اهل نماز بودم و حسين حسين مي‌كردم. مثل آنهايي كه شب فيلم هندي مي‌بينند و فردايش چهره عوض مي‌كنند، نيستم. بعضي‌ها مجبور هستند كه به خاطر جايگاهشان چهره عوض كنند و اداهاي عجيب و غريب دربياورند. اين ما بوديم كه سه ماه به سه ماه اردو مي‌رفتيم و يك ريال هم نمي‌گرفتيم. اينها اگر دو ماه حقوق نگيرند، زمين و زمان را به هم مي‌دوزند. بعد از 20 سال حضور در فوتبال به عنوان يك آدم ورزشي و يك بچه‌مسلمان از آقايان مي‌خواهم تا امثال كفاشيان را از پشت ميز بردارند تا به غصه‌ها و درد دل‌هاي اين همه پيشكسوت و سينه سوخته نگويد فيلم هندي.

صحبت‌هاي مرا بدون كم و كاست بنويسيد، من فقط از آن بالايي مي‌ترسم و بس. بعضي‌ها فقط به عشق ميز مسلمان هستند. امروز مسلمان هستند و فردا كه ميز نباشد شمر و يزيد مي‌شوند. مشكل فوتبال ما اين است كه خود اين آقايان منشوري هستند. ضعف مديريتي در فوتبال ما بيداد مي‌كند. تا وقتي كه مديران ما اهل ورزش و رشته خودشان نباشند، وضعيت همين است.

 

پاداش صحبت‌هاي قطبي در شبكه‌ ماهواره‌اي عليه ايران سرمربيگري تيم‌ملي بود
افشين قطبي هنوز هيچ كاري در تيم‌ملي نكرده و ديديد كه تيم ما جلوي تيم دوم كويت چه فوتبالي انجام داد. چطور مي‌شود كه يك آناليزور را سرمربي تيم‌ملي ايران مي‌كنند؟ قطبي فقط بازي‌هاي جام‌جهاني را از نزديك تماشا كرده، اگر قرار است كه هر كسي با شرايط قطبي سرمربي تيم‌ملي ايران شود، تمام آن تماشاچي‌ها چنين شرايطي دارند.

البته يك فرق بزرگ هم بين بقيه با قطبي است، اين آقا رفت و در شبكه‌هاي آن‌ور آبي عليه ايران و فوتبال ما صحبت كرد، ولي هيچ‌كدام از عاشقان فوتبال در ايران چنين كاري نمي‌كنند. البته احتمالا آقايان تيم‌ملي را به خاطر آن صحبت‌هاي قطبي به او پاداش داده‌اند و ما بي‌خبر هستيم.

 

كمتر از امثال قلعه‌نويي نيستم / استيلي پرسپوليس را قهرمان كرد
كاشاني و استيلي باعث و باني آوردن قطبي به فوتبال ايران بودند. كاشاني آدم خوبي است، ولي آدم‌هايي مثل كاشاني تا قبل از ورود به پرسپوليس دوست داشتند كه بغل ما بايستند و عكس بگيرند، اما حالا همه‌چيز عوض شده. وقتي كاشاني به پرسپوليس آمد، حميد استيلي مربي شد. اين رفيق‌بازي به نفع هر دوي آنها شد. البته من از اين موضوع ناراحت نيستم. من معتقدم كه حميد استيلي 70 درصد قهرمان پرسپوليس بود و اگر استيلي نبود، پرسپوليس با قطبي قهرمان نمي‌شد اما چرا به جاي اينكه به قطبي ميدان دادند، به يكي مثل من ميدان ندادند؟ فرق من و امثال من با مربياني مثل قلعه‌نويي اين است كه به ما فرصت ندادند. من امير را دوست دارم و او آدم كاربلدي است، ولي مگر من از قلعه‌نويي كمتر هستم؟! مطمئن باشيد بيشتر هستم كه كمتر نيستم!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)