رئیس دپارتمان داوری از ارائه طرح افزایش دستمزد داوران فوتبال به فدراسیون خبر داد.

  •  
  •  
  •  

به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، حسین عسگری گفت: مهم‌ترین نکته‌ای که می‌خواهم در این جلسه مطرح کنم درباره فضایی است که برای داوران به وجود می‌آید و این فضا با گفت‌وگوهای تند و آتشین مدیران، مربیان و بازیکنان باشگاه‌ها  قبل و بعد از بازی برهم آرامش زده می‌شود. این یک روش بسیار ناپسند است که برخورد ویژه کمیته انضباطی را می‌طلبد اینکه پیش از بازی و پس از انتخاب داور توسط دپارتمان داوری درباره قضاوت داور منتخب گمانه زنی می‌شود، به جز اینکه به فضای فوتبال کشور لطمه وارد می‌کند نتیجه دیگری ندارد. من به عنوان رئیس دپارتمان داوری از فدراسیون و کمیته انضباطی می‌خواهم تا با جدیت در این باره تصمیم گیری کند. همچنین داوران در طول بازی با فحاشی برخی از هواداران تیم‌ها مواجه می‌شوند که به نظر ما در این باره برخورد جدی هنوز صورت نگرفته و این مورد هم تصمیم و اهتمام جدی می‌طلبد.

عسگری ادامه داد: با توجه به اینکه تقریبا از دو سال پیش حق الزحمه داوران افزایش پیدا نکرده ما طرح افزایش حق الزحمه داوران را به صورت اشل بندی به فدراسیون ارائه کردیم و منتظر تصمیم گیری فدراسیون در این باره هستیم چرا که با توجه به هزینه‌هایی که در فوتبال  باشگاهی می‌شود دستمزد فعلی داوران هیچ تناسبی با هزینه‌های فوتبال ندارد.

رئیس دپارتمان داوری گفت: فردا قرار است جلسه مهمی با مدیران فدراسیون و سازمان لیگ داشته باشیم و به موارد مهمی رسیدگی کنیم. در این کلاس توجیهی هم با مرور صحنه و اشتباهات داوری و نشان دادن آن به داوران در آمفی تئاتر آکادمی ملی فوتبال سعی داریم تا داوران اشتباهات را در بازی‌های آینده تکرار نکند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)