مرجع خبری پرسپولیس : عزيزيان مي‌گويد خودش بايد درباره آينده‌اش تصميم‌گيري كند و كسي نمي‌تواند براي او تعيين كند كه استعدادياب باشگاه پرسپوليس باشد يا نباشد.

 

به نقل از ایسنا؛ سعيد عزيزيان درباره بركناري‌اش از پست مربي دروازه‌بانان پرسپوليس صحبت كرد و گفت: هيچ كس براي رفتنش با او صحبت نكرده بود. متن گفت‌وگوي عزيزيان را در زير مي خوانيد.

*آقاي عزيزيان! مثل اين‌كه تنها مشكل پرسپوليس شما بوديد!

 

 

-من خودم هم نمي‌دانم كه هنوز چه اتفاقي افتاده است. من چهارشنبه با رويانيان هم صحبت كردم اما او حرفي از رفتن من نزد.

 

*مثل اين‌كه استيلي گفته است از شما به عنوان استعدادياب در باشگاه پرسپوليس استفاده مي‌شود.

-من مربي دروازه‌بانان پرسپوليس بودم و حالا كه تصميم گرفته‌اند نباشم بهتر است اول با من تسويه حساب كنند. پس از آن خودم تصميم مي‌گيرم كه استعدادياب باشم يا نباشم و اصلا كسي براي من نمي‌تواند تصميم بگيرد. با اين حال آمدن عابدزاده را به فال نيك مي‌گيرم و اميدوارم كه او در كارش موفق باشد.

 

* استيلي گفته بود با شما براي بركناري‌تان صحبت كرده.

– نه استيلي و نه رويانيان با من صحبت نكرده‌اند و به من نگفته‌اند بايد بروي. البته سه شنبه شب بازيكنان و مسوولان از من مي‌پرسيدند كه چرا درتمرين‌ها حاضر نمي‌شوي و من هم با استيلي صحبت كردم و او فقط گفت ديگر از چهارشنبه نياز نيست سر تمرين‌ها بيايي و بعد از آن هم هيچ صحبتي نداشتيم. البته نمي‌خواهم از خودم تعريف كنم اما بازيكنان بعد از اين كه شنيدند من ديگر مربي دروازه‌بان‌ها نيستم خيلي ناراحت بودند. با اين حال اين اتفاق‌ها مهم نيست و من آن‌ها را به خاطر موفقيت پرسپوليس فراموش مي‌كنم اما براي اين‌كه استعدادياب باشم يا نباشم خودم بايد تصميم گيري كنم. به نظر من طوری شده که هر حرفی می‌زنند، استیلی گوش می‌کند و این حرف او نیست که من باید از تیم جدا شوم.  استیلی دیگر نمی‌تواند فشارها را تحمل کند و اخلاقش هم قبلاً این طور نبود و نمی‌گذارند که او تمرکز داشته باشد.

 

* استيلي در صحبت‌هايش از عملكرد دروازه‌بانان پرسپوليس ناراضي بود. آيا رفتن شما هم به همين علت بوده است؟

– خوب اگر استيلي راضي نبوده بهتر است كه دليلش را بگويد. اين كه مي‌گويد وضعيت رواني دروازه‌بانان خوب نبوده به چه علت بوده است؟ ما حتي تيم را نزد بهترين روانشناس برديم و حتي خانباني كه روانشناس تيم است يكي از بهترين روانشناسان ورزشي است. وقتي بازيكنان از نظر رواني مشكل دارند من چه كار مي‌توانم بكنم؟‌ وقتي دو دروازه‌بان تيم عاشق هم نيستند من كه نمي‌توانم آن‌ها را عاشق يكديگر بكنم! فقط مي‌توانم خوب آن‌ها را تمرين دهم. پس از اين كه از تمرين‌ بيرون رفتند ديگر دست من نيست كه آن‌ها را كنترل كنم.

 

* به رابطه عليرضا حقيقي و ميثاق معمارزاده اشاره كرديد. چقدر اين دو بازيكن با هم اختلاف داشتند؟

– اختلاف در هر خانواده‌اي طبيعي است. البته اختلاف حقيقي و معمارزاده خيلي هم شديد نبود اما آن‌ها بايد بدانند كه مهمتر از هر چيزي پرسپوليس و موفقيت تيم است و مهم نيست كه حتما يكي از آنها درون دروازه قرار بگيرند. آن‌ها در بيرون از زمين با هم دوست و رفيق بودند اما شايد در زمين آن طور كه بايد با هم رفاقت نداشتند. البته من خيلي با آن‌ها صحبت مي كردم و سعي مي‌كردم آن‌ها را به هم نزديك كنم. بالاخره فوتبال تمام مي‌شود و فقط همين دوستي‌ها و رفاقت‌ها مي‌ماند.

