پرسپولیس نیوز : رییس اتحادیه مدیران باشگاه‌های فوتبال گفت:استقلال و پرسپولیس جذابیت زیادی دارند و خریداران زیادی برای همکاری با این باشگاهها ابراز علاقه می کنند ولی باشگاههای دیگر اینطور نیستند.

عزیز محمدی  درباره جلسه امروز خود با مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و هادی حسینی نماینده مجلس عنوان کرد:در این جلسه درباره اهمیت خصوصی سازی در فوتبال و اینکه از چه راهی باید رفت صحبت کردیم.همه حضار متفق القول بودند که باید در بحث خصوصی سازی جدیت صورت بگیرد اما اینکه فرآیند این موضوع چه خواهد بود مورد بحث قرار گرفت.

وی ادامه داد:برای مثال یکی از بحث های حاضران در جلسه این بود که شرایطی فراهم شود که افرادی که برای استقلال و پرسپولیس زحمت کشیده اند در اولویت قرار داشته باشند.در واقع این مساله مورد تاکید بود افرادی که اهلیت ورزشی دارند در بحث واگذاری در اولویت باشند.

رییس اتحادیه مدیران افزود:در کنار این بحث،بحث نظام جامع باشگاهداری هم مورد بحث قرار گرفت.درست است استقلال و پرسپولیس جذابیت زیادی دارند و خریداران زیادی برای همکاری با این باشگاهها ابراز علاقه می کنند ولی باشگاههای دیگر اینطور نیستند.بنابراین مسائلی نظیر: حق پخش تلویزیونی،کپی رایت،واگذاری استادیوم ها،معافیت مالیاتی مواردی است که باعث می شود بخش خصوصی رغبت کند به فوتبال بیاید.

وی درباره سرنوشت استقلال و پرسپولیس در بحث واگذاری آنها به بخش خصوصی گفت:آنطور که من شنیدم در دو،سه روز آینده سازمان خصوصی سازی در این باره  تصمیم گیری نهایی را می گیرد تا تکلیف استقلال و پرسپولیس مشخص شود.

محمدی درباره اینکه در جلسه امروز آیا درباره فرد یا گروه خاصی برای واگذاری استقلال و پرسپولیس صحبتی شد یا نه اظهار داشت:در این جلسه ما روی فرد صحبت نکردیم و حرف مان این است که دو باشگاه به اهلش واگذار شود.اگر غیر از این باشد موفقیتی حاصل نمی شود.در سالهای دور و نزدیک دیدیم که باشگاههایی نظیر:پورا،کشاورز،استقلال اهواز و …دچار مشکل شدند.این اتفاق دو دلیل داشت اول اینکه اول اینکه خودشان ورزشی نبودند و دوم اینکه فرآیند ورود بخش خصوصی به فوتبال به شکل صحیحی تعریف نشده بود.امیدوارم این تجربه پیش چشم دوستان باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)