مرجع خبری پرسپولیس : سرپرست كميته داوران فدراسيون فوتبال گفت: اگر فدراسيون تصميم بگيرد كه داور دربي در جام حذفي خارجي باشد ما فقط مسئول اجرا و آوردن داور خارجي هستيم.

 

حسين عسگري در مورد داوري محسن تركي در دربي 70 عنوان كرد: با توجه به اينكه در اين باره به اندازه كافي بحث شده، لازم مي دانم كه بگويم در جريان بازي امكان دارد سرعت بازي باعث شود داور بازي جايگيري مناسبي در زمين نداشته باشد و از برخي صحنه ها دور باشد. در صحنه اي كه محمدي و رضايي برخورد داشتند زاويه مناسب ديدي در اختيار محسن تركي بود و او داور كم تجربه اي نيست كه بخواهد در اين شرايط ضعيف عمل كند.

وي ادامه داد: شرايط بازي به نوعي بود كه تركي نمي توانست در اين صحنه ضعيف عمل كند و او وظيفه اش را به خوبي انجام داد و داوري است كه معمولا به همه صحنه به خوبي اشراف دارد.

 

البته باز هم مي گويم اين يك صحنه پيچيده بود و با توجه به اينكه هر دو طرف با هم به سمت توپ رفتند و رضايي قبل از تكل محمدي تعادلش را از دست داده بود به همين دليل نمي توانست اين صحنه پنالتي باشد ولي من به نظر همه كارشناسان احترام مي گذارم و هر كسي مي تواند نظر خود را بيان كند. اين صحنه حاوي نكات ريز و تخصصي داوري است اما خود داور تصميم گرفت و تشخيص داد كه ادامه بازي بهترين تصميم است.

عسگري در پاسخ به اين سوال كه آيا كمك داور بازي مي توانست در اين صحنه به داور كمك كند گفت: اگر داور از كمكش مي خواست كه در اين باره نظر بدهد آن وقت كمك داور مي توانست به داور كمك كند اما در كل هيچ الزامي وجود ندارد.

سرپرست كميته داوران در پاسخ به اين شايعه كه اگر استقلال و پرسپوليس در جام حذفي به هم بخورند، كميته داوران براي اين بازي حساس داور خارجي انتخاب خواهد كرد گفت: سياست كميته داوران استفاده از داوران ايراني در هر بازي است و دربي هم از اين قاعده مستثني نيست اما اگر فدراسيون تصميم بگيرد كه داور اين بازي حساس در جام حذفي خارجي باشد ما فقط مسئول اجرا و آوردن داور خارجي هستيم.

عسگري در پايان در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه خود او داور وسط بود صحنه جنجال برانگيز داربي 70 تهران را پنالتي مي گرفت يا نه، گفت: بايد در زمين باشم و در شرايط بازي قرار بگيرم كه بتوانم تصميم گيري كنم اما آن چيزي كه من ديدم و با توجه به توضيحاتي كه ارائه كردم، صحنه به هيچ وجه پنالتي نبود و تركي در كل نمره قبولي گرفت.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)