 

* حالا كه بدين طريق از پرسپوليس رفته‌ايد از استيلي يا كسي ديگري گله داريد؟

-نه از استيلي ناراحت نيستم. اگر مشكل پرسپوليس من بودم اميدوارم كه با رفتن من اين تيم درست شود و اين وسط اشكالي ندارد كه من خراب بشوم. به هر حال كارشناسان هم مي‌توانند درباره من صحبت كنند و حتما در كارم ايراداتي هم داشته‌ام. اميدوارم حالا كه من تغيير كرده‌ام ديگران تغيير نكنند و پرسپوليس نتيجه بگيرد تا با پيروزي پرسپوليس مردم خوشحال شوند. بالاخره سرمايه اصلي پرسپوليس مردم هستند و ما يك روزي آمده‌ايم و يك روز هم مي‌رويم. خود من روزي بازيكن پرسپوليس بودم حالا هم مربي بودم و از اين به بعد در پرسپوليس نيستم. بعد از من هم كساني مي‌آيند و مي روند اما اين پرسپوليس است كه باقي مي‌ماند.

 

* قبول داريد كه حضور افراد غير فوتبالي و مصاحبه‌هاي آن‌ها در چند روز گذشته وضعيت پرسپوليس را وخيم‌تر از قبل كرد؟

– من هميشه كار خودم را كرده‌ام و كاري به كار ديگران ندارم. در مدتي هم كه در پرسپوليس بودم روي كار خودم تمركز داشتم و درباره ديگران صحبت نمي‌كنم. درباره كار خودم مي‌گويم كه تمرين‌هايي كه به دروازه‌بان‌ها مي‌دادم به روزترين و جديدترين تمرين‌ها بود و اين را هر فردي كه به تمرين ما مي‌آمد مي‌توانست ببيند. من بهترين تمرين‌ها را براي بازيكنانم درنظر مي‌گرفتم. اما من مسوول ناراحتي رواني بازيكنان نيستم. وقتي تيم پرسپوليس را نزد يكي از بهترين روانشانسان ايران يعني دكتر افروز برده‌ايم و او هم نتوانسته كاري براي پرسپوليس بكند از دست من چه كاري بر مي‌آيد؟

 

* اما تصميم‌هاي عجيبي كه در باشگاه گرفته شد از جمله اخراج خوردبين، پرسپوليس را به حاشيه برد.

– من نمي‌دانم چه كسي تصميم گرفته بود كه خوردبين بايد از پرسپوليس برود. به هر حال او سال‌ها براي پرسپوليس زحمت كشيده و بهتر است كه مسوولان تحت تاثير شرايط قرار نگيرند و تصميم‌هاي احساسي نگيرند كه خوردبين با 40 سال سابقه فقط به خاطر يك اخراج خراب شود.

 

* اين روزها همه جا صحبت‌ از حركت نصرتي و شيث رضايي است. سعيد عزيزيان مي‌گويد چه تصميمي بايد درباره آن‌ها گرفته شود.

– آن‌ها كار اشتباهي كرده‌اند و خودشان هم متوجه اشتباهشان شده‌اند. شايد اگر صد سال ديگر هم زندگي مي‌كردند چنين اشتباهي را مرتكب نمي‌شدند، اما به هر حال انسان جايزالخطاست و ممكن است در يك لحظه اشتباه‌هاي بزرگي انجام دهد. حالا كه اين دو نفر چنين كاري كرده‌اند نبايد آن‌ها را اعدام كرد. فراموش نكنيم كه اين دو بازيكن خانواده دارند و شايد اين اتفاق در خيلي از جاها رخ مي‌دهد، اما تنها به خاطر اين‌كه پرسپوليس بيشتر از بقيه تيم‌ها در مركز توجه است كار اين دو بازيكن بزرگنمايي شده است. خود من در طول بازي متوجه نشدم كه چه اتفاقي افتاده و بعد از بازي بود كه فهميدم چه شده است. همه بايد به اين دو بازيكن كمك كنيم كه به فوتبال برگردند و شك نكنيد كه زماني آنها به فوتبال برگردند خودشان اول از همه اخلاق را اشاعه مي‌دهند.

 

* برخي معتقدند چنين حركاتي در تمرين‌هاي تيم هم انجام مي‌شده.

– به گفته ديگران زياد توجه نكنيد. مگر در تمرين‌هاي ما خبرنگاران حضور ندارند؟ شايد حدود 10 خبرنگار در هر تمرين پرسپوليس حضور دارند. آيا واقعا اگرچنين اتفاقي در تمرين رخ مي‌داد رسانه‌ها آن را منتشر نمي‌كردند؟

 

* چقدر اميد داريد كه پرسپوليس در ادامه فصل نتيجه بگيرد.

– باور كنيد كه ما تيم خوبي هستيم و بازي رواني را ارائه مي‌دهيم. اما در اين چند هفته مشكلات روحي و رواني خيلي ما را اذيت كرد و حاشيه‌هاي تيم را زياد كرد. شك نكنيد كه پرسپوليس در ادامه فصل نتيجه مي‌گيرد و هواداران را خوشحال مي كند. شما ديديد كه ما در زمين خيس رشت چه بازي خوبي مقابل داماش انجام داديم و حتي روي آن زمين پاس‌هاي تك ضرب به هم مي‌داديم كه اين نشان از قدرت تيم ما دارد.

 

*شنيده مي‌شود دنيزلي گزينه سرمربي‌گري پرسپوليس است.

– هر كسي كه قرار است به پرسپوليس بيايد مهم نيست. مهم اين است كه پرسپوليس موفق باشد. اميدوارم اگر دنيزلي هم آمد پرسپوليس با او موفق باشد. كريم باقري هم جزو بزرگان پرسپوليس است. اميدوارم آمدن او هم براي تيم مثمرثمر باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)