پرسپولیس نیوز : علی علیپور مهاجم جوان پرسپولیس یکی از مازندرانی‌های این تیم محسوب می‌شود که رابطه بسیار خوبی هم با مرحوم هادی نوروزی داشت.

این بازیکن قائمشهری در بازی دوستانه اخیر سرخپوشان برابر پاراگ هم یک گل زیبا به ثمر رساند و نقش مؤثری در پیروزی 3 بر صفر تیمش ایفا کرد تا به همین بهانه دقایقی در خدمت او باشیم.
شنيديم گل زيبايي مقابل پاراگ به ثمر رساندي؟
باور كنيد اغراق نمي‌كنم ولي بعد از مرحوم نوروزي دل و دماغي نداريم. گل زيبا و تماشايي هم ما را به وجد نمي‌آورد. واقعاً جاي خالي كاپيتان همواره احساس مي‌شود. او خيلي مرد بود و … (صدايش مي‌گيرد)

چه شد؟
ببخشيد وقتي به يادش مي‌افتيم ناخودآگاه عصبي مي‌شويم. آخر هادي نوروزي فقط 30 سال سن داشت. او كاپيتان ما بود و نبايد به اين زودي پرسپوليسي‌ها را تنها مي‌گذاشت.

خاطره‌اي هم از آن مرحوم داري؟
(آهي مي‌كشد) باورتان نمي‌شود تا روز آخر زنده بودن هم ما جوان‌ترها را نصيحت مي‌كرد. خاطرم هست يك روز قبل از فوتش هم كلي با من صحبت كرد.

‌به چه زباني؟
مازندراني‌، به هر حال ما همزبان بوديم. هادي به من گفت كه چقدر سختي در زندگي كشيده و از من هم مي‌خواست صبور باشم و جلوي مشكلات زندگي كم نياورم. هميشه سفارش مي‌كرد حواست به فوتبال باشد و با تلاش و تمرين بيشتر به آنچه مي‌خواهي، مي‌رسي و… خلاصه آنكه يك پارچه آقا بود.

خيلي هم كم‌حرف بود. اين‌طور نيست؟
از بس كه آقا بود. با وجود آنكه بازوبند كاپيتاني پرسپوليس را مي‌بست اما كوچكترين ادا و اصولي نداشت. هرگز به جوان‌ترها فخر نمي‌فروخت و اتفاقاً رابطه بسيار خوبي هم با همه ما داشت. شما نمي‌دانيد چقدر بامعرفت و بااخلاق بود. هادي خدابيامرز مي‌تواند يك الگوي مناسب براي جوان‌ترها باشد.

پيراهن شماره 24 او هم كه بايگاني شد.
حداقل كاري بود كه مي‌شد براي آن مرحوم انجام داد. هادي نوروزي سال‌ها در پرسپوليس زحمت كشيد و بدون حاشيه كارش را دنبال مي‌كرد. هرگز به خاطر نمي‌آورم گلايه‌اي كرده باشد يا با مصاحبه و حرف‌هايش تيم را به حاشيه ببرد و سرش توي كار خودش بود. واقعاً حادثه تلخ و دلخراشي بود.

باورت مي‌شد مردم اين همه باشكوه در مراسم ترحيم زنده‌ياد هادي نوروزي شركت كنند؟
ما مردم قدرشناسي داريم. شما ديديد نه ‌تنها پرسپوليسي‌ها بلكه استقلالي‌ها هم در مراسم سوگواري آن مرحوم شركت كرده و با خانواده‌اش ابراز همدردي كردند. اين‌ها نشان‌دهنده بزرگي هادي نوروزي و راه درستي است كه در زندگي انتخاب كرده بود. باور كنيد هيچ‌كس كوچك‌ترين دلخوري از او نداشت. گل‌هاي حساسي هم براي پرسپوليس زد اما چون سر و صدا نداشت، شايد به اندازه لياقت و استحقاقش در زمان حيات مطرح نشد. به قول افشين‌خان پيرواني چه خوب است كه ما در زمان زنده بودن قدر هم را بدانيم.

بهترين خصوصيت اخلاقي هادي نوروزي چه بود؟
افتاده و بي‌ادعا بودن. هادي كشتي‌گير هم بوده و كاملاً به خصوصيات يك ورزشكار افتاده و متواضع اشراف داشت. لطفاً اين حرف مرا به حساب اغراق يا احساسي شدن نگذاريد ولي او يك پهلوان بود كه با رفتن خود همه ما را سوگوار كرد.

به خاطر كاپيتان بايد بشيم قهرمان… اين نوشته‌اي است كه در ورزشگاه درفشي‌فر نصب شده است. در اين رابطه حرفي نداري؟
بايد همه ما در عمل ثابت كنيم چقدر كاپيتان خود را دوست داريم. نگاه آقاهادي به ماست و بايد در فصل جاري حداقل يك جام بياوريم. اين حداقل وظيفه ماست.

برخي پرسپوليسي‌ها هم مصاحبه كرده و گفته‌اند بايد جام ببريم تا آن را هاني پسر آن مرحوم بالا ببرد.
دل آدم كباب مي‌شود وقتي اين بچه‌ها را مي‌بيند. ان‌شاءا… بتوانيم حداقل يك جام ببريم و آن را هاني به نمايندگي از پدر قهرمانش بالا ببرد.

خودت چه قولي مي‌دهي؟
قول مي‌دهم يك گل خيلي مهم و باارزش بزنم كه لايق تقديم شدن به آقاهادي باشد. اين گل را مي‌زنم و به روح مرحوم نوروزي تقديم مي‌كنم.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)