پرسپولیس نیوز : دبیر رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال گفت: به وزیر صنایع گفتیم مراقب زیر گروهش باشد و اصراری به استفاده از آنهایی که فدراسیون موضع منفی دارد، نداشته باشند.

حجت‌الاسلام علیپور در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه ورزش و مردم اظهار داشت: امسال برای اولین بار شاهد بودیم که پرونده تبانی در لیگ یک با دقت بررسی شد و افراد زیادی که درگیر آن بودند احکامشان صادر شد. باید بگویم پرونده‌هایی که در اختیار ما قرار می‌گیرد در سریعترین زمان رسیدگی می‌شود. البته چون آبروی افراد در میان است دقت زیادی می‌کنیم.

وی در خصوص آخرین اخبار از پرونده پرسپولیس و محسن قهرمانی عنوان کرد: فوتبال آنقدر قدرت دارد که در گستره بسیار وسیعی ذهنیت جامعه را به خود معطوف می‌کند و همه جا در حال حاضر در خصوص این پرونده صحبت می‌شود. ای کاش این ذهنیت به سمت محاسن فوتبال معطوف می‌شد. پرونده پرسپولیس و محسن قهرمانی موضوع بسیار بزرگی است. سرمربی و مدیرعامل پرسپولیس مسئله‌ای را مطرح کردند و ما هم رسیدگی کردیم. صحبت‌های آنان را شنیدیم و اسنادی هم مکتوب به ما ارائه دادند. در جلسه دوم نیز خود قهرمانی را دعوت کردیم تا صحبت‌های او را بشنویم و در جلسه سوم مواجهه حضوری دو طرف بود. هفته گذشته نیز احضار و دعوت‌هایی داشتیم و روز گذشته هم آخرین مستندات باشگاه پرسپولیس از طریق مدیرعامل این تیم به ما تحویل داده شد.

وی ادامه داد:‌ فردا هم قهرمانی می‌آید و ما تا دوشنبه این پرونده را رسما به ستاد رسیدگی به تخلفات تحویل خواهیم داد.

دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال در مورد اینکه برخی شاهد‌ها کنار کشیدند گفت: ما در مرحله رسیدگی هویت بسیاری از افراد پیش ما محرمانه می‌ماند و اعلام کردیم هر کس صحبت و یا درخواستی دارد ما آمادگی شنیدن داریم. از داوران هم خواسته‌ایم که هر مطلبی را از آنها خواستند بلافاصله اطلاع دهند. ما اعلام می‌کنیم 24 ساعت آمادگی دریافت پیشنهاد‌ها و نقطه‌نظرات افراد در خصوص فساد در فوتبال را داریم. افراد مطمئن باشند مشکلی برای آنها در این خصوص پیش نخواهد آمد.

علیپور عنوان کرد: سیستم دلالی از دهه 70 شروع شده و در سالهای اخیر نیز گروه‌های شرط‌ بندی به آن اضافه شده‌اند و این یک کار سازمان‌یافته شده است. ما برخورد‌هایی را که در سالهای گذشته داشتیم در چند روز آینده به اطلاع مردم خواهیم رساند.

وی در خصوص جلسه در مجلس عنوان کرد: در همه کشورها اگر مشکلی در مورد فساد مالی و شرط‌ بندی‌ها پیش آید به درخواست فدراسیون فوتبال پلیس و سازمان‌های قضایی می‌توانند ورود پیدا کنند و چون شکایاتی به این سازمان‌ها شده بود آنها تشکیل جلسه دادند. من در مجلس هم گفتم که لیگ ما در آسیا پاکترین لیگ است.

وی ادامه داد: البته سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها هم باید این موضوعات را رعایت کنند. در برهه‌ای به وزیر صنایع گفتیم که مراقب زیرگروه‌های خود باشند. وقتی فدراسیون فوتبال روی شخصی موضع منفی دارد و پرونده‌اش را بررسی کرده است چرا اصرار دارند که آن افراد را به خدمت بگیرند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)