وقتی در صفحه شخصی با هواداران تیم خیلی شفاف دلایل جدایی‌ام را گفتم و حرف‌هایم را با صداقت مطرح ساختم آنها هم عکس‌العمل‌های خوب و با احترامی در قبال من داشتند

به نقل از ایران ورزشی، علی علیپور مهاجم تیم پرسپولیس روز گذشته آخرین جلسه‌اش را با مسئولان باشگاه برگزار کرد و به هر شکلی که بود به توافق نرسید و بعد از اتمام قراردادش رسماً خبر جدایی‌اش را اعلام کرد و حتی در صفحه شخصی‌اش نیز خبر جدایی‌اش را اعلام کرد و از هواداران تیم محبوبش به طور رسمی و با احترام فراوان خداحافظی کرد. برای اینکه بیشتر از دلایل رفتن علی و سایر موارد مربوط به جدایی‌اش آگاه شویم مصاحبه‌ای با او ترتیب دادیم که در ذیل از نظرتان می‌گذرد.

این حرف چقدر صحت داشت که تو پیشنهاد ۱۰ میلیارد تومانی به پرسپولیس داده بودی که باشگاه نپذیرفت و تو هم رسماً از پرسپولیس جدا شدی؟
به هیچ‌وجه من پیشنهاد ده میلیارد تومانی به باشگاه پرسپولیس ندادم و این حرف شایعه است. متأسفانه این حرف‌ها هم پیرو همان شایعاتی است که بعضی‌ها برای بازیکن می‌سازند تا وجهه‌اش را نزد هواداران تیم پایین بیاورند اما دلیل جدایی من اصلاً مالی نبود.
با این وجود برای چه از پرسپولیس جدا شدی؟!
بازیکنی ۲۵ ساله هستم و فکر می‌کنم در شرایط سنی‌ای قرار داشتم که اگر امسال به اروپا نمی‌رفتم دیگر شاید برای من رفتن و حضور در اروپا خیلی سخت می‌شد. من در سال‌های قبل هم از اروپا پیشنهاد داشتم اما چون در یکی دو سال پنجره‌های نقل و انتقالات باشگاه بسته بود و من هم قصد نداشتم تیم طرف قراردادم را در آن شرایط سخت ترک کنم در پرسپولیس ماندم و قید آن پیشنهادات را زدم در حالی که از چند کشور اروپایی و چند تیم عربی هم پیشنهاد داشتم. همه هواداران و کسانی هم که این مسأله را دنبال می‌کنند از این موارد خیلی خوب آگاهی دارند و خیلی خوب می‌دانند هر حرفی که من می‌زنم عین حقیقت است. همیشه با هواداران رو راست بود‌ه‌ام و احترام متقابل خوبی بین ما برقرار بوده و این احترام متقابل تا پایان زمان بازیگری و حتی پس از آن هم ادامه خواهد داشت.
از تیم ماریتیمو پیشنهاد داری؟
بله از این تیم پیشنهاد دارم اما مدیر برنامه‌هایم باید بیشتر با آنها صحبت کند که اگر صددرصد شد من رسماً به این تیم بروم.
جالب است به تیمی می‌روی که امیر عابد‌زاده هم دروازه‌بان آن تیم است؟
بله حتماً این موضوع خوشحالی مضاعفی را برای من به همراه خواهد داشت، هر چند که گفتم فعلاً منتظرم تا مذاکرات مدیر برنامه‌هایم با تیم پرتغالی صددرصد شود.
جدایی بیرانوند، ترابی و تو به پرسپولیس شوک بدی وارد خواهد کرد!
هر بازیکنی جایگاه خاص خودش را دارد. همه این بازیکنانی هم که از آنها نام بردید بازیکنان خوبی هستند اما پرسپولیس از هر نام دیگر بزرگتر است و رفتن هیچ بازیکنی به پرسپولیس شوک وارد نخواهد کرد.
اما بعد از جدایی تو و اوساگونا پرسپولیس بضاعت چندانی در خط حمله ندارد؟
نه اینطور نیست. پرسپولیس بازیکنان خوبی مانند عیس آل‌کثیر را جذب کرده که مهاجم خیلی خوبی است. بازیکنی که در چند سال اخیر جزو بهترین مهاجمان ایران بوده است و همیشه در چند سال اخیر در کورس آقای گلی قرار داشته است. از سوی دیگر پرسپولیس عبدی و روستایی را هم دارد که هر دو مهاجمان خوبی هستند. باشگاه در بقیه پست‌ها هم بازیکنان خوبی گرفته و ان‌شاءالله چند بازیکن دیگر هم به صلاحدید آقا یحیی جذب خواهند شد که پرسپولیس با قدرت وارد مسابقات پیش‌رو شود.
شش فصل در پرسپولیس بودی و قطعاً بعد از این مدت جدایی سخت خواهد بود.
