b_0_0_0_00_images_91_havashi_karimi-afc_1.jpgخبرگزاری پرسپولیس : علی کریمی یکی ازسه بازیکن نامزد دریافت جایزه بازیکن سال آسیا معتقد است که مراسم اهدای جوایز فوتبال آسیا نیاز به بازنگری دارد.

در حالی که مراسم اهدای جوایز در دوره پرکار رقابتهای اروپایی برگزار می شود، کریمی معتقد است در صورت تغییر زمان این مراسم، ستارگان بیشتری حضور خواهند یافت.

کریمی خواستار زمان بندی بهتر مراسم اهدای جوایز سالانه فوتبال آسیا شد تا ستارگان برتر این قاره امکان حضور برای دریافت جوایز را داشته باشند.

وی گفت: وجود نام های بزرگ جایگاه مراسم اهدای جوایز را ارتقا می دهد.

وی ابراز امیدواری کرد ترتیبات بهتری در آینده اتخاذ شود و کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان بندی بهتری را درنظر بگیرد تا فرصت حضور تمام بازیکنان آسیایی درجهان و آسیا در این مراسم فراهم شود.

بازیکن سال آسیا در سال های گذشته در کنفرانس خبری قبل از اهدای جوایز در پایتخت مالزی افزود: مطمئن هستم که نامزد شدن برای دریافت جوایز و شرکت در این مراسم آرزوی هر بازیکنی است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا از دیرباز با درخواست هایی برای کنارگذاردن سیاست جنجالی خود مواجه بوده است.براساس این سیاست فقط نامزدهای بازیکن سال که در این مراسم شرکت کنند می توانند این جایزه را دریافت نمایند.

لی کئون هو دیگر نامزد بازیکن سال آسیا از کره جنوبی نیز گفت ترجیح می دهد برندگان جوایز حضور داشته باشند واگر ممکن نباشد شاید بتوان این موضوع را مورد ملاحظه قرار داد.

اما ژنگ ژی دیگر نامزد این فهرست از چین گفت حضور نامزدها نشانگر احترام به این جایزه است.

وی افزود: کسانی که در اروپا یا نقاط دیگر بازی می کنند می توانند از جت اختصاصی یا پرواز رفت و برگشت استفاده کنند.

کنفدراسیون آسیا جوایز جدیدی شامل بازیکن خارجی سال را برای غیرآسیایی هایی که در این قاره بازی می کنند و بازیکن بین المللی سال آسیا برای آسیایی های خارج از قاره درنظر گرفته است؛ با این حال نامزدها برای دریافت جایزه خود باید حضور داشته باشند.

شینجی کاگاوا از منچستریونایتد، یوتو ناگاتومو مدافع اینترمیلان و مارک شوارزگر دروازه بان فولام جزو نامزدهای بازیکن بین المللی سال هستند، اما هیچ کدام از آنها در کنفرانس خبری روز چهارشنبه شرکت نکردند.

نامزدهای بازیکن خارجی سال آسیا را برونو کوره آ مهاجم سپاهان، ریکاردو اولیویرا از الجزیره، سیلوا کوتینیو از باشگاه اس سی کویت تشکیل می دهند.

کریمی 34ساله هافبک سابق بایرن مونیخ به علت حضورتاثیرگذار وی درتیم ملی ایران و لیگ قهرمانان برای پرسپولیس برای دومین بار نامزد دریافت جایزه سال آسیا شده است.

ژنگ هافبک سابق چارلتون آتلتیک به باشگاه گوانگژو اورگراند در کسب قهرمانی لیگ چین کمک کرد.لی در نوار پیروزی های اولسان هیوندای و کسب عنوان لیگ قهرمانان آسیا نقش کلیدی داشته است.

قانون جنجالی ای اف سی باعث برخی انتخابهای غیرمحتمل برای معرفی بازیکن سال آسیا را در پی داشته است. سال گذشته سرور جباراف هافبک ازبکستان در حالی که هادی عقیلی مدافع ایرانی تنها رقیب او در این مراسم بود، برای دومین بار جایزه بازیکن سال آسیا را دریافت کرد.

بازیکنانی که در اروپا بازی می کنند در بحبوبه برنامه شلوغ دیدارهای باشگاهی و بین المللی در ماه نوامبر قرار دارند و هنگام برگزاری مراسم معمولا می توانند اهدای جوایز به کوالالامپور سفر می کنند.

 

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)