مرجع خبری پرسپولیس :  نایب رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: محسن ترکی در دقیقه ۹۲ پنالتی پرسپولیس را نگرفت.

حسین عسگری درباره قضاوت دیروز در جام حذفی و لیگ برتر گفت: خوشبختانه به جز بازی پرسپولیس و راه آهن که داور یک اشتباه تاثیرگذار داشت در دیگر بازی ها شاهد قضاوت خوب داوران بودیم. در بازی پرسپولیس و فولاد متاسفانه در دقیقه 92 داور بازی یک پنالتی مسلم را برای پرسپولیس نگرفت و اشتباه تاثیرگذاری داشت. البته تصمیم او در اخراج بازیکن فولاد در صحنه پنالتی روی بازیکن پرسپولیس کاملا درست بود و بازیکن مدافع فولاد باید اخراج می شد.

نایب رئیس کمیته داوران درباره نحوه ارزیابی اش از عملکرد داوران در نیم فصل گفت: خوشبختانه داوران در نیم فصل قضاوت های خوبی داشتند هر چند که اشتباهات داوری همیشه وجود دارد اما با توجه به آنالیزی که ما در فیلم های بازی ها داشتیم قضاوت ها کم اشتباه بود. کارشناسان در این مورد باید اظهار نظر کنند اما من احساس می کنم اشتباهات داوران کمتر از معیارهای استاندارد جهانی بوده است. ضمن اینکه تمام هدف ما این بود داوران جوان را در رقابت های لیگ برتر آزمایش کنیم و به تجربیات آنها بیفزایم البته از رسانه ها انتظار داریم با توجه به شرایط زیرساختی فوتبال ایران آنها لیگ برتر را نبینند و در دیگر لیگ ها و در شرایط حاکم بر آنها عملکرد داوران را زیر ذره بین بگیرند.

عسگری درباره حضور داوران ایران در سمینار داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: حدود یک ماه بعد 6 نفر از بهترین داوران ایران در سمینار داوران الیت آسیا شرکت خواهند کرد و با توجه به اینکه به داوران جوان در لیگ برتر فرصت دادیم و از غیبت این 6 داور متضرر نخواهیم شد.

وی ادامه داد: شاهد این هستیم که در هر هفته بدترین هجمه ها به داوری می شود ما همواره از نقد سالم استقبال می کنیم و دوست داریم عملکرد داوران همیشه زیر ذره ببین باشد و به صورت کارشناسی همواره قضاوت کرده ایم و اشتباهات داورانمان را بدون کم و کاست اعلام کرده ایم، چرا که معتقدیم نقد را باید از خودمان شروع کنیم تا به پیشرفت برسیم.

عسگری در پایان گفت: هفته آینده درباره عملکرد داوران در نیم فصل و اعلام برنامه های آینده این کمیته کنفرانس مطبوعاتی در سالن روابط عمومی برگزار خواهد شد و بنده پاسخگوی سوالات رسانه ها خواهم بود. زمان این کنفرانس از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال اعلام خواهد شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)