پرسپولیس نیوز : عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: باشگاه های دولتی استقلال و پرسپولیس باید در زمان مقرر خصوصی شده و از مالکیت وزارت ورزش و جوانان خارج شوند.

«حسین گروسی» که جمعه شب در مراسم دوازدهمین سالروز تاسیس باشگاه هنرمندان در تالار وحدت تهران شرکت کرده بود، با اشاره به اینکه خصوصی شدن این دو باشگاه طبق اصل 44 قانون اساسی انجام می شود، تصریح کرد: مجلس فشاری بر وزارت ورزش و جوانان برای خصوصی شدن این دو باشگاه ندارد و این قانون است که اجازه باقی ماندن این دو باشگاه در این وضعیت را نمی دهد.

وی تاکید کرد: این دو باشگاه باید در زمان مقرر به هواداران واگذار شده و خصوصی شوند چرا که اصلا صلاح نیست این دو باشگاه دولتی بماند و وزارت ورزش و جوانان باید راهکاری پیدا کند تا این دو باشگاه هرچه سریع تر منتقل شوند.

به گفته وی، مسوولان وزارت ورزش و جوانان به جای تمرکز روی این دو باشگاه، کارهای دیگری نیز دارند و باید به آنان نیز رسیدگی کنند.

این عضو کمیسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که کدام بنگاه اقتصادی و اقتصادانی حاضر می شود پرسپولیس را با 60 میلیارد تومان بدهی خریداری کند نیز گفت: این برند به اندازه کافی معتبر و با اهمیت است و از این رو هر کارشناس اقتصادی که حاضر به خرید آن شود، به طور حتم می تواند از اعتبار این برند درآمدزایی کند و پول خوبی بدست آورد.

گروسی با انتقاد از مدیریت این دو باشگاه که فقط مدیریت هزینه بوده است، اظهار داشت: به دنبال راهکاری هستیم تا این مساله در این دو باشگاه تکرار نشود و در ارتباط با بحث بدهی های باشگاه پرسپولیس نیز باید از لحاظ حقوقی پیگیری شود.

به اعتقاد وی باید در راس ورزش کشور کسانی قرار گیرند که با اصول ورزش آشنا باشند و نباید از مدیرانی که دستوری کار می کنند در راس باشگاه ها استفاده شود.

وی در باره بحث فساد در فوتبال نیز گفت: بحث فساد در فوتبال در کمیسیون اصل 90 مطرح شده است اما آن ها نیز اطلاعات کافی ندارند. باید کسانی که اطلاعات دارند، آنها را به مجلس منتقل کنند تا این بحث نیز جمع شود.

وی در باره بودجه وزارت ورزش و جوانان در سال 93 نیز اظهار داشت: بودجه تصویب شده کافی نیست و باید بیشتر شود، ما در سال 93 بازی های آسیایی و جام جهانی فوتبال را داریم.

گروسی در خصوص بودجه تخصیص یافته به کمیته ملی المپیک نیز گفت: برای کمیته، بودجه 54 میلیاردی در نظر گرفته شده است تا در بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی با کمبود نقدینگی مواجه نشود.

عضو کمیسیون ورزش و جوانان مجلس شورای اسلامی در باره حمایت مجلس از تیم ملی فوتبال نیز گفت: تا آنجا که از دستمان برآید، به تیم ملی کمک خواهیم کرد. خوشبختانه حمایت کننده اصلی تیم ملی مشخص شده است و ما نیز اگر کمکی لازم باشد به آنان خواهیم کرد.

وی در پایان یادآور شد: مجلس نگاهش فقط به فوتبال نیست و باید کمک شود این نگاه در جامعه نیز تسری پیدا کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)