رئیس ستاد منشور اخلاقی گفت: به بازیکناني که از لحاظ آرایش مو مشکل داشتند توضیحات لازم داده شده و اگر به اين تذکرها توجه نکنند، با آنها برخورد جدي مي شود.

محمد عليپور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در رابطه با اتفاقات شهر آورد 77 پایتخت بین 2 تیم استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: من از مسئولین و بازیکنان تیمها که به صورت جدی به تمام نکات توجه دارند، تشکر مي کنم. اما در طول این هفته ها چند مورد داشتیم که مورد اعتراض مردم قرار گرفت و تماسهای زیادی هم با فدراسیون و سازمان لیگ در این خصوص گرفته شد و نهادهای فرهنگی نیز اعتراضات رسمی به برخی از مدل های مویی که توسط برخی از عزیزان ناخواسته نشان داده می شد، داشتند. با مدیران محترم تیم ها و بعضی از مربی ها مذاکراتی داشتیم، موارد تقریباً اصلاح شد ولی در بازی دربي یکی دو مسئله، مورد اعتراض قرار گرفت، یکی بازیکن خارجی تیم استقلال، و 2 نفر از بازیکنان تیم پرسپولیس به همین منظور با مدیران 2 تیم و سرپرستان سرخابي ها مذاکراتی داشتیم.

رئیس ستاد منشور اخلاقی در ادامه گفت: یک جلسه با حضور این بازیکنان و سرپرستان آنها گذاشتیم و تذکرات لازم را از باب امر به معروف و نهی از منکر تقدیم این عزیزان کردیم و آنها هم بزرگوارانه پذیرفتند و نهایت همکاری را با ما داشتند و از آنها تشکر را دارم.

وی ادامه داد: خواهشی که از عمده بازیکنان عزیز دارم این است که بعضي مواقع رفتاري از آنها سر می زند که ممکن است روي جوانان تأثير بگذارد، لذا آن رفتار بايد با مطالعه و دقت بیشتری همراه باشد و نشان دهنده یک جوان موفق ایرانی و ورزشی باشد که دیگران از آنها الگو بگیرند.

عليپور در جواب این سوال که اگر در آینده دوباره این موارد تکرار شود چه جریمه هایی برای آنها در نظر گرفته می شود گفت: این مسئله در آئین نامه کاملاً مشخص است و کاملاً با این بازيکنان خاطي برخورد می کنیم.

وی ادامه داد: طبق قوانین دینی و فرهنگی ما 4 بار به آنها تذکر می دهیم اگر 4 بار تذکر داده شد و کسی اصرار به تخلف داشت ما طبق آئین نامه اعمال قانون می کنیم که البته تاکنون اين موارد ديده نشده است و اميدوارم بعد از اين هم نداشته باشيم.

رئيس ستاد منشور اخلاقي تأکید کرد: بیاید به فرهنگ غنی ایران اسلامی احترام بگذاریم و آن چیزی که در کشور ما هست و اهمیت دارد این است که ما به وظیفه ملی خود و فرهنگ عزیز ایران اسلامی واقف باشیم و به انجام آن خودمان را موظف بدانیم.

وی اظهار داشت: مردم از بازیکنی که از صندوق بیت المال پول می گیرد انتظار دارند به مسائل دینی احترام بگذارند و بايد با فرهنگ کشورمان سازگار باشد و بايد ظاهر بازيکنان با باطن آنها منطبق باشد اما اين به اين معنا نيست که اگر بازيکني موهاي خود را به مدل هاي غير معمول پيرايش کرده باشد این بازیکن خدایی نکرده باطنی بد دارد. البته من اسم این جور مسائل را تخلف نمی گذارم و آن را یک اشتباه در تشخیص و مصداق می دانم که باید دوستانه مطرح و برطرف شود که ما هم همین کار را کردیم.

عليپور خاطرنشان کرد: بازیکنان خارجی نیز باید تمام چهارچوب های درخواستی آن باشگاه را هم رعایت کنند و همه خواسته های آنها باید منطبق با قرارداد هایی باشد که بینشان تعریف شده و آنها موظفند که رفتارشان مقایرتی با فرهنگ ما نداشته باشد و احترام به مسائل فرهنگی و بومی همه کشورها توسط فیفا نیز تأیید شده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)