پرسپولیس نیوز :  تیم پرسپولیس در هفته پانزدهم لیگ برتر برای اولین بار در تاریخ خود با تیمی به نام استقلال خوزستان روبرو می شود.

این تیم اهوازی که سومین سال حیات خود را سپری می کند، چهاردهمین تیم از استان خوزستان است که پرسپولیس در طول تاریخ خود با آن روبرو می شود. سرخپوشان پایتخت در مسابقات رسمی لیگ و جام حذفی تاکنون با 13 تیم خوزستانی روبرو شده اند که در 126 بازی موفق به کسب 68 برد، 32 مساوی و 26 باخت شده اند.

پرسپولیس اولین بار در مرداد ماه 1350 در مقدماتی لیگ ایران با تیمی از خوزستان به نام تاج مسجد سلیمان روبرو شد که 3- صفر این تیم را شکست داد. اما همین تیم چند ماه بعد در مسابقات لیگ در مسجد سلیمان 1- صفر پرسپولیس را برد و اولین شکست قرمزها را مقابل فوتبال خوزستان رقم زد. بهترین برد پرسپولیس مقابل خوزستانی ها نیز پیروزی 7- صفر مقابل نورد اهواز در سال 1352 است که کریم بوستانی دستیار فعلی قلعه نویی در استقلال دروازه بان نورد در آن بازی بود.

نفت آبادان، جم آبادان، استقلال اهواز، فولاد اهواز، جنوب اهواز، شاهین اهواز، نورد اهواز، نیروی اهواز، تاج مسجد سلیمان، رستاخیز خرمشهر، شهرداری خرمشهر، صنعت آب خرمشهر و کشت و صنعت شوشتر تیم های خوزستانی هستند که تاکنون مقابل پرسپولیس قرار گرفته اند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)