مهاجم سابق تیم ملی گفت: خداحافظی مجیدی را که دیدم واقعا متاسف شدم اما انتظاری هم جز این نمی‌رود.

خداداد عزیزی در خصوص خداحافظی فرهاد مجیدی از فوتبال گفت: زمان خداحافظی هر بازیکن به تشخیص خود اوست و هر کس مصلحت خود را بهتر از دیگران می‌داند. فرهاد بازیکن باتجربه‌ای بود که سالیان سال تجربه‌های مختلفی در فوتبال به دست آورده و حتما خودش به این نتیجه رسیده که الان بهترین زمان برای خداحافظی اوست. البته فکر نمی‌کنم که بی‌دلیل بوده و برای رضای خدا تصمیم به خداحافظی گرفته باشد.

وی ادامه داد: فرهاد کار خوبی کرد که در اوج فوتبالش خداحافظی کرد، چون همیشه در اوج کنار رفتن باعث ماندگاری در اذهان می‌شود. نباید مثل بعضی از بازیکنان آنقدر در فوتبال باقی ماند که فسیل شود و از او خواهش کنند از فوتبال کناره‌گیری کند.

عزیزی درباره اینکه استقلال در شرایط فعلی به او نیاز داشته و شاید اگر از فوتبال خداحافظی نمی‌کرد بیشتر می‌توانست به این تیم کمک کند، ادامه داد: این تشخیص خود او بوده که در این زمان از فوتبال برود. فرهاد 37 سال سن داشت و به نظرم موقع خوبی از فوتبال رفت. حالا اینکه رفتن او به استقلال ضربه می‌زند یا نمی‌زند را من نمی‌دانم و باید از قلعه‌نویی پرسید چرا که او با این بازیکنان زندگی می‌کند.

این پیشکسوت فوتبال در خصوص اینکه با رفتن مجیدی نسل بازیکنان تاثیرگذار هم در فوتبال ما تمام شده، گفت: فکر نمی‌کنم بعد از مجیدی و علی کریمی بازیکن تاثیرگذار و محبوبی در فوتبال ما باقی مانده باشد. با احترامی که برای تمام بازیکنان فوتبال قائلم اما موثرترین بازیکنان فوتبال ایران همین دو بازیکن بودند. نسل بازیکنان تاثیرگذار از بین رفته و فکر نمی‌کنم دیگر بازیکنانی با چنین شرایطی در فوتبال ما ظهور کنند.

وی افزود: البته فکر می‌کنم علی کریمی از مجیدی کوچکتر است اما اینکه او هم چه زمانی از فوتبال برود، موضوعی است که به خودش برمی‌گردد.

ملی‌پوش اسبق فوتبال ایران درباره نحوه خداحافظی فرهاد مجیدی هم ادامه داد: خداحافظی او را که دیدم واقعا متاسف شدم اما انتظاری هم جز این نمی‌رود. ما در فوتبال چه چیزی بلد هستیم که نحوه برگزاری بازی خداحافظی برای ستاره‌هایمان را بلد باشیم. استقبال، بدرقه، تجلیل و گرامیداشت کدام یک را خوب برگزار می‌کنیم که خداحافظی بازیکنانمان را خوب برگزار کنیم. خود من که عطای خداحافظی در فوتبال را به لقایش بخشیدم و خیلی ناگهانی از فوتبال رفتم چون تنها چیزی که برای آقایان مهم نیست احترام به کسوت و جایگاه ملی‌پوشان ایران است. فکر می‌کنم تنها کسی که خوب از فوتبال خداحافظی کرد احمدرضا عابدزاده بود و گرنه  بقیه بازیکنان چه طور از فوتبال خداحافظی کردند. شما به نحوه خداحافظی کریم باقری دقت کنید. تا به حال ملی‌پوشی در شأن کریم باقری را دیده بودید که در کشور خارجی از فوتبال کنار برود؟ خود من که این مدلی‌اش را ندیده بودم.

عزیزی ادامه داد: خداحافظی مهدوی‌کیا هم باعث ناراحتی تمام ایران شد. مگر ما برای علی دایی و امثال او بازی خداحافظی در شأن‌شان برگزار کردیم؟ خوشحالم که خودم در 34 سالگی خیلی بی سر و صدا در راه‌آهن از فوتبال خداحافظی کردم و کسی هم نفهمید که چه شد من از فوتبال رفتم هر چند که خیلی‌ها هم از رفتن من خوشحال شدند.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص اینکه چرا خودش برای برگزاری بازی خداحافظی تلاشی نکرد، هم ادامه داد: وقتی می‌دانید که عده‌ای اینکاره نیستند چرا باید برای بازی خداحافظی‌ام تلاش می‌کردم؟ آن زمان اینکاره نبودند الان هم اینکاره نیستند. شما در فوتبال ایران بازیکنی به بزرگی کریم باقری در ایران و آسیا دیده‌اید؟ بازیکنی مثل او در تاریخ فوتبال ما وجود نداشته است اما دیدید که چه طور در کشور بیگانه او خداحافظی کرد. باقری باید در ایران و مقابل تماشاگران کشورمان از فوتبال کنار می‌رفت نه در دبی.

مدیرفنی ابومسلم همچنین درباره شرایط این تیم در لیگ دسته اول فوتبال کشورمان گفت: 4 بازی کردیم و تا اینجا 4 امتیاز هم به دست آوردیم. اول فصل شرایط خوبی نداشتیم چون تیم بازی تدارکاتی نکرده بود و بدون برگزاری بازی دوستانه وارد لیگ دسته اول شدیم اما هر چه جلوتر می‌رویم شرایط تیم بهتر می‌شود. تیم باتجربه‌ای داریم و امیدوارم روند خوبی را ادامه دهیم. البته جنگ و دعواهای اول فصل خیلی به ما ضربه زد.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم در پایان لیگ دسته اول لیگ برتری شویم چرا که توانایی این مهم را داریم.

پیشکسوت فوتبال مشهد در پایان در خصوص اینکه چرا مشهد 3 تیم لیگ دسته اولی دارد اما در لیگ برتر نمایند‌ه‌ای ندارد،‌ هم گفت: در فوتبال مشهد هیچ وقت اتحادی وجود نداشته و با اینکه دومین کلانشهر ایران هستیم و این همه شرکت، ثروت و استعداد داریم یک تیم نتوانسته‌ایم در لیگ برتر داشته باشیم. امیدوارم امسال شاهد حضور یک تیم مشهدی در لیگ برتر باشیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)