مرجع خبری پرسپولیس : نظرسنجی دوشنبه شب برنامه 90 به واقع به دور از سوالات کلیشه ای همیشگی، جامعه ورزشی کشور را با چالشی عمیق و البته شیرین مواجه کرد. زمانی که احمدرضا عابدزاده با اختلاف فاحش و کسب 44 درصد آراء عنوان محبوب ترین چهره ورزشی را کسب کرد پرده هایی که از سوی عده ای برای تغییر معیارهای محبوبیت کشیده شده بود کنار رفت.

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس، عادل فردوسی پور و تیم تهیه کننده برنامه 90 دوشنبه شب سوال نظر سنجی خود را به انتخاب محبوب ترین چهره ورزشی سال های گذشته فوتبال ایران اختصاص دادند، آنجا که با حضور نام هایی چون علی پروین و ناصر حجازی کمتر کسی تصور می کرد احمدرضا عابدزاده این عنوان را به دست آورد. نکته قابل تامل اما این است که طی سالیان گذشته بسیاری از مطبوعات زرد و اصحاب رسانه قصد داشتند چهره مورد نظر خود را به عنوان محبوب ترین شخصیت فوتبال کشور معرفی کنند و نبود یک نظرسنجی جامع و معتبر موجب شده بود تعریف درستی از معیارهای محبوبیت میان مخاطبان فوتبال وجود نداشته باشد.

احمدرضا عابدزاده که در روزهای بیماری و روی تخت بیمارستان کسری یک اتفاق حماسی از حضور و دعای خیر مردم برای سلامتی اش را رقم زده بود با آن پیشینه طلایی دوران ورزشی محبوب ترین شد تا علی پروین و ناصر حجازی دریابند رمز جاودانگی در «مردمی بودن» است نه «با مردم بودن». سلطان سرخ ها هرچند طی 20 سال چهره اول و آخر این باشگاه بود و افتخارات بسیاری در تاریخ باشگاه پرسپولیس به ثبت رساند اما طی یک دهه گذشته با اعمالی که حاصل حس سلطه جویی بود تصویر روشنی از ستاره شماره 7 اسطوره ای پرسپولیس نشان نداد تا سال ها تلاش برای کسب محبوبیت اینک با عدم اقبال عمومی مواجه شود.

نظرسنجی 90 ثابت کرد سلیقه مردم لزوما سلیقه ای نیست که عده ای قصد دارند آن را به مردم القا کنند و اگر ادعای مردمی بودن داریم باید با وسواس بیشتری به خواست و مطالبات آن ها توجه کنیم. چه اینکه اگر غیر از این بود احمدرضا عابدزاده و علی دایی رتبه های اول و دوم را کسب نمی کردند و علی پروین و ناصر حجازی همانی می شدند که فکر می کردند! واقعیت این است که عابدزاده روی شانه های مردم عقاب شد چون به معنای واقعی کلمه مردمی بوده و هست…

انتهای گزارش اختصاصی / پویا نوایی – امانت داری- استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)