حتماً همینطور است که می‌گویید. شش سال است که در تیم بودم و همه پیشرفت و ترقی و شناخته شدنم را مدیون پرسپولیس و هوادارانش هستم اما قسمت نشد برای سال هفتم در پرسپولیس بمانم به همین دلیل خیلی با احترام از تیم محبوبم پرسپولیس و هوادارانش جدا شدم.
جالب است که با وجود جدایی‌ات از پرسپولیس چقدر هواداران پرسپولیس به خوبی از جدایی‌ات استقبال کردند!
همیشه سر تعظیم مقابل هواداران پرسپولیس فرود آوردم چون آنها را خیلی دوست داشته و دارم و آنها همیشه در قلبم هستند و عشق به پرسپولیس و هواداران تیم برای همیشه در قلبم باقی خواهد ماند و ماندگار است. این عشق هم موجب شده تا نگاه خوب و با احترامی بین من و هواداران پرسپولیس وجود داشته باشد، از همین‌رو وقتی در صفحه شخصی با هواداران تیم خیلی شفاف دلایل جدایی‌ام را گفتم و حرف‌هایم را با صداقت مطرح ساختم آنها هم عکس‌العمل‌های خوب و با احترامی در قبال من داشتند.
ممکن است روزی دوباره به پرسپولیس برگردی؟
شک نکنید که حتماً روزی دوباره به پرسپولیس برخواهم گشت و باز هم با حمایت هواداران تیم دوباره در خدمت تیم محبوبم و هوادارانش خواهم بود و به دلیل علاقه خیلی زیادی که به پرسپولیس دارم خیلی مایلم با پیراهن پرسپولیس از فوتبال خداحافظی کنم.
پرسپولیس بازی‌های آسیایی سختی را پیش‌رو دارد، فکر می‌کنی سرخ‌پوشان در این مسابقات موفق شوند؟
بازی در آسیا سخت است چون در این مسابقات شرایط دشوار و به نوعی با مسابقات داخلی خیلی متفاوت است اما با وجود همه این دشواری‌ها از آنجا که پرسپولیس کادر فنی خیلی خوبی دارد و از همه مهم‌تر اکثر بازیکنانش تجربه چند سال حضور در لیگ قهرمانان را دارند من اطمینان دارم که پرسپولیس از گروهش صعود کرده و به دورهای بعدی صعود خواهد کرد.
تو در دربی‌ها هم کم برای پرسپولیس گل نزدی و به نظر یکی از دلایل محبوبیتت هم این موضوع است؟
بله گل‌های خوبی در دربی زده‌ام و در اولین و آخرین دربی‌ام برای پرسپولیس موفق به گلزنی شدم که فکر می‌کنم این هم محبت خدا به من بود که برای هواداران تیمی که خیلی دوست‌شان دارم در حساس‌ترین بازی‌شان که خیلی هم به بردن و گلزنی و پیروزی در آن بازی خاص علاقه دارند گلزنی کنم و از این نظر در تاریخ باشگاه بزرگ پرسپولیس نامم را در بین گلزنان دربی قرار دهم که این را افتخاری بزرگ برای خودم می‌دانم.
اما در دربی آخر نتوانستید پیروز شوید!
در دربی قبلی حق ما پیروزی بود اما هر چه بود در دقایق آخر یک لحظه غفلت کردیم تا بازی مساوی شود و کار به ضربات پنالتی کشیده شود، در پنالتی‌ها هم که همه چیز پنجاه پنجاه است و شانس در آن دخیل است.
اما به هر شکلی که بود نتوانستید سه‌گانه فصل قبل‌تان را تکرار کنید!
همه می‌دانند که هدف ما قهرمانی در سه جام بود که با پوکر قهرمانی یکی از بزرگترین کارهای ممکن را انجام دادیم تا این مهم یعنی پوکر بزرگ در تاریخ باشگاه پرسپولیس ثبت شود، رکوردی که فکر می‌کنم حالا‌حالاها تیمی قادر به شکستن آن نخواهد بود.
جالب اینکه قرار است به لیگی بروی که طارمی هم در آن بازی می‌کند؟
مهدی واقعاً مهاجم خیلی خوب و بزرگی است که من به توانایی‌اش ایمان دارم و خوشحالم که او توانست به تیم بزرگ پورتو بپیوندد و خیلی امیدوارم در این تیم بزرگ بتواند موفقیت‌های خیلی خوبی را مانند فصل قبل کسب کند. از همه مهم‌تر ‌این است که خوشحال می‌شوم من هم همراه طارمی و بقیه بازیکنان ایرانی شاغل در فوتبال اروپا می‌توانیم پرچم فوتبال ایران را در بالا ببریم و من هم ان‌شاءالله در این امر دخیل خواهم بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)