شاید دقیقه 42 پنالتی شده باشد

مرجع خبری پرسپولیس : مسعود عنايت مثل هميشه پشت ميز كارش در كميته داوران نشسته و فيلم بازي تراكتور و پرسپوليس هم از كامپيوتر كنار دستش در حال پخش و تكرار است.با او در مورد اتفاقات بازی تراکتورسازی و پرسپولیس گفت و گویی کرده ایم:

 

بازي تراكتورسازي- پرسپوليس را ديديد؟
قبل از اينكه درباره بازي حرف بزنيم بايد بگويم كه فيلمبرداري آن افتضاح بود و بعضي صحنه‌هاي مشكوك هم بيش از يك بار پخش نمي‌شد. اما خود بازي يك مسابقه سخت و پرتنش و جنجالي بود و به جرات مي‌توانيم اين بازي را يكي از سخت‌ترين مسابقات ليگ بدانيم.


قضاوت افشاريان چطور بود؟

 

كار او خوب بود اما همانطور كه گفتم كار در آن شرايط خيلي سخت بود.

 

پرسپوليسي‌ها معتقدند داور در دقايق 26 و 42 نيمه اول پنالتي‌هاي آنها را نگرفته است؟
ببين فيلم بازي اينجاست. بيا خودت نگاه كن و قضاوت كن كه پنالتي بود يا نبود.

 

من كه كارشناس داوري نيستم اما آن دو صحنه مشكوك دقيقا شبيه صحنه خطايي است كه براي تراكتورسازان پنالتي گرفته شد؟
اين صحنه پنالتي پرسپوليسي‌هاست. نگاه كن. مدافع پرسپوليس خيلي واضح در سرعت از دست‌هايش كمك گرفته و هل مي‌دهد كه داور هم پنالتي گرفت.

 

دقيقا يك دقيقه بعد بازيكن پرسپوليس را در محوطه جريمه تراكتورسازي مي‌زنند كه مي‌تواند پنالتي باشد و در دقيقه 42 هم او را هل داد؟
اتفاقا داور در هر دو لحظه‌اي كه اشاره كردي به صحنه نزديك است و به نظر من اولي پنالتي نبود اما به آن اتفاق دقيقه 42 كمي مشكوكم.


پس چرا به بازيكن پرسپوليس براي فريب داور اخطار نداد؟
در آن جو شرايط سخت بحث پنالتي نگرفته كه وجود دارد سخت است به بازيكن اخطار بدهي و به نظر من افشاريان مديريت كرده.

 

اشاره كرديد به خطاي دقيقه 42 مدافعان تراكتور روي بازيكن پرسپوليس مشكوك هستيد كه پنالتي بود.
به هر حال هر مدافعي كه براي دفع بازيكن حريف از دست‌هايش استفاده كند هل محسوب شده و خطا است. من مانده‌ام اين آقايان داور چطور در بيرون محوطه تمام اين صحنه‌ها را خطا مي‌گيرند اما در داخل محوطه احتياط مي‌كنند. به نظر من هر خطايي كه بيرون است در داخل محوطه هم بايد گرفته شود و هيچ تفاوتي وجود ندارد. البته به اين نكته هم بايد اشاره كنم كه در پنالتي كه براي تراكتور گرفته شد فشار مدافع بيشتر و سنگين است و بابت همين داور با قاطعيت پنالتي گرفته است.


اما پرسپوليسي‌ها معتقدند در اين چند هفته خسارت زيادي از ناحيه داوري ديده‌اند!
كجا به ضررشان شده؟ در همين بازي با پيكان سعيد مظفري‌زاده در نيمه اول پنالتي پيكان را نگرفت. در بازي با سپاهان روي پنالتي‌ها مدافعان پرسپوليس بايد اخطار و اخراج مي‌شدند كه نشدند. اينها به ضرر پرسپوليس بوده است؟

 

مي‌گويند شما داوراني را براي بازي‌هاي آنها مي‌گذاريد كه به ضرر اين تيم سوت بزنند و يك جورهايي لجبازي مي‌كنيد!
اصلا اين حرف‌ها نيست.بازي تراكتور و پرسپوليس يك بازي حساس و سخت بود. آمديم و ديديم ممبيني بازي پرسپوليس و مس را سوت زده. مظفري‌زاده پيكان و پرسپوليس و تورج حق‌وردي در جام‌حذفي بازي آنها با داماش را سوت زده. محسن قهرماني هم بازي پرسپوليس و سپاهان را قضاوت كرد و آخرين انتخاب خداداد افشاريان بود. آيا اين لجبازي است. باور كنيد انتخاب داور براي بازي‌هاي سخت و حساس به همين راحتي نيست. تيم نتيجه نمي‌گيرد همه چيز را سر داور خراب مي‌كنند.

 

بالاخره يك جواب قاطع نداديد كه آيا آن خطاي مدافعان تراكتورسازي روي بازيكنان پرسپوليس پنالتي بوده يا نبوده؟
هنوز هم مي‌گويم كه روي آن صحنه دقيقه 42 مشكوكم و شايد پنالتي بوده است.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)