مرجع خبری پرسپولیس : نایب رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در واکنش به شایعه محرومیت چهار جلسه‌ای ترکی گفت: کمیته داوران محرومیت هیچ داوری را اعلام نمی‌کند.

 

حسین عسگری درباره اینکه گفته می‌شود محسن ترکی چهار بازی از قضاوت محروم شده اظهار داشت: چنین چیزی را اعلام نکرده‌ایم. سیاست کمیته داوران برای همه روشن است.

 

هر داوری عملکرد مناسب داشته باشد تشویق می‌شود و هر داوری ضعیف باشد با توجه به ضعفی که داشته یک، دو یا سه جلسه محروم می‌شود.

 

وی افزود: برای ما نام داور یا جایگاه آن مهم نیست و بر اساس عملکرد مورد تشویق و تنبیه قرار می‌گیرد. این کار را برای ایجاد انگیزه و رقابت در بین داوران انجام داده‌ایم و تا به حال برای همه داوران اجرا شده است. طبق آمار تنها داوری که در فصل جاری مورد جریمه قرار نگرفته علیرضا فغانی بوده و سایر داوران شامل جریمه شده‌اند ولی نام هیچ داوری را هیچ‌گاه اعلام نکردیم.

 

عسگری تاکید کرد: برای حفظ جایگاه مقام داور هیچ‌گاه اعلام نمی‌کنیم که داوران چه جریمه‌ای شده‌اند. ما به نام و اسم داور کاری نداریم و خواهشم این است که اهالی فوتبال و رسانه به دنبال این نباشند که بخواهیم چنین چیزی را رسانه‌ای کنیم.

 

نایب رئیس کمیته داوران در ادامه گفت‌وگو در خصوص اینکه برای دیدار روز پنجشنبه پرسپولیس و استقلال چه گزینه‌هایی را برای قضاوت در نظر گرفته‌اند اظهار داشت: از دور برگشت شش داور را زیرنظر گرفته بودیم که بر اساس اتفاق‌هایی که در طول هفته‌های جاری رخ داده به بررسی وضعیت داوران می‌پردازیم.

 

وی درباره اینکه گفته می‌شود علیرضا فغانی گزینه جدی کمیته داوران برای قضاوت دیدار پرسپولیس و استقلال است گفت: از بین این ۶-۵ نفر همگی گزینه اصلی هستند و فغانی هم جزو این ۶ نفر است. باتوجه به شرایطی که برای محسن ترکی پیش آمد اصلا به صلاح نیست که او را برای قضاوت دربی انتخاب کنیم چرا که خود او از همه ناراحت‌تر است. محسن قهرمانی هم چنین شرایطی را دارد اما سایر گزینه‌ها را باید بررسی کنیم. چهارشنبه یعنی یک روز قبل از بازی اسم داور دربی اعلام می‌شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)