علی علیپور ستاره ایرانی ژیل ویسنته و بازیکن پیشین پرسپولیس بهترین بازیکن تیمش در دیدار حذفی برابر تیم سرپا بود.

دیدارهای مرحله سوم جام حذفی پرتغال درحالی برگزار شد که در یکی از این بازی‌ها، ژیل ویسنته در حالی که پس از ۵ هفته بالاخره علی علیپور را در ترکیب خود می‌دید.

تیم ژیل ویسنته موفق شد در حضور ۹۰ دقیقه ای و تأثیرگذار علی علیپور، تیم دسته سومی سرپا را با نتیجه ۳ بریک شکست دهد. مهاجم سابق پرسپولیس در این دیدار یک گل زد و یک پاس گل هم داد تا بهترین بازیکن زمین لقب بگیرد. این پیروزی و درخشش علی علیپور درحالی رقم خورد که این بازیکن حدود یک ماه و نیم به دلیل مصدومیت از ترکیب تیمش دور شده و حالا با گل به جمع همبازیانش برگشت.

بازگشت به میادین فوتبال آن هم پس از یک ماه و نیم مصدومیت چه طور بود؟

واقعا سخت است که شما به عنوان یک فوتبالیست مصدوم شوید و نتوانید بازی کنید. هر چند این آسیب دیدگی‌ها در فوتبال حرفه ای امری طبیعی و اجتناب ناپذیر است. امسال خیلی خوب تمرین کرده و آماده شده بودم اما یک مصدومیت بد موقع سد راهم شد اما آن را به فال نیک گرفته و می‌خواهم بهتر از قبل ادامه بدهم.

یک گل زدی و یک پاس گل هم دادی. اول از گل خودت بگو؟

گل اول تیم ما که روی اشتباه بازیکنان حریف به دست آمد. یک ارسال انجام شد و حریف گل به خودی زد. گل من روی یک فرار پشت مدافعان تیم سرپا حاصل شد. با دروازه بان تک به تک شدم و چیپ زدم که خدا را شکر تبدیل به گل شد.

اما یک پاس گل فداکارانه دادی؟

شما می‌دانید این حرفی که می‌زنم اغراق نیست اما اگر ببینم موقعیت من ۴۰ به ۶۰ است به همبازی ام که شانس ۶۰ درصدی برای گلزنی دارد پاس می‌دهم. من در ایران هم که بودم به همین شکل بازی می‌کردم و پاس گل دادن را اندازه گلزنی دوست داشتم. خوشحالم همبازی ام با پاس من سومین گل تیم ما را زد تا به مرحله بعدی جام حذفی صعود کنیم.

دوباره به این بازی برمی‌گردیم! حرف از ایران زدی و می‌خواهیم بدانیم بازی‌های پرسپولیس را در ایران تعقیب می‌کنی؟

صد درصد همین طور است. من در این دوران یک ماه و نیمه مصدومیت خودم شاید فرصت بیشتری برای پیگیری بازی‌های لیگ برتر ایران داشتم و مسابقات دو تیم را تعقیب می‌کردم. پرسپولیس که هر چه دارم از این تیم است و حالا خوشحالم دوباره به صدر جدول بازگشته است. امیدوارم پرسپولیس این صدرنشینی را تداوم بخشیده و در نهایت جام قهرمانی را به دست بیاورد.

و تیم دومی که مسابقات آن را تعقیب می‌کنید؟

نساجی مازندران تیم شهر و استانم است. من بچه روستای قراخیل از توابع شهرستان قائم شهر هستم و همیشه به زادگاهم افتخار کرده و می‌کنم. درنساجی هم سابقه بازی دارم و به نوعی شروع فوتبالم از این تیم ریشه دار بود. الان خوشحالم این تیم با مربی خوشفکری مثل آقای حمید مطهری در لیگ برتر ایران خودنمایی می‌کند. من در پرسپولیس زیر نظر آقا حمید کار کردم و می‌دانم چقدر جنتلمن و با دانش است. امیدوارم او با نساجی بهترین نتایج ممکن را بگیرد و برای تیم شهرم آرزوی موفقیت می‌کنم.

لابد می‌دانی آخرین بازی نساجی مازندران با چه تیمی‌بوده است؟

بله، تیم خوب گل گهر سیرجان را در خانه اش شکست داد که کار هر تیمی‌نیست. از آن گذشته می‌دانم نساجی ۳ هفته ای می‌شود گل نخورده است. همچنین می‌دانم شروع فصل داوری‌های اشتباه خیلی به نساجی لطمه زد اما خدا را شکر این تیم توانست دوباره قد علم کند.

بسیار خوب، برگردیم به بازی اخیر و گلزنی‌ات! سرمربی ژیل ویسنته بعد از بازی حذفی حرفی به تو نزد؟

کلی از همه تشکر کرد و به من هم جداگانه تبریک گفت. سرمربی تیم در دوره مصدومیت هم همواره به من روحیه می‌داد و ابراز خوشحالی کرد که با گل برگشته ام.

شاید سئوال خیلی‌ها از علی علیپور در مورد تیم ملی ایران باشد. در این رابطه نظری نداری؟

لطفا و حتما از قول من بنویسید که آرزوی همه ما سربلندی ایران و شادی مردم کشورم است. این مهم ترین هدف برای هر ایرانی است که امیدوارم حاصل شود. من عاشق ایران، تیم ملی و مردم کشورم هستم.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)