مرجع خبری پرسپولیس : فدراسیون فوتبال امروز خبر تکرار مسابقه ذوب‌آهن – مس را رسما اعلام می‌کند.

 

بازی ذوب‌آهن و مس کرمان که در اصفهان برگزار شد و در آن ذوب‌آهن با نتیجه یک بر صفر حریف را شکست داد، تکرار خواهد شد. دلیل این تکرار، نقض قوانین داوری از سوی سعید بخشی‌زاده داور مسابقه بود. بخشی‌زاده در دقیقه 62 این بازی ضربه پنالتی ادینهو مهاجم برزیلی مس را به دلیل مکث پیش از ضربه مردود اعلام کرد که این تصمیم با قوانین جدید فوتبال مغایرت داشت.

 

 

 

مسئولان فدراسیون فوتبال اعلام کرده بودند برگزاری مجدد این مسابقه با نظر فیفا امکان‌پذیر خواهد بود که مسئولان فیفا به فدراسیون ایران اعلام کرده‌اند در این رابطه خودشان هر تصمیمی می‌خواهند، بگیرند. فدراسیون فوتبال هم می‌خواهد این مسابقه را مجددا برگزار کند و خبر رسمی این موضوع امروز اعلام خواهد شد.

 

رای دیدار جنجالی ذوب‌آهن – مس کرمان، در عرض چند دقیقه مثل توپ منفجر شد و همه فوتبال ایران را فراگرفت. وقتی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بیانیه خود را در مورد این موضوع صادر کرد چند دقیقه بیشتر طول نکشید تا تلفن همه مسئولان ذوب‌آهن و مسئولان فدراسیون فوتبال بارها زنگ خورد. خبرنگاران و همه آن‌هایی که به نوعی به این موضوع ربط داشتند می‌خواستند بدانند باشگاه ذوب‌آهن چه واکنشی نشان می‌دهد و فدراسیون طبق چه موادی از آیین نامه، این مسابقه را تجدید کرده است. خیلی طول نکشید که صدای اعتراض مسئولان ذوب‌آهن درآمد و آن‌ها مدعی شدند به فیفا شکایت خواهند کرد.

 

 

گرچه این رای پس از پایان ساعت اداری اعلام شد اما مسئولان ذوب‌آهن همان لحظه اعلام کردند شکایت خود را به همراه مستندات برای مسئولان فیفا ارسال کردند! اصغر دلیلی مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن می‌گوید: «شکایت رسمی خود را نسبت به تکرار این مسابقه را به فیفا ارسال کردیم تا به این موضوع رسیدگی شود. ما قبلاً این شکایت را آماده کرده بودیم و بعد از اعلام رای خیلی زود این کار را انجام دادیم.»

 

 

دیدار تیم‌های مس کرمان و ذوب‌آهن اصفهان در هفته نوزدهم لیگ برتر با حواشی زیادی همراه بود. در این دیدار بخشی‌زاده، داور مسابقه پنالتی مس را پس از مکث ادینهو مردود و به سود ذوب‌آهن خطای دو ضرب اعلام کرد. این تصمیم داور خلاف قوانین داوری بود و همین باعث شد مسئولان مس کرمان شدیدا به این موضوع اعتراض کنند. پس از اعتراض‌های مس کرمان، مسئولان فدراسیون فوتبال این موضوع را با فیفا در میان گذاشتند و فیفا به فدراسیون فوتبال اجازه داد هر تصمیمی که صلاح می‌داند بگیرد. پس از آن بود که مسئولان فدراسیون در جلسات متعدد، این موضوع را بررسی کردند. عزیز محمدی رئیس سازمان لیگ برتر می‌گوید: «این موضوع را در فدراسیون فوتبال بررسی کردیم. این تصمیمی جمعی بود که بین همه اعضای فدراسیون فوتبال گرفته شد.»

 

 

البته کارشناسان داوری و امور حقوقی فوتبال نظرات متفاوتی نسبت به این موضوع دارند. هوشنگ نصیرزاده کارشناس امور حقوقی فوتبال می‌گوید: «فیفا به فدراسیون ایران گفته طبق آیین‌نامه خودتان در مورد این موضوع تصمیم بگیرید. ما هم در دو جای آیین‌نامه تاکید کرده‌ایم که هیچ مسابقه‌ای نباید تکرار شود. البته این ضعف آیین‌نامه است ولی به هر حال چیزی است که در آیین‌نامه وجود دارد. با این حساب رایی که فدراسیون در مورد مسابقه ذوب‌آهن – مس صادر کرده، منصفانه اما غیر قانونی است.»

شاید به خاطر وجود همین بندهای آیین‌نامه داخلی فوتبال ایران است که مسئولان ذوب‌آهن نسبت به رای تکرار مسابقه خود اعتراض دارند.

 

 

مسئولان باشگاه ذوب‌آهن شکایت خود را به همراه مستندات برای مسئولان فیفا ارسال کردند.

کامران شیرزادی به نقل از اصغر دلیلی، مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در این مرود می گوید:« شکایت رسمی خود را نسبت به تکرار این مسابقه را به فیفا ارسال کردیم تا به این موضوع رسیدگی شود. ما قبلاً این شکایت را آماده کرده بودیم و بعد از اعلام رای خیلی زود این کار را انجام دادیم.»
این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود ذوب‌آهن به پایان رسیده بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)