مرجع خبری پرسپولیس : نايب رييس كميته داوران فدراسيون فوتبال با بيان اينكه صحنه هند بازي پرسپوليس و راه‌آهن به هيچ وجه پنالتي نبود، گفت: به صورت مكتوب از كميته انضباطي مي‌خواهيم تا با مربياني كه عليه داوري مصاحبه‌هاي نادرست مي‌كنند برخورد كند.

 

حسين عسگري با بيان اين كه صنحه برخورد توپ با دست ممدوتال مدافع پرسپوليس در جريان بازي با راه‌آهن به هيچ وجه پنالتي نبود، در اين باره اظهار كرد:

من بازي تيم‌هاي پرسپوليس و راه‌آهن را نديدم، اما صحنه‌هايي كه بعضا از اين مسابقه در بخش‌هاي خبري پخش مي‌شد هيچ مشكلي از نظر داوري نداشت. همين طور صحنه‌اي كه توپ با دست مدافع خارجي پرسپوليس برخورد كرد، به هيچ وجه خطاي هند و به تبع آن پنالتي نبود.

 

وي توضيح داد: در بحث خطاي هند فيفا صراحتا تاكيد كرد بر عمد بودن آن دارد. هندي كه خطا اعلام مي‌شود بايد چندين شرايط را داشته باشد و هر هندي خطا نيست. قانون در اين باره واضح است و در توضيح مهمترين شرط مي‌گويد كه دست بايد به سمت توپ حركت كند كه در آن صحنه ديديم دست مدافع پرسپوليس چنين حالتي را نداشت. شرط ديگر به حالت بازيكنان مربوط است كه ديديم ايستادن بازيكنان و دستان او طبيعي بود. شرط سوم به فاصله توپ با بازيكن برمي‌گردد كه فاصله اين دو زياد نبود؛ يك وقتي است كه توپ ‌از فاصله‌ مثلا 20 متري شوت مي‌شود و بازيكن فرصت حركت دادن به دستش را دارد اما در صحنه فوق فاصله خيلي كم بود.

 

عسگري ادامه داد: حال وقتي هيچ كدام از شرايط احراز نشده پس آن برخورد توپ اصلا خطا نيست. البته ما فردا (شنبه) فيلم داوري مسابقات از جمله ديدار پرسپوليس و راه‌آهن را به طور كامل ديده و بررسي مي‌كنيم اما صحنه برخورد توپ بازيكن راه‌آهن با مدافع پرسپوليس در واقع نه هند عمد بود، نه پنالتي داشت و نه بايد آن بازيكن اخراج مي‌شد پس چرا سرمربي راه‌آهن ادعاهاي نادرستي را عليه داور مطرح كرد؟ واقعا اين طوري نمي‌شود كه هر تيمي نتيجه نمي‌گيرد، سرمربي‌اش راحت‌ترين روش را انتخاب كرده و نتيجه نگرفتنش را گردن داور مي‌اندازد!

 

نايب‌رييس كميته داوران در بيان انتقاداتش از مصاحبه مربيان نسبت به داوري، گفت: ما براساس وظيفه‌اي كه داريم روي كار داوران نظارت دقيقي داشته و همواره از آنها حمايت مي‌كنيم اما اين‌گونه رفتار بعضي از مربيان دور از انصاف است. چرا درباره قضاوت كار داور عجله مي‌كنيد؟! شما كه اينقدر براي باشگاه‌هايتان هزينه مي‌كنيد، يك كارشناس خبره داوري را هم استخدام كرده تا اطلاعات دقيقي از داوري در اختيار شما و بازيكنانتان قرار دهد.

 

وي با بيان اينكه اشتباهات داوري هيچ‌گاه از ديد كميته داوران پنهان نمي‌ماند، گفت: ما همانطور كه از داوران حمايت مي‌كنيم، بارها هم اشتباه‌هايشان را گفتيم اما اين طور نيست هر كسي به خودش اجازه دهد درباره داوري صحبت كند. مگر ما درباره مسايل تيم‌ها حرفي مي‌زنيم؟ مگر مي‌گوييم مثلا راه‌آهن چندين موقعيت گلزني را از دست داد كه نتوانست برنده مسابقه باشد؟ اين‌ها از وظايف ما به دور است و طبيعتا در آن دخالتي نمي‌كنيم. هرچند مردم و علاقمندان فوتبال در كشور ما خودشان ديگر كارشناس هستند و با ديدن صحنه‌هاي داوري مي‌توانند قضاوت‌هاي درستي داشته باشند اما مصاحبه مربيان آن هم در برنامه‌هاي زنده تلويزيوني، مي‌تواند در فضاي قضاوت در فوتبال، تاثيرگذار باشد.

 

عسگري با تاكيد بر اينكه طبق اعلام شفاهي ناظران داوري، در ساير بازي‌هاي ديروز (پنج‌شنبه) هم مشكل داوري خاصي وجود نداشته است، گفت: عنايت ناظر داوري بازي پرسپوليس و راه‌آهن بود كه هنوز موفق نشدم با وي صحبت كنم اما با ايرج نظري ناظر داوري ديدار داماش و شاهين صحبت كردم و او گفت داوري آن مسابقه مشكلي نداشته است و اين در حالي است كه ابراهيم قاسمپور سرمربي تيم داماش از قضاوت داور ايراد گرفته است! صحنه‌هاي بازي ذوب‌آهن و مس را هم كه ديدم مشكلي خاصي نداشت. خودم هم كه براي بازي صبا و فجرسپاسي در قم بودم و داوري خوب بود. البته همانطور كه گفتم ما به طور صددرصد به گزارش ناظران اكتفا نمي‌كنيم و بررسي‌هاي بعدي را در كميته انجام خواهيم داد.

 

نايب رييس كميته داوران با بيان اينكه از طريق كميته انضباطي پي‌گير مصاحبه‌هاي مربيان عليه داوري خواهند بود، گفت: كميته داوران بر اساس حقي كه براي خود قائل است و رويه قانوني كه برايش ترسيم شده، نسبت به مصاحبه نادرست بعضي از مربيان عليه داوري اعتراض‌هاي مكتوبش را به كميته انضباطي فدراسيون مي‌دهد كه مسوولان آن كميته برخوردهاي لازم را انجام دهد تا شاهد ايجاد چنين فضاي رسانه‌اي عليه داوري نباشيم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)