پرسپولیس نیوز: رئیس اسبق دپارتمان فدراسیون داوری فوتبال گفت: بیژن حیدری داور بازی پرسپولیس و استقلال نوسان کمی در عملکردش دارد و بر قوانین هم مسلط است.

حسین عسگری در مورد انتخاب بیژن حیدری برای قضاوت دربی هشتاد و پنج گفت: قطعاً کمیته داوران شناخت خوبی از داورانش و توانایی‌ها و عملکردشان دارد. بیژن حیدری نیز یکی از ۴-۵ داور با تجربه کنونی ما است که در عملکردش افت و خیز زیادی نداشته و تسلط خوبی هم بر قوانین دارد و از دانش داوری مطلوبی برخوردار است از نظر جسمانی هم خیلی بهتر از گذشته شده اما برخی از داوران ما در قضاوت‌هایشان نوسانات زیادی دارند.

عسگری در مورد اینکه گفته می‌شود بیژن حیدری دست به کارت است، عنوان کرد: من این اصطلاح دست به کارتی را قبول ندارم اگر برخی از داوران ما اغماض می‌کنند و از دادن کارت‌های زرد و قرمز قانونی خودداری می‌کنند دلیل نمی‌شود داوری که به خوبی به قوانین مسلط است و طبق قانون به بازیکنان کارت زرد و قرمز می‌دهد را دست به کارت بدانیم.و بیژن حیدری داوری است که وظیفه‌اش را انجام می‌دهد پس نباید از او خرده گرفت که چرا به بازیکنان کارت زرد  یا قرمز می‌دهد بلکه باید از داورانی ایراد گرفت که می‌خواهند با کدخدامنشی مسئله را حل و فصل کنند بحث مدیریت در داوری هم فقط تا زمانی درست است که به شخصیت داور بی‌احترامی نشود. وقتی بازیکنی مثلاً به شدت به داور اعتراض می‌کند داور نباید در دادن کارت زرد به او اغماض کند. قدرت داور شخصی است بلکه قدرت او قانونی است و دادن کارت زرد و قرمز در فوتبال دل‌بخواهی نیست.

وی در مورد اینکه سرمربیان دو تیم پرسپولیس استقلال در دربی خارجی هستند، گفت: من برای بیژن حیدری و همکارانش آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم که اتفاقات فوتبالی هم به سود تیم داوری رقم بخورد همانطور که در فوتبال ممکن است یک دروازه‌بان گل به خودی بزند یا گاهی اوقات یک توپ ساده را نتواند پاس بدهد و توپ از زیر پایش وارد دروازه‌ شود، ممکن است برای داور هم چنین اتفاقاتی در زمین رخ بدهد که البته من امیدوارم اتفاقات فوتبالی در دربی به سود داوران باشد

رئیس اسبق دپارتمان فدراسیون داوری فوتبال گفت: شاید بتوان گفت بیژن حیدری خوش‌شانس است که مربیان خارجی هدایت پرسپولیس و استقلال را برعهده دارند زیرا با حضور این مربیان خارجی اکنون شاهد آن هستیم که  حواشی قبل از بازی به کمترین حد خود رسیده و کاهش این حواشی بی‌ارزش فشار بازی را هم کم می‌کند. هر دو مربی استقلال و پرسپولیس حرفه‌ای هستند و مسائل کوچک و بی‌اهمیت را بزرگ‌نمایی نمی‌کنند و تمرکزشان بر روی اصل فوتبال است این مسئله می‌تواند به داور مسابقه خیلی کمک کند زیرا فشار روانی بازی را بسیار کم خواهد کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)