رئیس اتحادیه باشگاه‌های فوتبال می‌گوید باشگاه جنوای ایتالیا درخواست خرید سهام باشگاه پرسپولیس را ندارد.

به گزارش خبرآنلاین؛ پس از دیدار عزیز محمدی با تعدادی از مسئولان باشگاه جنوای ایتالیا، خبری مبنی بر درخواست این باشگاه ایتالیایی برای خرید سهام باشگاه پرسپولیس مطرح شد. این جلسه در اتحادیه فوتبال ایران برگزار شد و جولیو مونگاردی، دومینیکو یاروسی و استفانو امیرانت از باشگاه جنوا روبروی عزیز محمدی، کاظم اولیایی، صادق درودگر، مهدی دادرس، علی کاظمی، تهرانی، مانوسی‌فر و براتی نشستند.
پس از این جلسه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه این باشگاه ایتالیایی قصد سرمایه گذاری در فوتبال ایران و خرید سهام باشگاه پرسپولیس را دارد اما عزیز محمدی در این مورد می‌گوید: «من هیچ جایی نگفتم که این باشگاه می‌خواهد سهام باشگاه پرسپولیس را بخرد. آن‌ها فقط پرسیدند ما می‌توانیم در فوتبال ایران سرمایه گذاری کنیم یا نه. من هم گفتم شما می‌توانید تا 49 درصد سهام باشگاه‌های ایران را بخرید.»
محمدی در پاسخ به این سوال که آیا باشگاه جنوا خواهان خرید سهام باشگاه پرسپولیس است؟ می‌گوید: «من به آن‌ها گفتم غیر از باشگاه‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس که پایگاه مردمی دارند و پرطرفدار هستند، می‌توانید سهام بقیه باشگاه‌ها را تا سقف 49 درصد بخرید. من خودم می‌دانم چه چیزی گفته‌ام و اینکه به نقل از من نوشته شده 49 درصد از سهام باشگاه پرسپولیس قابل واگذاری به این باشگاه ایتالیایی است، صحت ندارد. من حتی بعید می‌دانم سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را به میزان کم هم در اختیار خارجی‌ها بگذارند. اما برای واگذاری سهام سایر باشگاه‌ها به شرکت‌های خارجی، مانعی وجود ندارد. همان‌طور که شرکت‌های خارجی در نفت و اتوبان‌سازی و سایر پروژه‌های داخلی ما سرمایه گذاری می‌کنند، می‌توانند در باشگاه‌های صنعتی هم سرمایه‌گذاری کنند اما بعید می‌دانم سهام استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی که مردمی هستند را به آن‌ها بدهند.»
حالا این سوال ایجاد می‌شود که «آیا افراد متمول خارجی مثل عرب‌ها می‌توانند به یکباره درصد زیادی از سهام باشگاه‌های ایرانی را بخرند؟ عزیز محمدی در پاسخ به این سوال می‌گوید: «هنوز نمی‌دانیم. باید این موضوع را بررسی کنیم.»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)