بزرگترین مانع پرسپولیس برای قهرمانی در این فصل لیگ و جام حذفی، زدن گل اول است.

پرسپولیس در بازی سپاهان، عملکردی درخشان داشت و 4 بار، دروازه صدرنشین لیگ برتر را باز کرد. آن هم در شرایطی که آن‌ها در بازی‌های اخیرشان، نتوانسته بودند به تیم‌هایی مثل هوادار و آلومینیوم گل بزنند. پرسپولیس در این فصل، آمار عجیبی دارد. در صورتی که کار گلزنی آن‌ها گره بخورد، نمی‌توانند راهی برای رسیدن به دروازه حریف پیدا کنند اما اگر موفق به گلزنی بشوند، تبدیل به بی‌رحم‌ترین خط حمله لیگ خواهند شد.

مشت اول

پرسپولیس این فصل در 11 بازی لیگ و جام حذفی، گل اول را زده است و در 10 بازی، توانسته برنده شود. استقلال، تنها تیمی بوده که پس از خوردن گل اول، توانسته از پرسپولیس امتیاز بگیرد. آن‌ها در 10 بازی لیگ که گل اول را زدند، از 30 امتیاز ممکن 28 امتیاز به دست آورده‌اند. در جام حذفی هم پرسپولیس روبروی سپاهان، 3 بار در وقت‌های قانونی و وقت اضافه، جلو افتاد و در نهایت توانست به پیروزی برسد.

صفر یا صد

نتایج پرفراز و نشیب پرسپولیس در هفته‌های اخیر، باعث شد آن‌ها صدر جدول را از دست بدهند و رده دوم را هم، با استقلال شریک شوند. پرسپولیس در 3 بازی از 4 بازی آخرش در لیگ برتر مقابل هوادار، آلومینیوم و فولاد در گلزنی ناکام ماند و 8 امتیاز از دست داد. پیش از آن هم پیکان توانسته بود در هفته سیزدهم پرسپولیس را با مساوی بدون گل متوقف کند. پرسپولیس در 9 بازی اخیر لیگ برتر، فقط بازی با ذوب آهن را با زدن یک گل تمام کرده است. آن‌ها یا نمی‌توانند گل بزنند، و یا بیشتر از یک بار دروازه حریف‌شان را باز می‌کنند.

در انتظار یک گل

در بین تیم‌های مدعی قهرمانی لیگ، پرسپولیس بیشترین آمار بازی بدون گل زده را دارد. پرسپولیسی‌ها در 8 بازی از 20 بازی این فصل، نتوانستند دروازه حریف‌شان را باز کنند. این آمار برای سپاهان و استقلال، 6 مسابقه است. در طرف مقابل عملکرد قابل اعتنای خط دفاعی باعث شده پرسپولیسی‌ها با داشتن بهترین خط دفاعی لیگ برتر همچنان در حال رقابت در صدر جدول باشند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)