مرجع خبری پرسپولیس : رييس كميته داوران فدراسيون فوتبال درباره قضاوت داوران در هفته گذشته ليگ برتر گفت: به جز بازي پرسپولیس و شهرداري تبريز که داور به اشتباه در دقيقه 48 براي پيروزي پنالتي نگرفت، در بازي هاي ديگر صحنه هاي تاثير گذار نداشتيم.

 

 با توجه به گزارش ناظران در فيلم بازي ها، همه قضاوت‌ها مطلوب بوده است. البته در بازي استقلال و سايپا داور مي توانست در يک صحنه به مهاجم استقلال آوانتاژ دهد اما اين کار را نکرد.

 

ضمن اينکه آوانتاژ موضوعي است که در اختيار داور قرار دارد و به جهت زيبا شدن و جذاب شدن بازي مورد استفاده قرار مي گيرد. اما اگر هم داور نخواهد از آن استفاده کند زياد جاي ايراد نيست.يكشنبه هم در دو بازي حساس که ميزبان ها باختند خوشبختانه مشکل داوري نبود.

 

وي در ادامه در مورد انتخاب داور داربي و گمانه زني ها گفت: با توجه به اينکه داربي بازي حساسي است و سياست فدراسيون بر اين است که داور ايراني باشد، ما داوراني را که عملکرد خوبي دارند انتخاب مي کنيم، چرا که در داربي هايي که داوران ايراني قضاوت کرده اند ، عملکرد آنها به گواه کارشناسان حتي بهتراز داوران خارجي بوده است.

 

 

ضمن اينکه انتخاب داور ايراني به نوعي حمايت از جامعه داوري است. بر همين اساس گزينه هايي براي قضاوت در داربي مد نظرمان است که 5 تا 6 داور هستند. البته ما ملاک انتخابمان عملکرد داور در يک هفته پيش از داربي به علاوه تجربه داوران است. اما نام هايي که به صورت قطعي اعلام شده را تائيد نمي کنيم.

 

عسگري درباره اتفاقات ليگ يک و محروميت يک تيم داوري گفت: وظايف و اختيارات کميته داوران در ليگ يک بر اين اساس است که با توجه به حساسيت، توانايي و شرايط بازي، داور را انتخاب کند. اما مشکلي که ما در اين باره داريم که يک مشکل کلي است ،اين است که اين مسابقات به صورت همزمان برگزار مي شود و حداکثر اختلاف يک روز است.

 

به همين دليل نمي توانيم از داوران شاخص در اين رقابتها استفاده کنيم وفقط مي توانيم از داوران شاخص در رقابتهاي پلي آف استفاده کنيم . اگر تمهيداتي انديشيده شود که اختلاف بازيهاي ليگ يک و برتر 3 تا 4 روز باشد مي توانيم از داوران شاخص در اين رقابتها استفاده کنيم.

 

وي كه با سايت فدراسيون گفت‌وگو كرده است، درباره شايعه تباني داوران درليگ يک و گرفتن پنالتي هاي مشکوک گفت: تباني داوران در ليگ يک را به شدت رد مي کنم. ما بررسي کرده ايم و آن تيم داوري که محروم شده، اشتباهات داوري تاثيرگذاري داشته و هرگز تباني نبوده است. ما داوراني که تباني کنند از جامعه داوري حذف مي کنيم. در مورد پنالتي هاي مشکوک هم بايد بگويم، اين پنالتي ها اتفاق افتاده اند و داور نمي تواند اين پنالتي ها را نگيرد. از لحاظ فني خطا انجام شده و داوران بايد خطا را بگيرند.اينکه چرا خطاي پنالتي صورت گرفته است ،به بازيکنان ربط دارد نه به داوران. آنها وظيفه شان را انجام داده اند. ما در کار داورها در همه رده ها نظارت و کنترل داريم و مطمئنا هيچ داوري نمي خواهد که با تباني و اينگونه مسائل کارنامه اش را لکه دار کند. اين مسائل هميشه مطرح بوده اما مستندي ارائه نشده است. من از طريق سايت رسمي فدراسيون فوتبال اعلام مي کنم هر کس که مدرک مستندي درباره تباني و مسائل مربوط به آن دارد به ما ارائه کند تا سريعا با آن برخورد کنيم.

 

وي در پايان گفت: کميته داوران پيشنهاد افزايش حقوق را به کفاشيان، محمد نبي و عزيز محمدي داده است و تاکيد ما بر اين است که افزايش مبلغ دستمزد در رده هاي ليگ برتر باشد.چرا که دراين رده ها واقعا حق الزحمه داوران پائين است.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)