دبیر کمیته‌ رسیدگی به تخلفات فوتبال می‌گوید، با توجه به کامل نشدن تحقیقات درباره فرهاد کاظمی، باشگاه پیکان نباید با این مربی قرارداد امضا می‌کرد.

حجت‌الاسلام محمد علیپور در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که آیا فرهاد کاظمی می‌تواند در پیکان به مربیگری بپردازد یا نه، توضیح داد: هنوز مجوز فعالیت کاظمی صادر نشده است، چون طبق دستورالعمل فدراسیون فوتبال، همه مربیان، بازیکنان و سرپرستان باید استعلام اخذ کرده و در هیچ یک از موارد تبانی، دوپینگ و سوء‌استفاده مالی سابقه نداشته باشند.

وی افزود: AFC بعد از جریان تبانی در لیگ دسته یک از فدراسیون فوتبال و دولت تعهد گرفت تا افرادی که در لیگ برتر و دسته یک فعالیت می‌کنند، در سه محور تبانی، دوپینگ و سوء‌استفاده مالی سابقه نداشته باشند. بنابراین تمام اشخاصی که در طول 10 سال گذشته پرونده‌ای در این سه مورد داشته باشند، مجوز فعالیتشان از سوی فدراسیون صادر نخواهد شد. این دستورالعمل در تاریخ 92/2/24 به صورت رسمی به همه هیات‌های فوتبال و باشگاه‌ها اسال شد. پیکان تهران نیز اعلام کرده که با فرهاد کاظمی قرارداد بسته اما این مراحل انجام نشده است. به مدیران باشگاه هم گفتم که اگر پرونده‌ای به فدراسیون بیاید و کارت کاظمی صادر نشود، ضرر خواهید دید و این تذکر را دادیم که موسسه ایران خودرو مثل شهرداری تبریز ضرر و زیان نبیند.

دبیر کمیته‌ رسیدگی به تخلفات فوتبال در ادامه با تاکید بر این که نگفته کاظمی سابقه‌ دارد، افزود: عملکرد یک ساله مربیانی را که مجوز موقت دریافت کردند، زیر ذره‌بین می‌بریم. هنوز تحقیقات تکمیل نشده است؛ ضمن این که حضور در لیگ برتر دلیلی برای مجوز فعالیت در لیگ یک نیست. ضمنا مربیانی را پارسال در لیگ برتر داشتیم که امسال مجوز فعالیت برایشان صادر نخواهد شد. دلیلش هم عملکرد خودشان در لیگ بود.

حجت‌الاسلام علیپور همچنین درباره دستورالعمل فدراسیون فوتبال برای ماه مبارک رمضان به تیم‌ها تصریح کرد: دیروز این دستورالعمل را به باشگاه‌ها ارسال کردیم. به هر حال مدیران،‌ مربیان و بازیکنان ما هم افراد متدینی هستند. البته چند بازیکن و مربی خارجی داریم که به مدیران عاملشان تذکر داده‌ایم. موارد اصلی که در دستورالعمل آمده مربوط به برنامه تمرینی تیم‌هاست و آنها باید تمرین‌ها را بعد از افطار برگزار کنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)