مرجع خبری پرسپولیس : رئيس سازمان ليگ گفت: مرگ 4 هوادار در پايان مسابقه تيم هاي ملوان و پرسپوليس صحت ندارد.

 

عزيز محمدي در مورد فينال جام حذفي اظهار داشت: بازي روز گذشته بدون مشكل آغاز شد و تا پيش از سوت پايان هيچ مشكلي وجود نداشت، همه هماهنگي ها از قبل انجام شده بود و طرفداران ملوان بندرانزلي با تبليغات و پلاكاردها و راه انداختن كارناول هايي براي حمايت از تيم شهرشان برنامه ريزي كرده بودند و شروع و نشاط خاصي در شهر بود و اين فضا را كه فقط در چند شهر ايران وجود دارد بايد به فال نيك گرفت.

محمدي درباره اتفاقاتي كه شب قبل از بازي مقابل هتل تيم پرسپوليس افتاد، اظهار داشت:

به هر جهت طرفداران ملوان تا دير وقت در سطح شهر فضاي حمايتي را به راه انداخته بودند و شب قبل از بازي هم مقابل هتل تيم پرسپوليس رفتند و شعارهاي سر دادند كه نيروي انتظامي هم آنها را متفرق كرد. روز بازي هم ورزشگاه از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر پر شد و طرفداران ملوان انزلي خيلي دوست داشتند كه تيم شان پس از چندين سال قهرمان شود، اما همين كه بازي به پايان رسيد آنها عكس العمل نشان دادند كه به نظر من طبيعي بود. نيروي انتظامي هم وارد عمل شد و وضعيت ورزشگاه را آرام كرد. البته ملوان بندرانزلي بازي خوبي را به نمايش گذاشت و از موقعيت هايش به خوبي استفاده نكرد وگرنه ممكن بود قهرمان هم بشود.

وي درباره شايعه مرگ 4 هوادار ملوان بندرانزلي گفت: اين خبر شايعه است و اصلا صحت ندارد. مردم در اثر ازدحام درب هاي خروجي ورزشگاه دچار مصدوميت هاي جزئي شدند كه به دليل درگيري نبود، بلكه شلوغي درب هاي خروجي باعث شد تا عده اي زير دست و پا بمانند.

محمدي درباره برگزاري جشن قهرماني پرسپوليس عنوان كرد: ما هر كاري بكنيم بر ما خرده مي گيرند و نمي دانيم كه چطور بايد جشن قهرماني را برگزار كنيم تا همه راضي باشند. اما ديروز روي سكوي قهرماني تنها مديريت باشگاه، بازيكنان و مربيان پرسپوليس حضور داشتند و حتي اجازه نداديم كه افراد متفرقه و حتي ليدرها روي سكو بيايند.

رئيس سازمان ليگ درباره انتقاد از روند برگزاري رقابت هاي جام حذفي و اينكه چرا بازي فينال به صورت تك حذفي برگزار نمي شود، گفت: ما آيين نامه اي براي جام حذفي تدوين كرده ايم كه اين آيين نامه هر سال پيش از قرعه كشي رقابت ها به باشگاه ها ارائه مي شود و آنها نظراتشان را به ما مي دهند، البته در چند سال گذشته بسياري عقيده داشتند كه بازي هاي جام حذفي به صورت رفت و برگشت برگزار شود و فينال بايد تك حذفي باشد و ورزشگاه فينال از مدت ها پيش تعيين شده باشد. در اين باره كه بازي هاي رفت و برگشت باعث مي شود تا در حق هيچ تيمي اجحاف نشود شكي نيست، اما واقعا براساس تقويمي كه ما براي برگزاري رقابت هاي ليگ برتر، ليگ قهرمانان آسيا و رقابت هاي ملي داريم اگر بازي هاي حذفي رفت و برگشت شود نمي توانيم مسابقات را به پايان برسانيم. البته درباره تك حذفي بودن و انجام يك بازي در يك ورزشگاه از پيش تعيين شده نظرخواهي خواهيم كرد. اما به عنوان مثال اگر ملوان و فولاد به فينال مي رسيدند و ورزشگاه ميزبان ، آزادي تهران بود چقدر جمعيت به ورزشگاه مي آمد. بايد فضاي فوتبال ايران را در نظر گرفت.

وي اعلام كرد كه از امروز تا يك مرداد ماه فصل نقل و انتقالات آغاز مي شود و ليگ برتر هم 11 مرداد مسابقاتش به جريان خواهد افتاد. برنامه كامل رقابت هاي ليگ برتر فصل جديد فردا اعلام خواهد شد.

محمدي در پايان درباره قانون سقف قرارداد گفت: سقف قرارداد همانطور كه گفته شده 350 ميليون تومان است و البته ما در سال گذشته ده درصد انحراف از رعايت قانون سقف قرارداد داشتيم و امسال هم به شدت با بازيكن، مربي و باشگاه هاي كه قانون را رعايت نكنند به شدت برخورد مي كنيم. چرا كه به دو علت در اين باره بحران پيش مي آيد. اولي اين است كه همه باشگاه ها زيان ده هستند و كميته انضباطي هم به علت اينكه 10 باشگاه بدهي هاي سنگين دارند اعلام كرده كه نمي توانند قراردادشان را ثبت كنند. ضمن اينكه مجلس در برنامه توسعه پنجم مصوب كرده هيچ نهادي اجازه ندارد در ورزش حرفه اي هزينه كند. ما هم براساس كنفدراسيون فوتبال آسيا در سال 2013 براي باشگاه هايي مجوز حرفه اي بودن را صادر مي كنيم كه بدهي شان را صاف كند در غير اين صورت نمي توانيم براي آنها مجوز صادر كنيم.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)