مرجع خبری پرسپولیس : این روزها و در حالی که تبریزی ها جنگ قومیتی خود را به استادیوم های سراسر کشور کشانده اند ، مسئولان این تیم پس از شکست از تیم پرسپولیس سعی دارند ، اعمال زشت هواخواهان خود را با تعبیر به عکس العمل قابل توجیه کنند.

 

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس ، در حالی که حساس ترین مسابقه فصل برای پرسپولیسی و استقلالی ها ، مسلماً دربی بزرگ پایتخت می باشد ، مسابقه این تیم ها با یک تیم تازه لیگ برتری شده و در اکثر اوقات ته جدولی ، نمی تواند آبستن حوادث پیش بینی نشده ای باشد مگر اینکه رفتار تماشاگران آن تیم خارج از شأن و فرهنگ ایرانی باشد .

 

 

7-8 هزار تراکتوری که با اتوبوس و وسیله های شخصی خود را از تبریز به تهران رسانده و تمام طول روز را در ورزشگاه آزادی گذرانده و بعدازظهر و در حالی که خبری از آغاز ورود هواداران پرسپولیس نشده ، از وسایل پذیرایی به مناسبت نیمه شعبان استفاده کامل را برده اند ، حرمت میهمانی را شکسته و بسته های خوراکی خود را به وسیله ای جنگی برای تشکر از میزبان تبدیل می کنند!

 

 

 

 

در حالی که چندین و چند سال است با استقرار یگان های انتظامی و جلوگیری از ورود اشیای دستی همچون شیپور وبطری های آب به ورزشگاه ، خبری از پرتاب شی به داخل زمین چمن ورزشگاه آزادی نیست ، این ابتکار “جنگی” تبریزی ها بود که از بسته های نوشیدنی های پذیرایی شده ، با پر کردن آب  و پرتاب آنها ، ابتکار جدیدی را به نمایش گذاشته و موجبات یک رویارویی تمام عیار را فراهم آوردند .

 

فراز کمالوند سرمربی تراکتورسازی ،  که پس از مسابقه پرتاب 200 – 300 عدد(!) بطری به بازیکنانش هنگام گردم کردن از سوی هواداران پرسپولیس را جرقه ای دانسته که آغاز کننده عکس العمل ها و درگیری های زشت هواداران تراکتورسازی شده است باید بداند که چندین ساعت قبل از ورود بازیکنان دو تیم به میدان ، هواداران این تیم بودند که با پر کردن بطری های آب و پرتاب آن به سمت تماشاگران پرسپولیس ، بدون داشتن هیچ گونه دلیل مشخص ، موجبات این رویارویی های قبیح را به وجود آورده و سرانجام با تحریک عرفان اولروم بازیکن تراکتورسازی و نزدیک شدن به جایگاه تماشاگران پرسپولیس از یکی دو عدد از همان «ابتکارات!» میهمان جهت پذیرایی از بازیکنان خودشان استفاده شد .

 

اما این پایان کار تراکتوری های افسارگسیخته نبود و در حالی که پرسپولیسی ها با فروکش کردن این ماجراها و با ورود بازیکنان تیم خود به میدان و نزدیک شدن به سوت آغاز مسابقه ، کاملا مشغول تشویق بازیکنان خود شده و از علیرضا حقیقی تا یازدهمین بازیکن خود را به ترتیب مورد تشویق زیبای خود قرار دادند ، کریم باقری کاپیتان تیم پرسپولیس به جهت ادای احترام و خوشامدگویی ، به سمت جایگاه همشهریان خود رفته و عجیب ترین صحنه 20 سال اخیر فوتبال ایران رقم خورده و مرد اخلاق فوتبال ما که مورد احترام و تشویق تمامی فوتبال دوستان و طرفداران تیم ها قرار دارد ، با بطری آب ، هو شدن ، فحاشی و بی ادبی تماشاگران تراکتورسازی بدرقه شد .

