مرجع خبری پرسپولیس : نايب رئيس كميته داوران فدراسيون فوتبال گفت: تكل از پشت علي كريمي اخراج داشت و اين تصميم داور كاملا درست بود.


حسين عسگري در مورد داوري بازي هاي شب گذشته گفت: براساس تماس هايي كه با ناظران داوري داشتم خوشبختانه در سه بازي ديشب صحنه خاصي وجود نداشت و قضاوت داوران خوب بود اما درباره صحنه اخراج علي كريمي بايد بگويم داور كاملا درست عمل كرد و اين قضاوت او نقطه قوت بازي ديشب بود.

 

عسگري با اشاره به اينكه همه تكل از پشت هايي كه با نيروي بيش از حد به نقاط حساس بدن مثل آشيل، زانو و قوزك وارد شود كارت قرمز دارد، گفت: علي كريمي در زماني كه روي آشيل پاي بازيكن مس تكل رفت از نيروي بيش از حد استفاده كرد و با كف پا اين بازيكن مس سرچشمه را سرنگون كرد و صددرصد كارت قرمز داشت. البته خودش هم به صورت محترمانه اي به داور اعتراض كرد و در كل قبول كرد كه حق اش اخراج بوده است. جاگيري داور هم خوب بود و به خوبي اين صحنه را كه سخت ترين صحنه بازي بود تشخيص داد.

 

نايب رئيس كميته داوران گفت: پس از مصدوميت شديدي كه فان باستن بازيكن بزرگ هلند به خاطر تكل از پشت با آن مواجه شد و از دنياي فوتبال خداحافظي كرد، كميته داوران فيفا تصميم گرفت كه براي تكل از پشت هايي كه با اعمال نيروي بيش از حد بر روي پاي بازيكن انجام مي شود كارت قرمز در نظر بگيرد. اتفاقا كار داور در بازي ديشب به خوبي آخرين متد فيفا را در مبحث تكل از پشت نشان داد. البته همه تكل از پشت ها كارت قرمز ندارد، چرا كه ممكن است بازيكني كه تكل مي رود به پاي بازيكن حريف برخورد نكند و براي توپ تكل برود. ضمن اينكه برخي از تكل ها نيروي بيش از حد در آن نيست و با كارت زرد جريمه خواهد شد.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)