 

تماشاگرانی که ادعای بهترین بودن در آسیا و حتی جهان (!) یک لحظه از روی لبانشان نمی افتد ، به راستی انگار مسابقه تیم های آرسنال و بارسلونا در مسابقات فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا را فراموش کرده اند که هنگام ورود تیری آنری بازیکن سابق تیم آرسنال به میدان ، یک ورزشگاه ایستاده و یکصدا وی را مورد تشویق خود قرار دادند. در فوتبال خودمان این اتفاق کم سابقه نیست و هواداران پرسپولیس  هم از بازیکنی که حتی به رقیب سنتی این تیم استقلال پیوسته از جمله علی انصاریان ، هنگام آمدن به سوی سکوهای تماشاگران هم تیمی سابق به زیباترین شکل ممکن استقبال کرده اند .

 

اما تماشاگرانی که هتک حرمت مرد اخلاق 20 سال اخیر فوتبال ایران برایشان از آب خوردن هم راحت تر است ، آن هم پیش از آغاز مسابقه و رویداد اتفاق خاصی درون زمین چمن مسابقه و داشتن هیچ گونه دلیل عقلی و منطقی ، رفتارهای زشت طول 90 دقیقه هم چندان تعجب برانگیز نخواهد بود .

 

تماشاگرانی که با بسته های تغذیه صلواتی پذیرایی شده اند ؛ دوبرابر ظرفیت قانونی یعنی 20 درصد سکوهای طبقه اول ورزشگاه آزادی را هم به آنها اختصاص داده اند ، پلیس و ماموران امنیتی هم کمترین برخورد های بازدارنده را با آنها دارند ، فضا را برای انجام اعمال خرابکارانه خود مهیاتر می بینند و در میانه های مسابقه میلیون ها طرفدار تیم پرسپولیس در سراسر ایران‏زمین را «افغانی» خطاب می کنند .

 

اما این توهین ها پایان کار نبوده و عرصه برای سر دادن شعار های سیاسی هم آغاز میشود و کار به فریادهای «تبریز باکو آنکارا – ما کجا فارس ها کجا» و  «آذربایجان مال ما – افغانستان مال فارسها» می کشد .

 

چند ساعت صبر وتحمل هواداران پرسپولیس در برابر نمک خوری و نمکدان شکنی تماشاگران میهمان سرانجام پس از به ثمر رسیدن گل تیم پرسپولیس و در حوالی دقیقه 50 مسابقه لبریز شده و برای ساکت کردن ورزشگاه از شعارهای قومیتی ، رو به مقابله به مثل می آورند و کار تا آنجا بالا می گیرد که مسئولان تلویزیون تصمیم می گیرند صدای ورزشگاه را قطع کنند .

 

این نتیجه مدارا و عدم مقابله با خط کجی است که در همین مرجع خبری پرسپولیس و پس از مسابقات پرسپولیس با تیم های پتروشیمی و تراکتورسازی و فولادگستر در تبریز به آغاز آن اشاره شد و بدون هیچ گونه توجه و برخورد قاطعی به حال خود رها شد تا امروز جشن آغاز لیگ برتر دهم و میلاد امام زمان(ع) به یکی از زشت ترین روزهای این لیگ تبدیل شود .

 

نکته جالب این جا بود که وقتی با عکس و مدرک این گونه رفتار ها را در ورزشگاه یادگار امام تبریز تقبیح می کردیم ، آن را به تولید کامپیوتری و فوتوشاپ تعبیر می کردند!

 

خطی که کمترین توجه به زمین سبز فوتبال در آن وجود دارد ، شعارهای قومیتی آن پیش از ضربه خوردن هر توپی در میدان آغاز می شود ، با زدن و یا خوردن هر گلی توسط تیم به اصطلاح مورد حمایت  تغییری نکرده و ادامه می یابد ، در ورزشگاه میزبان با سنگ و چوب پذیرایی شده و در ورزشگاه های میهمان از وسایل پذیرایی میزبان برای اعلام تشکر استفاده می شود .

 

حسن مهدوی

انتهای گزارش اختصاصی / امانت داری ، استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

عکس ها از ، کانون مشوقین

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)